کد مطلب: ۴۰۹۸۲۹

قیمت نیم سکه به ۲۱۰۰۰۰۰ تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۸/۲۰

قیمت نیم سکه به 2100000 تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز 98/8/20

قیمت طلا و سکه در بازار امروز تحت تاثیر رشد نسبی بهای جهانی طلا و افزایش نرخ ارز تعیین شد که بر این اساس قیمت نیم سکه به دو میلیون و 100 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز دوشنبه با توجه به نگرانی‌ها درباره تداوم جنگ تجاری آمریکا و چین با رشد نسبی مواجه بود و به رقم 1461 دلار در هر اونس رسید.

براساس گزارش ایسنا، برایان لان از شرکت بازرگانی "گلد سیلور سنترال" گفت: قیمت طلا اکنون کاملا پایین است و سرمایه گذاران از این فرصت برای خرید این فلز ارزشمند استفاده می‌کنند زیرا با توجه به نگرانیها نسبت به جنگ تجاری و اقتصاد جهانی، همچنان طلا فضا برای در پیش گرفتن روند صعودی دارد. خرید طلا توسط بانک‌های مرکزی به خصوص چین نیز از قیمت طلا پشتیبانی کرده است.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا روز شنبه اعلام کرد که مذاکرات با چین به خوبی پیش می‌رود اما آمریکا تنها در صورتی با چین توافق امضا خواهد کرد که برای کشورش مناسب باشد.

واشنگتن و پکن در راستای امضای فاز اول توافق تجاری با حذف تعرفه‌ها موافقت کرده بودند اما ترامپ بعدا چنین توافقی را تکذیب کرد.

مناقشه تجاری ۱۶ ماهه آمریکا و چین، بازارهای مالی را ملتهب کرده و نگرانیها نسبت به کندی رشد اقتصاد جهانی را برانگیخته و قیمت طلا را از ابتدای سال ۲۰۱۹ تاکنون حدود ۱۴ درصد بالا برده است.

شاخص قیمت تولیدکننده چین که معیار سودآوری شرکتها است، در اکتبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱.۶ درصد کاهش داشت که بزرگترین کاهش از ژوییه سال ۲۰۱۶ و فراتر از انتظارات تحلیلگران بود. انتشار این آمار به نگرانیهای اقتصادی دامن زد.

جفری هالی، تحلیلگر شرکت OANDA در یادداشتی نوشت: حمایت فنی بعدی طلا در ۱۴۵۰ دلار است و سطح حمایت بعدی در ۱۴۰۰ دلار قرار دارد.

بر اساس گزارش رویترز، بازارهای سهام آسیایی روز دوشنبه تحت تاثیر تداوم ابهامات درباره توافق آمریکا و چین برای پایان دادن به جنگ تجاری، از صعودی که ابتدای معاملات داشتند بازماندند.

موجودی طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است روز جمعه ۱.۴۴ درصد کاهش پیدا کرد و به ۹۰۱.۱۹ تن رسید که منعکس کننده کاهش تمایل سرمایه گذاران بود.

خرید فیزیکی طلا در هند که دومین مصرف کننده بزرگ جهان است با کاهش قیمتها، افزایش پیدا کرده است در حالی که تقاضای خرید در بخشهای دیگر آسیا ضعیف مانده است.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار امروز ۱۳۹۸/۰۸/۲۰ تا ساعت 17، 11,397 تومان تعیین شده و بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب 11300 تومان و 11400 تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو در بازار امروز 12,645 تومان اعلام شده که بانک مرکزی نیز قیمت یورو را 4630 تومان تعیین کرده است.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب 12550 تومان و 12650 تومان اعلام کرده است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 18، قیمت سکه تمام طرح قدیم سه میلیون و 990 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به دیروز افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، 407 هزار و 681 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 100 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 300 هزار تومان و 820 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.