کد مطلب: ۵۲۸۱۱۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت طلا امروز ۲۲ فروردین ۱۴۰۰/ طلا در انتظار یک خبر مهم

قیمت طلا امروز ۲۲ فروردین ۱۴۰۰/ طلا در انتظار یک خبر مهم

بهای طلا در بازار تهران امروز تحت تاثیر بازار جهانی اندکی عقبگرد داشت. این در شرایطی است که بازار طلا و ارز ایران امروز در انتظار یک خبر مهم به سر می‌برد.

به گزارش تجارت‌نیوز امروز بهای هر اونس طلا در بازار جهان به ۱۷۴۴ دلار و ۳۲ سنت رسید و از کانال ۱۷۵۰ دلار عقب نشست.

این موضوع بازار طلا در ایران را متاثر کرد و با وجود آنکه دیگر شاخص تعیین کننده قیمت طلا در ایران، یعنی دلار تقریبا ثبات قیمت داشت، بهای طلا کاهشی شد.

امروز بهای هر گرم طلا ۱۸ عیار در بازار تهران به یک میلیون و ۳۸ هزار تومان کاهش داشت. این در حالی است که دیروز بهای هر گرم طلا ۱۸ عیار یک میلیون و ۳۹ هزار و ۸۰۰ تومان بود.

بهای تمام سکه طرح قدیم هم که دیروز ده میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ده میلیون و ۴۶۲ هزار تومان بود، امروز به ترتیب ده میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و ده میلیون و ۴۳۰ هزار تومان معامله شدند.

نیم‌سکه هم که دیروز ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد امروز به ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت.

قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب ۳ میلیون و ۹۵۰ و دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

این در شرایطی است که پس از آزادی کشتی توقیف شده کره جنوبی در ایران، سعیدخطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه خبر داده است که «چون سی کیونگ»، نخست وزیر کره جنوبی در روزهای ۲۲ و ۲۳ فروردین برای دیدار با مقامات جمهوری اسلامی ایران و گفتگو در خصوص موضوعات دوجانبه از جمله موضوع محدودیت‌های غیرقانونی ایجادشده برای دسترسی به منابع بانک مرکزی به تهران سفر خواهد کرد.
اتفاقی که احتمالا بازار ارز را متاثر می‌کند و به تبع آن بازار طلا هم متاثر خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    هیچ تاثیری درکارنیست.تاقبل انتخابات همه اتفاقات مقطعی است.مطمین باشید.

    • ناشناس

      کاملاموافقم

  • ناشناس

    برامون عادی شده

  • محمد

    کلا این گونه اخبار تاثیر چند ماهه دارد، حتی اگر واقعی باشد. دریک جمع بندی کلی اگر دولت حقوق کارمندان دولت و خدمات مختلف را اگر سال به سال افزایش ندهد امیدی برای افت قیمت ها وجود داردددر غیر این صورت هیچ امیدی نیست تاکید میکنم هیچ امیدی نیست ۱۰۰در۱۰۰ با توافق هم امسال تورم سی درصدی در راه است دولت با اخبار خوش می خواهد زمان بخرد همچنین بانک مرکزی به هیچ عنوان ارز پاشی نمیکند بلکه بااین اخبار ارز میخرد جناب آقای سردبیر امیدوارم این مطالب رو برای خوانندگان بنویسید!

  • گیتی

    الهی بازار طلا بشه بازار دوغ ایران که اوناییکه آرزو داشتن طلایی بخرند که جز زیور الاتشون باشه بهش برسند. مردم درحسرت یه سکه بهار ازادیند. ابتدا سکه بشه قیمت 1 کیلو کاهوووووو

  • ناشناس

    هیچ کجای دنیا مردم دقدقه خرید طلا ندارند جز ایران

  • ناشناس

    متاسفم

  • بنده خدا

    متاسفیم از این روزگار که مال دنیا ارزش داشته باشد