کد مطلب: ۶۶۰۲۰۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت دلار، طلا و سکه ۷ خرداد ۱۴۰۱/ افزایش قیمت طلا و سکه

قیمت دلار، طلا و سکه ۷ خرداد ۱۴۰۱/ افزایش قیمت طلا و سکه

قیمت‌ دلار و طلا، امروز شنبه، هفتم خرداد ۱۴۰۱، نوساناتی داشته است. وضعیت بازار دلار، طلا و سکه را بخوانید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار دلار، طلا و سکه ، امروز نوساناتی دارد. قیمت دلار در صرافی ملی با اندکی افزایش نسبت به روز کاری گذشته، ۲۵۸۹۴ تومان ثبت شده است.

نوسانات قیمت طلا و سکه

علاوه بر دلار، در بازار طلا و سکه نیز امروز نوساناتی وجود دارد. بر اساس اعلام ا تحادیه طلا و جواهر تهران ، قیمت طلا در لحظه تنظیم این خبر، افزایشی است و یک میلیون و ۳۹۶ هزار و ۸۷۲ تومان معامله می‌شود. این قیمت، نسبت به روز گذشته در همین ساعات، کمتر است.

قیمت سکه طرح جدید اکنون نیز روند افزایشی دارد و ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان ثبت شده است.

قیمت سکه طرح قدیم نیز در لحظه تنظیم این خبر صعودی است و با نرخ ۱۴ میلیون تومان معامله می‌شود.

نرخ اونس جهانی نیز در لحظه تنظیم این خبر افزایشی است و به قیمت ۱۸۵۳٫۴۸ دلار معامله می‌شود.

آخرین اخبار از مذاکرات وین

به گزارش تجارت‌نیوز، در مدت اخیر بازارهای مالی، تحت تاثیر مذاکرات وین قرار داشتند.

مذاکرات هسته‌ای در ماه پایانی سال گذشته متوقف شد. دو طرف تاکید دارند بخش زیادی از توافقات انجام شده، اما چند مورد اساسی و مهم باقی مانده است. تا چندی پیش مقامات مختلف در کشورهای طرف مذاکره معتقد بودند که توافق در دسترس است. اما حالا برخی مقامات به ویژه در آمریکا نسبت به این موضوع تردیدهایی را مطرح کرده‌اند. همچنین اخبار مربوط به توقیف نفت‌کش یونانی از سوی ایران می‌تواند در این هفته بر بازارها تاثیر بگذارد.

اما اخبار مهم اثرگذار بر بازدهی بازارها در هفته اول خرداد چه بودند؟

مالی: احتمال توافق با ایران ضعیف است

رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز چهارشنبه، ۴ خرداد در جلسه با کمیته روابط خارجی سنای آمریکا گفت: تلاش‌ها برای احیای توافق ۲۰۱۵ به مشکل برخورد کرده است اما پیشنهاد کاهش «محدود» تحریم‌ها به تهران همچنان می‌تواند این توافق را نجات دهد و زمینه را برای یک توافق گسترده‌تر فراهم کند.

او افزود: بیش از یک سال از گفتگوهای در وین که به نظر می‎رسد شتاب خود را از دست داده گذشته. زمان رو به اتمام است. ما توافقی با ایران نداریم و چشم‌انداز دستیابی به آن در بهترین حالت، ضعیف است ( ایرنا ).

امیرعبداللهیان: آمریکا تصمیم واقع‌بینانه بگیرد

از سوی دیگر، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در مورد سخنان مالی گفت: من هم مثل وزیر خارجه آمریکا و رابرت مالی در برابر پارلمان کشورم با فشارهای زیادی مواجهم. آنها طیف قوی در داخل دو کشور هستند که به دلایل خاص خودشان، مخالف بازگشت به برجام هستند.

او افزود: البته ما پیام‌هایی را از رابرت مالی و مقامات آمریکا تا عالی‌ترین سطح آقای بایدن دریافت می‌‌کنیم که قدری متفاوت از مواضع رسانه‌ای آنهاست.

امیرعبداللهیان بیان کرد: از ابتدای دور جدید گفتگوها برای بازگشت طرف‌ها به برجام و تعهداتشان، ایران ابتکارات متعددی را روی میز گذاشته است. اخیرا یک ابتکار جدید دیگر را روی میز گذاشتیم. ولی احساس می‌کنیم آقای بایدن دچار بی‌‌تصمیمی شده است.

وزیر امور خارجه گفت: امیدوارم طرف آمریکایی واقع‌بینانه برخورد کند. مهمترین موضوع برای ما این است که ما باید در بازگشت همه طرف‌ها به برجام، از منافع اقتصادی برجام برخوردار شویم ( فارس ).

توافق هسته‌ای به پایان رسید؟

در این میان، لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه گفت: توافق هسته‌ای با ایران به پایان رسیده است. باید پیامدهای فعالیت‌های هسته‌ای ایران را برای تهران توضیح دهیم.

اما ایرنا به نقل از منابع مطلع ایرانی و غیرایرانی درگیر در مذاکرات این خبر را را تکذیب کرد.

یک منبع مطلع ایرانی در این مورد گفت: گفتگوها برای رسیدن به توافق همچنان در جریان هست. هرگونه قضاوت زودهنگام، یا خام بوده یا مغرضانه و نشان‌دهنده امیال درونی برخی از اظهارنظرکنندگان است.

توقیف نفتکش یونانی از سوی سپاه

خبر دیگری که می‌تواند بر بازدهی بازارها اثرگذار باشد، اقدام متقابل یونان و ایران به توقیف نفتکش‌های یکدیگر است. روز گذشته، در پی توقیف یک نفتکش ایرانی توسط دولت یونان و تحویل نفت آن به آمریکا، ایران تصمیم به اقدام تنبیهی علیه این کشور گرفت.

در همین رابطه نیروی دریایی سپاه، دو فروند نفتکش یونانی را به دلیل تخلفات انجام گرفته در آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس توقیف کرد ( مهر ).

بعد از توقیف دو نفتکش یونانی توسط ایران، قیمت جهانی نفت برنت با ۱٫۵۷ درصد افزایش به هر بشکه ١١٩/٢ دلار با نوسان رسید (اقتصاد فوری).

این موارد یا بر بازدهی بازارها در هفته اول خرداد اثرگذار بودند یا احتمالا بر هفته جاری تاثیر بگذارند. همچنین کارشناسان روند صعودی انتظارات تورمی ناشی از افزایش مبلغ یارانه و اخبار گرانی کالاهای اساسی را نیز در این زمینه موثر می‌دانند.

آخرین اخبار از تحولات بازارها را در صفحه گزارش بازارها ی تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    امروز سکه تو طلا فروشیها ۱۵ ملیون فروختن میشد.

  • ناشناس

    یعنی تو این مملکت قانونی وجود نداره که سکه و دلار بالا نره مگه پول ما دلار هست یا ریال اقای ریئس جمهور شما گفتین زندگی مردم رو به برجام گره نمیزند چی شد گره کور خورد