کد مطلب: ۳۵۹۶۸۶

قیمت طلا و ارز در بازار امروز ۲۲ اسفند

قیمت طلا و ارز در بازار امروز 22 اسفند

قیمت طلا و سکه در بازار امروز با توجه به رشد چشمگیر بهای جهانی طلا با رشد قیمت مواجه بود به طوریکه هر گرم طلای 18 عیار بیش از 10 هزار تومان افزایش داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز چهارشنبه تحت تاثیر کاهش ارزش دلار در بازارهای جهانی از سد 1300 دلاری عبور کرد و به بالاترین قیمت خود در دو هفته اخیر رسید. هم اکنون بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی 1308 دلار است.

براساس گزارش ایسنا، پارلمان انگلیس توافق ترزا می، نخست وزیر این کشور برای خروج از اتحادیه اروپا را برای دومین‌بار رد کرد و بحران سیاسی این کشور چند روز بیش از تاریخ خروج برنامه‌ریزی شده در ۲۹ مارس عمیق‌تر شد.

بنجامین لو، تحلیلگر شرکت فیلیپ فیوچرز، اظهار کرد: ادامه‌ ابهامات پیرامون بریگزیت، ریسک پذیری سرمایه‌گذاران را از بین برده و آنها به میزان فزاینده‌ای نسبت به احتمال یک توافق برای خروج دشوار انگلیس از اتحادیه اروپا نگران شده‌اند.

بازارهای سهام آسیا پس از ریسک‌گریزی که با رأی بریگزیت به وجود آمد، در معاملات روز چهارشنبه به عقب‌نشینی تن دادند.

در این بین، آمار اقتصادی در آمریکا نشان داد قیمت‌های مصرفی در فوریه برای نخستین‌بار در چهارماه اخیر رشد کرده، اما روند این افزایش ملایم بوده است. این آمار از رویکرد محتاطانه بانک مرکزی آمریکا در خصوص افزایش نرخ‌های بهره حمایت می‌کنند.

پایین ماندن نرخ‌های بهره هزینه نگهداری از طلا را کاهش داده و جذابیت سرمایه گذاری در این فلز زرد را بالا می‌برد.

بر اساس گزارش رویترز، شاخص دلار در معاملات روز گذشته در واکنش به آمار تورم ضعیف آمریکا حدود ۰.۳ درصد افت کرده و خرید طلا را برای سرمایه گذاران غیرآمریکایی جذاب‌تر کرد.

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش‌بینی کرد: اگر قیمت ۱۳۰۷ شکسته شود، طلا به محدوده ۱۳۱۰ تا ۱۳۱۳ دلار صعود خواهد کرد.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، طبق اعلام خبرگزاری تسنیم، در بازار غیررسمی امروز (۲۲ اسفند ۱۳۹۷) تا ساعت 16، قیمت دلار برای فروش ۱۲،۸۴۶ تومان گزارش شده است. همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی امروز قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب ۱۲،۸۰۰ تومان و ۱۲،۸۵۰ تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو برای فروش در بازار غیررسمی امروز ۱۴،۸۰۵ تومان است. همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۷۳۹ تومان تعیین شد.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب ۱۴،۷۵۰ تومان و ۱۴،۸۰۰ تومان اعلام کرد.

طبق نرخ‌های اعلامی سایت رسمی اتحادیه طلا و جواهر تهران تا ساعت 17:15، قیمت سکه تمام بهار طرح قدیم چهار میلیون و 400 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و 670 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به دیروز با افزایش چشمگیری مواجه بوده است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، 421 هزار و 532 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 520 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 600 هزار تومان و 870 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.