کد مطلب: ۵۰۳۴۸۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز ۱۲ دی / مهمترین سیگنال‌ها برای آینده طلا

آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز 12 دی / مهمترین سیگنال‌ها برای آینده طلا

آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز 12 دی ماه چقدر بوده است و مهمترین سیگنال‌های قابل مشاهده برای آینده طلا چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، در بازار طلای آخر هفته هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و 154 هزار قیمت داشت و طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز، قیمت سکه تمام طرح قدیم 11 میلیون و 398 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید 11 میلیون و 757 هزار تومان قیمت داشت که این نرخ‌ها نسبت به روز چهارشنبه روندی صعودی داشتند.

نیم‌سکه، شش میلیون و 190 هزار تومان، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب چهار میلیون و 195 هزار تومان و دو میلیون و 348 هزار تومان قیمت خورده است.

اما برای آینده بازار و قیمت طلا کدام اخبار مهم است؟

ـ ـ وزیر امور خارجه ایران در در توییتی نوشت: اطلاعات به دست آمده از عراق حاکی از توطئه‌ای برای ساخته و پرداخته کردن بهانه‌ای برای جنگ است.

ـ قیمت نفت خام روز پنج‌شنبه در آخرین روز سال ۲۰۲۰ افت کرد تا سقوط خود در این سال را به ۲۰ درصد برساند.

ـ سخنگوی وزارت بهداشت از جان باختن ۱۲۸ بیمار قطعی مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

ـ استاندار تهران در پی آلودگی هوا طی چند روز اخیر گفت: اگر وضعیت بدتر شود پیشنهاداتی از جمله تعطیلی‌های یکی دو روزه موقت به معاون اول رئیس جمهور و هیات دولت اعلام شده است تا در آن شرایط این اقدامات انجام شود.

ـ رئیس اتحادیه فروشندگان آهن می‌گوید: گرانی فعلی قیمت آهن و میلگرد قابل قبول نیست و گرانی این کالاها پایدار نیست، چرا که ملاک صحیحی برای افزایش آن دیده نمی‌شود.

ـ رئیس دفتر رئیس‌جمهوری از انعقاد قرارداد خرید بیش از ۲۰ میلیون دوز واکسن خارجی کرونا خبر داد و گفت: قرارداد خرید ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دوز واکسن کووکس منعقد شده است و در حال توافق برای خرید حدود ۴ میلیون دوز واکسن از چین هستیم.

ـ بررسی fatf در مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه دارد.

ـ در هفته اخیر اعضای کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ١۴٠٠ به کلیات لایحه بودجه 1400 رای دادند.

ـ همزمان با آغاز تزریق واکسن ایرانی کرونا، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با اشاره به آغاز تست انسانی واکسن کرونای ایرانی گفت: در حال حاضر توانایی داریم که از دو یا سه هفته آینده ماهانه ۱.۵ میلیون دوز از واکسن کرونا را در ایران طراحی و تولید کنیم.

از میان این اخبار رسمی تنها خبر اول، حاوی نااطمینانی برای بازار طلا است که احتمال رشد قیمت را در این بازار تقویت می‌کند. اگر این تهدید مقطعی و چندان جدی نباشد شاید تنها در کوتاه‌مدت کمی در بازار طلا اثرگذار باشد وگرنه با توجه به سیگنال‌های رسمی دیگر به نظر می‌رسد طلا همچنان در روزهای پیش‌رو روزهای باثباتی را خواهد داشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ملیکا

    من نمی دانم طلا چقدر است