کد مطلب: ۴۰۰۷۹۰

قیمت سکه طرح قدیم به ۴ میلیون و ۱۰ هزار تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۶/۲۸

قیمت سکه طرح قدیم به 4 میلیون و 10 هزار تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/6/28

قیمت طلا و سکه امروز، با پیروی از افت بهای طلای جهانی، روند کاهشی در پیش گرفت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح قدیم به چهار میلیون و 10 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در معاملات روز پنج‌شنبه بازار جهانی که سرمایه‌گذاران پس از سیگنال‌های جدید سیاست‌گذاران آمریکایی در خصوص حرکت بعدی‌شان محتاط شده بودند، کاهش پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۳ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۴۸۹ دلار و ۷۳ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته حداکثر یک درصد سقوط کرده بود و نهایتا با ۰.۶ درصد کاهش بسته شد.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۱.۲ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۴۹۷ دلار و پنج سنت رسید.

دلار در معاملات روز پنج‌شنبه در سطح بالایی ایستاد و بازارهای سهام آسیا نیز با دنبال کردن رشد ملایم وال استریت، صعود کردند.

بر اساس گزارش رویترز، همان‌طور که انتظار می‌رفت بانک مرکزی آمریکا در نشست سیاست پولی خود که بعد از ظهر روز چهارشنبه به پایان رسید برای حمایت از توسعه اقتصادی نرخ‌های بهره را به میزان ۲۵ واحد کاهش داد، اما احتمال کاهش بیشتر نرخ‌های بهره در آینده را مورد تردید قرار داد و باعث انتقاد سریع رییس‌جمهور آمریکا شد.

نرخ‌های بهره پایین‌تر هزینه نگهداری از طلا که بازدهی ندارد را کاهش داده و جذابیت سرمایه‌گذاری در این فلز ارزشمند را تقویت می‌کند و از سوی دیگر ارزش دلار آمریکا را تحت فشار کاهشی قرار می‌دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۷ دلار و ۷۲ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۵۹۶ دلار و ۱۶ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، ۹۳۰ دلار و ۴۳ سنت معامله شد.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز پنج‌شنبه 28 شهریور ساعت 17 با 50 تومان افزایش نسبت به روز گذشته، 11,450 تومان معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز پنج‌شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم، 11 هزار و 450 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 11 هزار و 350 تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز پنج‌شنبه 28 شهریور ساعت 17 با 49 تومان افزایش نسبت به روز قبل، 12,743 تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، 12 هزار و 750 تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 12 هزار و 650 تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 17، قیمت سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و 10 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و 61 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به دیروز کاهش داشته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، 409 هزار و 600 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۲ میلیون و 65 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 267 هزار تومان و 898 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.