خبر مهم:

کد مطلب: ۱۵۸۰۴۹

قیمت طلا به کمترین میزان در یک هفته گذشته رسید

قیمت طلا به کمترین میزان در یک هفته گذشته رسید

فروکش کردن تنش‌های ژئوپلتیکی سرمایه‌گذاران را بر آن داشت به سوی دارایی‌های پرریسک‌تر بروند که براساس آن قیمت طلا امروز به کمترین مبلغ در هفته گذشته رسید و هر اونس آن 1326.30 دلار فروخته شد.

با فروکش کردن تنش‌های ژئوپلتیکی که سرمایه‌گذاران را بر آن داشت تا به سوی دارایی‌های پرریسک‌تر سوق داده شوند، قیمت طلا امروز به کمترین میزان طی یک هفته گذشته رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از رویترز، با کاهش اندک نگرانی‌ها در مورد کره شمالی که سبب شد تا سرمایه‌گذاران نفس راحتی بکشند و تندباد ایرما هم آنچنان که تصور می‌شد، وضعیت وخیمی ایجاد نکرد، سهام‌های آسیایی بالاترین رقم در 10 سال گذشته را در ساعات اولیه معاملات ثبت کردند و ارزش دلار نیز افزایش یافت.

هر اونس طلا با 1.24 دلار کاهش 1326.30 دلار فروخته شد. طلا در ساعات اولیه معاملات به 1322.85 دلار، کمترین قیمت از ابتدای سپتامبر رسیده بود.

ارزش طلا روز گذشته 1.4 درصد افت کرد که بیشترین کاهش از ابتدای ماه جولای به شمار می‌رود.

جان شارما، اقتصاددان نشنال‌استرالیا‌بنک گفت: کاهش احتمال حمله موشکی کره شمالی و همچنین پیش‌بینی کاهش شدت تندباد ایرما، احساس خطرپذیری در بازار را دوباره زنده کرد.

ایرما در ابتدا جزو یکی از قدرتمندترین تندبادها رده‌بندی شده بود اما پس از اینکه فلوریدا را درنوردید، رتبه آن به یک طوفان گرمسیری تنزل پیدا کرد.

نگرانی در مورد کره شمالی پس از اینکه این کشور روز تاسیس حکومتش را بدون آزمایش هسته‌ای دیگر جشن گرفت، کاهش یافت.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.