کد مطلب: ۵۶۴۰۵۸

قیمت سکه گرمی به ۲۲۰۰۰۰۰ تومان رسید / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۴/۲۶

قیمت سکه گرمی به ۲۲۰۰۰۰۰ تومان رسید / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۴/۲۶

قیمت طلا و سکه امروز تحت تاثیر افزایش بهای جهانی طلا و نرخ ارز تعیین شد که بر این اساس قیمت سکه گرمی به دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازارهای جهانی در حالی دیشب بسته شد که قیمت طلا ماندگاری خود در بالاتر از ۱۸۰۰ دلار در هر اونس را حفظ کرد و انتظارات برای حفظ روند افزایشی بهای فلز گرانبها را بالا برد.

براساس گزارش ایسنا، نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز نشان داد با صعود اونس طلا به بالاترین رکورد یک ماه اخیر در اواسط هفته گذشته، خوش بینی بالایی در میان تحلیلگران وال استریت و سرمایه گذاران خُرد وجود دارد.

بسیاری از تحلیلگران همچنان پیش بینی می‌کنند رشد فشارهای تورمی به سطوح کم سابقه، از قیمت طلا پشتیبانی خواهد کرد. با وجود تهدید تورم بالاتر، بانک مرکزی آمریکا همچنان تاکید دارد تورم بالاتر موقتی است و سیاست پولی انبساطی این بانک مرکزی برای آینده قابل پیش بینی ادامه خواهد یافت.

آدریان دی، رئیس شرکت مدیریت دارایی آدریان دی به کیتکونیوز گفت: نسبت به دورنمای قیمت طلا خوش بین مانده است زیرا این فلز ارزشمند در شرایطی که بانک‌‌های مرکزی جهان اعتبارشان را در بازارهای مالی از دست می دهند، یک دارایی ارزشمند می‌‌ماند. سرمایه گذاران بیشتر و بیشتری به بانک مرکزی آمریکا و سایر بانکهای مرکزی اعتمادی ندارند و دریافته اند که تورم از آنچه که بانک مرکزی آمریکا در ابتدا مدعی شده بود، قویتر و پایدارتر است.

خوش بینی به دورنمای طلا پس از اظهارات جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا در برابر کنگره ایجاد شده است. وی گفت: اگرچه تورم ممکن است در چند ماه آینده بالاتر رود اما مقامات بانک مرکزی همچنان تورم را موقتی می دانند. وی خاطرنشان کرد هنوز با شرایط اقتصادی که باعث تغییر سیاست پولی شود، فاصله داریم.

در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت، ۱۶ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۹ نفر معادل ۵۶ درصد به افزایش قیمت طلا رای دادند. سه نفر معادل ۱۹ درصد کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند و چهار نفر معادل ۲۵ درصد نظری نداشتند.

در این بین، ۸۳۶ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران خُرد شرکت کردند که از میان آنها ۵۵۶ نفر معادل ۶۷ درصد به افزایش قیمت طلا و ۱۴۴ نفر معادل ۱۷ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند در حالی که ۱۳۶ نفر معادل ۱۶ درصد نظری نداشتند.

مارک چندلر، مدیرکل شرکت بانوک برن گلوبال فارکس اظهار کرد: اگرچه تصور می‌‌کند که قیمت طلا به اوج خود رسیده اما انتظار دارد این فلز ارزشمند در آینده نزدیک نیروی کافی برای تست مجدد مقاومت در سطح ۱۸۵۰ دلار پیدا کند.

آدام بوتون، استراتژیست ارزی ارشد در فارکس لایو گفت: با وجود صحبتهای متنوع بانک مرکزی آمریکا، ریسکهای اقتصادی ظهورکننده همچنان از قیمت بالاتر طلا پشتیبانی می کنند. تصویر بنیادین طلا به دلیل سیگنال‌های مختلف بانک مرکزی آمریکا، تورم و شیوع کرونای دلتا بهم ریخته اما تصویر فنی به نرخهای پایینتر برای مدت طولانی اشاره دارد. این موضوع در بازار طلا مثبت بوده و توقف بعدی طلا در سطح ۱۹۰۰ دلار یا نزدیک آن خواهد بود.

کوین گریدی، رئیس شرکت فونیکس به کیتکونیوز گفت: طلا پس از این که هفته گذشته به بالاترین حد یک ماه اخیر صعود کرد اما نتوانست مقاومت در میانگین قیمت ۵۰ روزه که در ۱۸۳۷ دلار قرار دارد را بشکند، با فشار فروش فنی روبرو شد. وی درباره روند قیمت طلا نظر خنثی داشته و انتظار دارد این فلز ارزشمند حمایت در میانگین قیمت ۲۰۰ روزه که در پایین ۱۸۰۰ دلار قرار دارد را حفظ کند.

به گفته گریدی، سرمایه گذاران زیادی تلاش می کنند ارزش مناسب طلا را ارزیابی کنند و به نظر می رسد که بازار در حال حاضر می گوید ارزش اونس طلا حدود ۱۸۰۰ دلار است. با این حال وی خاطرنشان کرد فروشنده طلا نخواهد بود زیرا عوامل بنیادین قوی همچنان از این فلز ارزشمند پشتیبانی می کنند.

دارین نیوسام، رئیس شرکت دارین نیوسام آنالیتیکس از جنبه بدبینانه اظهار کرد: بهبود مقاومت طلا ممکن است در معاملات پیش رو اندکی فشار فروش فنی ایجاد کند. سطح مهمی که باید زیر نظر داشت، حدود ۱۷۵۲ دلار است. اگر این سطح شکسته شود، در این صورت طلا ممکن است رکورد پایین ۱۷۰۰ دلار در مارس را مجددا امتحان کند.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۲۶ تیر تا ساعت ۱۹، نسبت به روز پنج‌شنبه افزایش یافت و ۲۴ هزار و ۷۲۹ تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز قیمت دلار را برای فروش ۲۴ هزار و ۲۶۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۳ هزار و ۷۷۹ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز، نسبت به روز پنج‌شنبه کاهش یافت و به رقم ۲۸ هزار و ۸۸۲ تومان رسید.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴۹۶۰ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۲۸ هزار و ۸۸۶ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۸ هزار و ۳۱۴ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۰ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۵۳ هزار و ۱۳۷ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    باید خواب دید که دیگه بتونیم خونه وطلا بخریم???

    • ناشناس

      ارا والا دیگه خواب ببینیم خونه وطلا بگیریم از زندگی خسته شدیم دیگه

    • ناشناس

      هرچه خدا بخواد همون میشه تا امید نباش

  • عباس

    فقدظهوراقامیتونه همچی رودوروست کنه!نه هیچکسی دیگه

  • حسین

    من میگم اگه خدا بخواد همچی ارزون میشه فقط امیدمون به خدا باشه

    • ماریا ل..

      پس حال و روز الانمون تقصیر خواست قبلی خداست؟؟؟؟