کد مطلب: ۳۷۶۱۸۴

طلا گرمی ۴۳۴۶۹۰ تومان شد / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۲/۲۹

طلا گرمی 434690 تومان شد / قیمت طلا و دلار امروز 98/2/29

قیمت طلا و سکه امروز با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی متاثر از روند کاهشی بهای ارز بود که بر این اساس بهای هر گرم طلای 18 عیار به 434 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیو ز، علی رغم تعطیلی بازارهای جهانی و ثبات بهای جهانی طلا در رقم 1277 دلار در هر اونس، قیمت این فلز گرانبها امروز نیز تحت تاثیر روند نرولی نرخ ارز با کاهش چشمگیری همراه بود.

براساس نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز، اکثر کارشناسان وال استریت و سرمایه گذاران انتظار دارند قیمت طلا در هفته جاری به سطح بالاتری صعود کند. این فلز ارزشمند هفته گذشته پس از سقوط معاملات سهام و تقویت تقاضا برای خرید دارای‌های مطمئن، به بالاترین حد یک ماه اخیر صعود کرد اما اواخر هفته با بهبود وضعیت بازارهای سهام و خروج خریداران، رشد قیمت خود را از دست داد.

افشین نوابی، مدیر معاملات گروه «ام کی اس» خوش بینی محتاطانه درباره اقبال طلا در هفته جاری داشت و گفت: با وجود اخبار شب گذشته از کنار کشیدن چین از مذاکرات تجاری با آمریکا، به نظر نمی‌رسد طلا حمایت چندانی پیدا کرده باشد و این فلز ارزشمند در محدوده ۱۲۶۷ تا ۱۳۰۹ دلار نوسان دارد. وی به کیتکونیوز گفت: به شخصه با در نظر گرفتن تحولات خاورمیانه، نمی‌توانم نسبت به قیمت طلا بدبین باشم.

الکس تورو، استراتژیست ارشد در شرکت «آر جی او فیوچرز» اظهار کرد طلا ممکن است در مقطعی دچار کاهش قیمت شود اما وی همچنان انتظار دارد قیمت این فلز گرانبها به سطح بالاتری صعود کند.

جاستین لاولر، مدیر تحقیقات گروه "لندن کپیتال" اظهار کرد که تا حدودی به طلا خوش بین است زیرا این فلز در مواجهه با بهبود بازارهای سهام و قدرت نسبی دلار توانسته قیمت خود را حفظ کند. اگرچه قیمت طلا نتوانست مرز حمایتی ۱۳۰۰ دلار را حفظ کند اما در حدود ۱۲۸۰ دلار انعطاف‌پذیری خوبی نشان داد.

آدام بوتون، مدیر شرکت فارکس لایو نیز به کیتکونیوز گفت: اگر جنگ تجاری آمریکا و چین تشدید شود و بازارها روی کندی رشد اقتصاد جهانی حساب کنند، قیمت طلا بالاتر خواهد رفت.

در این بین، کوین گریدی، رئیس شرکت فونیکس فیوچرز نسبت به رشد قیمت طلا ابراز بدبینی کرد و گفت: در چند هفته گذشته با نزدیک شدن طلا به مرز ۱۳۰۵ دلار فروشنده بوده‌ام.

آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدریان دی نیز ضعف قیمت طلا در کوتاه مدت را پیش بینی کرد.

فواد رزاق زاده، تحلیلگر فنی شرکت سیتی ایندکس نیز نسبت به احتمال رشد قیمت طلا به دلیل ناکامی این فلز برای عبور از مرز ۱۳۰۰ دلار، ابراز بدبینی کرد.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، طبق اعلام خبرگزاری موج، در بازار غیررسمی امروز (۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸) تا ساعت 16، قیمت دلار برای فروش 14500 تومان گزارش شده است. همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را 4200 تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی امروز قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب 14300 تومان و 14400 تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو برای فروش در بازار غیررسمی امروز 16450 تومان است. همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی 4692 تومان تعیین شد.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب 16250 تومان و 16350 تومان اعلام کرد.

طبق نرخ‌های اعلامی شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز تا ساعت 18:15، قیمت سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و 700 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و 820 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که بهای انواع سکه تمام نسبت به دیروز با افت چشمگیری همراه بوده است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، 434 هزار و 690 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 630 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 700 هزار تومان و یک میلیون تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.