کد مطلب: ۴۳۷۴۵۱

قیمت سکه کاهشی شد / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۱۲/۲۴

قیمت سکه کاهشی شد / قیمت طلا و دلار امروز 98/12/24

قیمت طلا و سکه امروز، با پیروی از افت بهای طلای جهانی در روز جمعه، کاهش یافت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به پنج میلیون و 919 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی به روند نزولی روز گذشته که همسو با سقوط بازارهای مالی بود، ادامه داد و در مسیر ثبت بزرگترین کاهش هفتگی در حدود هفت سال اخیر قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۹ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۵۶۳ دلار و ۴۵ سنت رسید و از ابتدای هفته جاری تاکنون ۶.۶ درصد کاهش نشان می‌دهد. بهای معاملات این بازار روز پنجشنبه ۴.۵ درصد سقوط کرده بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۱.۷ درصد کاهش، ۱۵۶۳ دلار و ۲۰ سنت معامله شد. بهای معاملات این بازار روز پنجشنبه با ۵۲ دلار معادل ۳.۲ درصد کاهش، در ۱۵۹۰ دلار بسته شده بود.

به گفته استفن اینس، استراتژیست ارشد شرکت اکسی کورپ، ریزش بازارهای سهام و اوراق قرضه به معنای کمبود نقدینگی است و به همین دلیل سرمایه‌گذاران مجبورند برای تامین نقدینگی لازم، قراردادهایشان در بازار طلا را بفروشند. این وضعیت منحصر به طلا نیست و در میان سایر دارایی‌های سرمایه‌گذاری دیده می‌شود و در بازارهای ارز اکنون شاهد رشد ارزش دلار و تقاضای دوباره برای این ارز هستیم.

بر اساس گزارش رویترز، ریزش بازارهای مالی جهان پس از این نشست سیاست‌گذاری بانک مرکزی اروپا و ممنوعیت سفر یک ماه از اروپا به آمریکا در واکنش به شیوع ویروس کرونا شدت گرفت.

کشورها و بانک‌های مرکزی جهان تدابیر برای حفاظت از اقتصادشان در برابر آسیب‌های این اپیدمی را افزایش داده اند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، قیمت پالادیم پس از سقوط ۲۸ درصدی در روز پنج‌شنبه اندکی بهبود پیدا کرد؛ با این حال در مسیر ثبت بزرگترین کاهش هفتگی خود قرار گرفت. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، ۱۸۳۷ دلار و ۷۳ سنت معامله شد.

هر اونس نقره برای تحویل فوری ۲.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۵ دلار و ۴۷ سنت رسید. این فلز روز گذشته ۳.۳ درصد ریزش قیمت داشت.

بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۱.۱ درصد افزایش، به ۷۷۱ دلار و ۶۹ سنت رسید و در مسیر ثبت ۱۴.۳ درصد کاهش هفتگی قرار گرفت.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز شنبه 24 اسفند ساعت 19 با 47 تومان کاهش نسبت به روز گذشته، 14,804 تومان معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم، 14 هزار و 800 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 14 هزار و 700 تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز شنبه 24 اسفند ساعت 19 بدون تغییر نسبت به روز قبل، 16,699 تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، 16 هزار و 700 تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 16 هزار و 600 تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 19، قیمت سکه تمام طرح قدیم پنج میلیون و 750 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید پنج میلیون و 919 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به دیروز کاهش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، 580 هزار و 600 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 990 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 740 هزار تومان و 957 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • کارشناس اقتصاد

    با توجه به افزایش شدید دستمزد وحقوق درسال آتی، تنها راه حفظ قدرت خرید وارزش پول در کوتاهمدت تبدیل آن به سکه ودر بلند مدت و رود به بورس خواهد بود.

    • مریم

      سلام طلا بعد از عید ارزون میشه یا گرون؟
      لطفا جواب بدین

  • امیر

    چطوره طلای جهانی یک درصدگرون میشه توایران ۲۰ درصد میره بالاحالا که ۴درصدارزون شده درایران تکون نخورده مملکت بیدروپیکره…اصلا ماخاصیم

  • ناشناس

    این کارا رو می کنن سکه های بدبخت مردمو به قسمت ارزون بخرن به خاک سیاه بنشونن بعد دوباره با قیمت بالا به همون مردم اویزون بفروشن وابسته به چه ………هستن خدا می داند

  • ناشناس

    ایران. نکه دلار وسکه کاهش کنند هیچ خبری نیست روز به روز بالاتر میرن خدایا اینایی که خون ملت زنده زنده میمکن نیست ونابودشون بگردن

  • مهدی

    سلام
    بازار که فراز نشیب نداشته باشه که بازار نیست اگر اینجوریه که همش بخواد بره بالا و همه چیو به خودش ببره بالا ومردم هم بدون برن طلا سکه ارز وماشین و… بخرن داداش توی این بازار پراید ۷۰ م هنوز هم شما امید به بالا رفتن دارید مثلا سکه ۷م خوب که چی
    کسی توان خرید داره به جزو دلال طلا ۶۰۰ هزار تومنی بخره تا یکم میاد فاز کاهشی بگیره میگین سکه های مردم جمع میکنید اصلا شما مردم معلومه از چه جناهی هستید شما از اون دسته افراادید تا میبینید یه چیزی داره گرون میشه میدوید میرید میخرید باید فکری به حال الانشم بکنید که میخریدید تعداد بالا
    به نظر من سال ۹۹ سال شکست دیوار های دلار وسکه یورو و طلا به مرز ۳۰۰هزار هم خواهد رسید این نظر یکی از دکترین اقتصادی هست
    بابا این کمبود بودجه دولت که انداخته به مغز شما فکر میکنید دولت فقط با تورم میتواند کمبود بودجه جبران کنه
    ای ای ای فقط یادتون باشه طلا ۳۰۰ دلار به زیر ۱۰ هزار تومن خواهد رسید
    سپاس

  • مریم

    آیا طلا بعد از عید گران میشود