کد مطلب: ۶۳۱۷۲۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت سیمان در هفته اول اسفند

قیمت سیمان در هفته اول اسفند

قیمت سیمان در هفته اول اسفند هم روند با ثباتی داشت و تغییر محسوسی نکرد. این در حالی است که اخباری مبنی بر بهبود روند گازرسانی و برق‌رسانی واحدهای تولید سیمان به گوش می‌رسد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت سیمان در هفته اول اسفند ماه هم تغییر محسوسی نیافت. بر این اساس بازار این کالا مانند تمام طول بهمن در هفته اول اسفند هم ثبات خود را حفظ کرد.

هر کیلو سیمان در هفته اول اسفند، با متوسط قیمت ۵۳۳ تومان به فروش می‌رسید. بر همین اساس، هر پاکت ۵۰ کیلویی سیمان در بورس کالا هم ۲۶ هزار و ۶۵۰ تومان قیمت‌گذاری شد.

پاکت سیمان در بازار آزاد نیز بین ۴۳ هزار تا ۵۰ هزار تومان قیمت خورد.

گرچه اخباری مبنی بر اتصال برق و گاز واحدهای تولیدی به گوش می‌رسد؛ اما به گزارش انجمن سیمان، قطع گاز، تولید واحدهای سیمانی را کم کرد. قطع مکرر برق هم ضرر زیادی به کارخانه‌های سیمان زد. برق واحدهای سیمانی در سه ماه تابستان هم سهمیه‌بندی شد و قرار بود با کاهش دما برق این کارخانه‌ها دیگر قطع نشود. وعده‌ای هیچ‌گاه محقق نشد.

بر این اساس، دولت به جای سوخت، مازوت به واحدهای سیمانی تحویل داد. همچنین قرار بود کرایه حمل مازوت تا کارخانه را تقبل کند، اما واحدهای سیمانی می‌گویند که حالا دولت از پرداخت این کرایه سر باز می‌زند.

قیمت دستوری سیمان به کجا رسید؟

نادر غفاری یکی از اعضای انجمن سیمان به تجارت‌نیوز گفته بود که قیمت دستوری سیمان حذف شده است. اما به گفته عبدالرضا شیخان، دبیر انجمن سیمان دولت هر هفته به کارخانه‌های سیمان دستور می‌دهد چه میزان سیمان عرضه کنند. به همین دلیل بازار رقابتی سازوکارهای معمول خود را ندارد.

قطع برق و گاز صنایع به همراه قیمت‌گذاری دستوری سیمان باعث شد تولیدکنندگان، انگیزه فعالیت خود را از دست دهند. حالا باید منتظر ماند و دید آیا دولت برنامه‌ای برای حل مشکلات کارخانه‌های سیمان دارد یا خیر؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.