کد مطلب: ۵۸۶۲۹۶

قیمت سکه گرمی به ۲۲۰۰۰۰۰ تومان رسید / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۷/۱۷

قیمت سکه گرمی به ۲۲۰۰۰۰۰ تومان رسید / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۷/۱۷

قیمت طلا و سکه امروز تحت تاثیر افزایش بهای جهانی طلا و کاهش نرخ ارز تعیین شد که بر این اساس قیمت سکه گرمی به دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازارهای جهانی در حالی شب گذشته بسته شد که قیمت طلا تحت تاثیر گزارش ناامیدکننده اشتغال ماهانه آمریکا که باعث شد گمانه‌زنی‌ها در مورد افزایش نرخ بهره کاهش یابد، افزایش یافت و به ۱۷۵۸ دلار در هر اونس رسید.

براساس گزارش سی‌ان‌بی‌سی، وزارت کار آمریکا اعلام کرد که اقتصاد این کشور در ماه سپتامبر نتوانسته است به تعدادی که انتظار می‌رفت شغل جدید ایجاد کند.

رئیس بانک مرکزی آمریکا هفته گذشته اعلام کرده بود افزایش نرخ بهره پس از قدرت گرفتن بازار کار انجام خواهد شد. با این گزارش اشتغال فعلاً خبری از افزایش نرخ بهره نخواهد بود که این خبر خوبی برای بازار طلا به حساب می‌آید.

قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، ۱.۲ درصد جهش کرد و به ۱,۷۷۷.۰۰ دلار رسید که بالاترین سطح در بیش از ۲ هفته اخیر است.

قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم ۱.۳ درصد جهش کرد و به ۱,۷۸۱.۶۰ دلار رسید.

افت دلار پس از انتشار گزارش اشتغال ماهانه هم عامل دیگری برای تقویت قیمت طلا بود.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۱۷ مهر تا ساعت ۱۸، نسبت به روز چهارشنبه کاهش یافت و به رقم ۲۷ هزار و ۶۵۱ تومان‌ رسید.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز قیمت دلار را برای فروش ۲۷ هزار و ۲۹۶ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۶ هزار و ۷۵۶ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز، نسبت به روز چهارشنبه کاهش یافت و در رقم ۳۱ هزار و ۹۹۴ تومان رسید.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴۸۶۰ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۳۱ هزار و ۷۶۴ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۳۱ هزار و ۱۳۵ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۸، قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۱۴۱ هزار و ۵۵۳ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، شش میلیون تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

آخرین اخبار حوزه طلا را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خوب بعد. نیست

  • ناشناس

    ما که پول نداریم طلا بخریم،نظری هم نداریم.

  • علی

    اینقدر بیخود اطلاع رسانی نکنید مردم اگر خودشون کنترل کنند نخرند همه چی به قیمت اصلی بر می گردد . چی در جهان یک اونس طلا گرون می شه کشور ما مافیایی بی خبر از خدا کلی گرون می کنند اوایل کرونا هیچ جای دنیا طلا این همه بالا نرفت که دلال ها و مافیای بی خبر از آخرت سکه را از ۵ م به ۱۶ م رسانند که چی بشه کمی از خدا بترسید

    • ناشناس

      موافقم

    • امیر

      ما نخریم کسی که پولداره میخره این روش منسوخ در اقتصاد اینطوری پولدار پولدار تر میشه پراید ۲۰ میلیون شد همه گفتن نخرید مردمم نخریدن پولدار رفت هزار تا خرید گرونم شد بازم سود کرد بحث مدیریت اقتصاد نخریدن یا خریدن اقشار کم درامد تاثیری در بازار نداره

  • سلنا

    هعییییی بریم سکه بزاریم اجرا پس ??

  • ناشناس

    ما زنگ باشیم بااین اوضای گرونی شبها شکم بچه هامونو سیر کنیم طلا خریدن پیش کش

  • ناشناس

    از بد شانسی مهیرمون سکه هم نیست اخه