کد مطلب: ۵۱۴۹۵۵

آخرین قیمت طلا و سکه تا پیش از امروز چقدر بود؟

آخرین قیمت طلا و سکه تا پیش از امروز چقدر بود؟

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی ۱۱ میلیون و ۹۱۰ هزار تومان فروخته شد که افزایش ۲۱۰ هزار تومانی را در مقایسه با روز دوشنبه نشان می‌دهد. آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز ۲۹ بهمن چقدر بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز سه شنبه ۲۸ بهمن با ۱۸,۹۰۰ تومان افزایش، یک میلیون ۱۵۳ هزار و ۴۰۰ تومان معامله شد.

همچنین دنیای اقتصاد نوشت: بهای معاملات اونس طلا روز سه‌شنبه تحت‌الشعاع بدبینی‌هایی که زیر پوست بازار طلا خزیده است، کاهش یافت. هر اونس طلا در (ساعت ۱۹و۴۵دقیقه به وقت تهران) ۱۸۱۰دلار فروخته می‌‌شد.

به گفته کارشناسان قیمت فعلی طلا در روند ضعیف قیمت چندان ارزشمند نیست. آمار اقتصادی جاری هم بهبود پیدا کرده و به معنای آن است که طلا عملکرد ضعیف‌تری نسبت به دارایی‌های دیگر پیدا می‌کند. قیمت طلا برای یافتن نیروی صعودی تقلا می‌کند زیرا انتظارات مثبت برای رشد اقتصادی باعث بالا رفتن بازده اوراق قرضه شده است.

تحلیلگران می‌گویند رشد بازده اسمی باعث بالاتر رفتن بازده واقعی می‌شود. در چنین فضایی، هزینه نگهداری طلا که یک دارایی بدون بازده به شمار می‌رود، افزایش پیدا می‌کند و از جذابیت سرمایه‌گذاری در آن کاسته می‌شود.

رشد سکه

در جریان معاملات روز سه شنبه بازار سکه و طلا تحت تاثیر افزایش نرخ دلار با صعود قیمت‌ها روبه‌رو شد. به رغم اینکه بهای اونس طلا در بازار جهانی کاهش داشته اما سکه و طلا از مولفه داخلی تاثیر پذیرفته است.

افزایش قیمت دلار، سبب شد که قیمت سکه و طلا نیز سیر صعودی را به سرعت بپیماید. به‌طوری‌که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی ۱۱ میلیون و ۹۱۰ هزار تومان فروخته شد که افزایش ۲۱۰ هزار تومانی را در مقایسه با روز دوشنبه نشان می‌دهد.

به نظر می‌رسد که سکه خیز مجدد برای تصاحب کانال ۱۲ میلیون تومانی از دست رفته برداشته است و فاصله کمی تا مرز یاد شده دارد. دیروز اونس طلا در بازار جهانی نزولی بود و عوامل مهم می‌توانند قیمت اونس را همچنان تغییر دهند.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.