کد مطلب: ۶۲۹۵۹۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت سیمان امروز یکم اسفند ماه ۱۴۰۰

قیمت سیمان امروز یکم اسفند ماه ۱۴۰۰

قیمت سیمان، امروز اول اسفند ۱۴۰۰ در بورس کالا بین کیلویی ۴۲۶تومان تا ۵۳۸ تومان ماند. این کالا در بازار آزاد هم از پاکتی ۴۳ هزار تومان تا پاکتی ۵۰ هزار تومان، عرضه می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت سیمان که در تمام طول بهمن، ثبات خود را حفظ کرد و افزایشی نداشت. حالا در اولین روز اسفند جهش کمی یافته است. قیمت سیمان امروز، یکم اسفند ماه ۱۴۰۰، با چند نرخ ۴۲۶ تومان، ۵۰۰ تومان و ۵۳۸ تومان در بورس کالا عرضه می‌شود.

هر پاکت سیمان نیز امروز یکم اسفند ۱۴۰۰ در بورس کالا، بین ۲۱ هزار و ۳۰۰ تومان تا ۲۶ هزار و ۹۰۰ تومان عرضه می‌شود که این میزان نسبت به روز پیش کمی افزایش داشته است.

قیمت هر پاکت سیمان در بازار آزاد، امروز یکم اسفند ۱۴۰۰ هم بین ۴۳ هزار تومان تا ۵۰ هزار تومان گزارش شده است.

قیمت سیمان امروز در بورس کالا

قیمت سیمان امروز در بورس کالا

چرا سیمان گران شد؟

قیمت سیمان در تمام بهمن و دی ثابت مانده بود اما قطع برق و گاز صنایع، ضرر بزرگی به واحدهای تولیدی تحمیل کرد. واحدهای سیمانی از اواسط آذر گاز و از اوایل دی برق ندارند. دولت به واحدهای سیمانی اطلاع داده بود که قرار است از اواسط آذر گازشان نوبت‌بندی شود اما برق واحدهای صنعتی بدون اطلاع قبلی و اوایل دی ماه قطع شد.

به جز این دولت قرار بوده کرایه حمل مازوت تا در کارخانه‌ها را تقبل کند اما حالا از انجام این کار سر باز زده و به گفته عبدالرضا شیخان، دبیر انجمن سیمان، کرایه حمل مازوت تا کارخانه از قیمت خود مازوت گران‌تر می‌شود.

همه این موانع باعث شده بود قیمت تمام شده برای تولیدکنندگان بسیار گران شود اما قیمت‌گذاری دستوری مانع افزایش قیمت تولیدکنندگان شد. البته نادر غفاری، عضو انجمن سیمان به تجارت‌نیوز گفته بود که قیمت سیمان در بورس کالا تعیین می‌شود اما به گفته عبدالرضا شیخان، دبیر انجمن سیمان، وزارت صمت هر هفته به کارخانه‌ها اعلام می‌کند چه میزان سیمان به بازار عرضه کنند و این گونه رقابت را کاملا از بین می‌برد.

با این حال قیمت سیمان در اولین روز اسفند ماه افزایش اندکی یافت و حالا باید منتظر بقیه روزهای اسفند ماه ماند تا دید آیا این کالا تا آخر امسال هم ثابت می‌ماند؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.