کد مطلب: ۶۸۰۱۱۷

قیمت روبل امروز چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۱/ روسیه و اروپا توافق کردند

قیمت روبل امروز چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۱/ روسیه و اروپا توافق کردند

قیمت روبل امروز چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۱ نوساناتی داشت؛ نرخ روبل در لحظه تنظیم این خبر ۵۳۹ تومان است. بیشترین قیمت در طول روز چقدر است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر اساس اعلام شبکه اطلاع‌رسانی ارز، طلا و سکه ، قیمت روبل امروز چهاشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۱ نوساناتی دارد. نرخ روبل در لحظه تنظیم این خبر ۵۳۹ تومان است. بیشترین قیمت روز هم ۵۴۲ و پایین‌ترین قیمت آن ۵۳۶ تومان بوده است.

همچنین متوسط قیمت ارز ملی روسیه در سایت کانون صرافان ایران ، ۴۵۰ تومان اعلام شده است. بانک مرکزی قیمت روبل را افزایشی و ۷۰۸ تومان اعلام کرده است.

اتحادیه اروپا و روسیه بر سر ترانزیت کالا توافق کردند

به نقل از ایرنا ، منابع بلندپایه روس گزارش دادند که اتحادیه اروپا و روسیه در مورد ترانزیت کالا به منطقه کالینینگراد (بخشی جدا از خاک روسیه در ساحل دریای بالتیک میان لهستان و لیتوانی) به توافق رسیده‌اند. این منابع افزودند که بروکسل براساس ارائه یک سند توانسته است موافقت روسیه را در این خصوص جلب کند.

براساس این سند محدودیت ترانزیت کالا میان شهروندان روسیه غیرممکن است و همه کالاهایی که به منطقه کالینینگراد می روند به صورت استثنا از فهرست تحریم ها خارج می شوند.

منابع آگاه روس که نخواستند نامشان فاش شود به این خبرگزاری خاطرنشان کردند: هماهنگی بر سر سند نهایی میان اتحادیه اروپا و لیتوانی چند هفته ادامه دارد.

اتحادیه اروپا در اوایل آوریل (فروردین) تردد کامیون های ثبت شده روسیه را ممنوع کرد، اما برای کامیون های کالینینگراد معافیت هایی قائل شد. محدودیت‌های کنونی ترانزیت کالاهای روسی که توسط لیتوانی اعلام شده، در مورد ترانزیت تمام کالاهای تحریم شده توسط اتحادیه اروپا است. راه آهن لیتوانی در تاریخ ۱۸ ژوئن (۲۹ خرداد) از توقف ترانزیت تعدادی از کالاهای مشمول تحریم های اتحادیه اروپا به راه آهن منطقه کالینینگراد خبر داد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در پی اقدام دولت لیتوانی گفت که روسیه در حال بررسی گزینه‌های مختلف برای پاسخ به اقدام "غیر دوستانه" لیتوانی است. «آنتون علیخانوف» فرماندار منطقه کالینینگراد هم در پی اعلام این خبر گفت که محدودیت ها دستکم تا تاریخ ۱۰ اوت (۱۹ مرداد) بر ترانزیت محصولات نفتی تاثیر نخواهد گذاشت و این منطقه از ناوگان کشتیرانی برای جبران کاهش بار از سمت راه آهن استفاده خواهد کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.