کد مطلب: ۶۲۹۰۶۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت سیمان امروز ۲۵ بهمن ۱۴۰۰/ ماجرای حذف قیمت دستوری سیمان به کجا رسید؟

قیمت سیمان امروز ۲۵ بهمن ۱۴۰۰/ ماجرای حذف قیمت دستوری سیمان به کجا رسید؟

قیمت سیمان، امروز ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ در بورس کالا کیلویی ۵۳۳ تومان ماند. این کالا در بازار آزاد هم از پاکتی ۴۵ هزار تومان تا پاکتی ۵۰ هزار تومان، عرضه می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت سیمان در آخرین روز بهمن ماه ۱۴۰۰ ثابت ماند. هر کیلو سیمان امروز، ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۰، با قیمت ۵۳۳ تومان در بورس کالا عرضه شده است.

با همین حساب، قیمت یک پاکت ۵۵۰ کیلویی سیمان امروز ۳۰ بهمن در بورس کالا، به ۲۶ هزار و ۶۵۰ تومان رسید.

قیمت هر پاکت سیمان امروز، ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۰، در بازار آزاد از ۴۳ هزار تومان تا ۵۰ هزار تومان است.

لوگو 25

قیمت سیمان امروز در بورس کالا

قیمت‌گذاری دستوری در بورس سیمان به کجا رسید؟

نادر غفاری، یکی از اعضای انجمن سیمان به خبرنگار تجارت‌نیوز گفت که خوشبختانه دیگر فشار وجود ندارد. با توجه به جلساتی که برگزار شد دولت قیمت‌های دستوری را حذف کرده است.

با این حال قیمت سیمان هنوز ثابت مانده . عبدالرضا شیخان، دبیر انجمن سیمان در همین باره توضیح می‌دهد: قیمت سیمان هم‌اکنون در بورس کالا تعیین می‌شود اما قیمت پایه دارد. اگر رقابتی به وجود بیاید این قیمت بالا می‌رود و در غیر این صورت قیمت سیمان ثابت می‌ماند.

دبیر انجمن سیمان ادامه می‌دهد: با توجه به این که مدیریت عرضه سیمان توسط دولت اعلام می‌شود، رقابتی به وجود نمی‌آید. در واقع سیمان از حالت دستوری خارج شده اما رقابتی وجود ندارد.

او سازوکار قیمت‌گذاری را این گونه شرح می‌دهد: وزارت صمت هر هفته کف عرضه در بورس را اعلام می‌کند. بعضی وقت‌ها برخی کارخانه‌ها در تعمیرات هستند و نمی‌توانند میزان مورد نظر را تولید کنند. حالا قرار شده ما این مسائل را به وزارت صمت اعلام کنیم تا مشکلی برای عرضه به وجود نیاید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چه خبره چه خبره چیشد پس من روستایی و بیکار و بی پول بهم میگی خونت درس کن وام میدی 40 میلوین اونم سه سال هست هنوز همش رو ندادی من پاکتی 50 بخرم چطوری از کجا پولش بیارم بابا این چه وامی این چه بنیاد مسکنی بود بدبختمون کردین که بسته دیگه این همه گرونی بسته دیگه