کد مطلب: ۵۰۰۸۷۶

قیمت سکه افزایش یافت / آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز ۲ دی ۹۹

قیمت سکه افزایش یافت / آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز 2 دی 99

دیروز قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی به ۱۱ میلیون و 8۵۰ هزار تومان رسید. اما آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز چقدر بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز دوشنبه ۱ دی با 4,200 تومان افزایش، یک میلیون و 141 هزار و 200 تومان معامله شد.

همچنین دنیای اقتصاد نوشت: قیمت طلا در نخستین روز معاملاتی بازار جهانی تحت‌تاثیر خبر توافق پیرامون بسته کمک مالی در آمریکا و سایر اخبار متاثر، روز پرنوسانی را پشت سر گذاشت اما در عین حال بالاترین قیمت در یک ماه و نیم اخیر را لمس کرد و در ساعات ابتدایی روز به 1906 دلار نیز رسید اما در ادامه از سقف روزانه عقب‌نشینی کرد و بهای هر اونس طلا به ۱۸81 دلار و 7 سنت رسید.

به گفته کارشناسان اکنون که توافق بسته کمک مالی در آمریکا حاصل شده است، طلا نیروی صعودی کافی برای رسیدن به بالای مرز ۱۹۲۵ دلار را پیدا می‌کند.

اگر بسته کمک مالی را با خوش‌بینی برای پایین نگه داشتن نرخ‌های بهره به مدت طولانی از سوی بانک مرکزی آمریکا یکی کنیم، می‌توان انتظار داشت که قیمت طلا حداقل تا مارس ۲۰۲۱ به خوبی پشتیبانی خواهد شد.

قیمت سکه افزایش یافت

قیمت سکه که از اواسط هفته گذشته در مسیر نزولی قرار داشت، روز دوشنبه افزایشی شد و قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی به ۱۱ میلیون و 8۵۰ هزار تومان رسید که افزایش 80 هزار تومانی را در مقایسه با آخرین قیمت نشان می‌دهد.

اما دو قطعه دیگر ازجمله نیم‌سکه و ربع‌سکه برخلاف قطعه بزرگ‌تر کاهش یافتند و هر قطعه نیم‌سکه ۶ میلیون و200 هزار تومان و ربع‌سکه ۴ میلیون و 200هزار تومان فروخته شد که کاهش 130 هزار تومانی را در مورد اول و کاهش 80 هزار تومانی را در ربع‌سکه نمایان می‌کند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در هفته‌های گذشته قیمت سکه و طلا متاثر از روند کاهشی بازار ارز، نوسان ارزی و سیر نزولی قیمت دلار بود اما به نظر می‌رسد سکه همچنان دارای پشتیبانی اونس طلا جهانی است و صعود آن به بهبود قیمت سکه کمک می‌کند.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چرا قیمت جهانی میره بالا هنوز پایینه 100 گرم خریدم 142 میلیون پول قرار نیست برگرده سود طلا کجاست آخه از این ور پولت حبسه از اون ور الان بول خودتم نمیدن همین 100 گرمو 112 بیشتر نمی خرن درسته آخه دلال نیستم برای حفظ ارزش پول خریدم کو پولدخودمم رفت درست کنید این وضعیتو تو این گرونی یه ماشین شاهین میخان بیارن 350 بدن واقعا الان طلا 1 تومن قیمتشه

  • ناشناس

    درود؛ قیمت سکه وطلا حداکثر تا بیستم دی ماه ریزش شدیدی خواهدنمود سکه به ۷ میلیون وطلای ۱۸ به گرمی ۸۰۰ هزارتومان خواهدرسید البته ناگفته نماند طلا همیشه در درازمدت سود ده خواهد بود حداکثر دوسه سال دیگر

    • فاطی

      واقعا؟اگه درست میگین برادر من میخادبخره بگم صبر کنه؟ اتفاقا خودشم نداره