کد مطلب: ۳۴۱۲۱۵

قیمت طلا و ارز در بازار شنبه ۱۵ دی

قیمت طلا و ارز در بازار شنبه 15 دی

بازار طلا و ارز امروز شنبه متاثر از کاهش بهای جهانی طلا در روز گذشته و روند نزولی قیمت دلار با افت نسبی قیمت مواجه شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بهای طلا در بازارهای جهانی روز جمعه پس از انتشار گزارش اشتغال وزارت کار آمریکا با کاهش حدود 3 دلاری مواجه بود که بر این اساس قیمت هر اونس طلا به 1285.8 دلار رسید و بازارهای جهانی با این قیمت به کار خود در اولین هفته سال 2019 پایان دادند.

با این حال کارشناسان وال استریت به صعود قیمت طلا امیدوارند. طبق گزارش ایسنا، فیلیپ فلاین، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت «پرایس فیوچرز»، به کیتکونیوز گفته ما همچنان دوست داریم طلا افزایشی باشد. آمار نامطلوب بخش تولید آمریکا ممکن است باعث شود بانک مرکزی با وجود آمار مثبت اشتغال، برای افزایش بیشتر نرخ‌های بهره دست نگه دارد.

همچنین شون لاسک از شرکت «والش تریدینگ» نیز احتمال سودگیری معامله‌گران از افزایش اخیر قیمت طلا را با توجه به پیشرفت مذاکرات تجاری آمریکا و چین پیش‌بینی کرد.

اما امروز قیمت ارز در بازار با افزایش نامحسوسی روبرو بوده است. به گزارش تجارت‌نیوز و به نقل از خبرگزاری موج، در بازار غیر رسمی امروز (۱۵ دی ۱۳۹۷) قیمت دلار برای فروش ۱۰،۷۰۰ تومان گزارش شده است.

صرافی ملی، قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب ۱۰،۵۵۰ تومان و ۱۰،۵۹۵ تومان اعلام کرده است. همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو برای فروش در بازار غیررسمی امروز (۱۵ دی ۱۳۹۷) ۱۲،۶۲۰ تومان است.

صرافی ملی قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب ۱۲،۵۰۰ تومان و ۱۲،۵۵۰ تومان اعلام کرد.

نرخ رسمی یورو در بانک مرکزی ۴،۷۷۷ تومان تعیین شد.

طبق نرخ‌های اعلامی سایت رسمی اتحادیه طلا و جواهر تهران تا ساعت 16 و 30 دقیقه، قیمت سکه تمام بهار طرح جدید سه میلیون و 640 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم سه میلیون و 580 هزار تومان است که سکه طرح جدید نسبت به روز پنجشنبه با افت نسبی مواجه شده است.

در بازار طلای امروز قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار با افزایش نسبی، 331 هزار و 962 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، یک میلیون و 900 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 170 هزار تومان و 640 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.