کد مطلب: ۴۰۹۴۱۳

تجارت‌نیوز از وضعیت اقتصادی امروز گزارش می‌دهد:

اقتصاد در روز مسکن ملی / اولین گرانی دلار در هفته ثبت شد / ۴ پیش‌بینی از آینده بازارها

اقتصاد در روز مسکن ملی / اولین گرانی دلار در هفته ثبت شد / 4 پیش‌بینی از آینده بازارها

در اولین روز هفته همزمان با آغاز ثبت نام برای طرح ملی مسکن، قیمت دلار اندکی گران و طلا ارزان شد.شاخص بورس هم یک روند صعودی را پشت سر گذاشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار در بازار امروز تا ساعت ۱۷ با 0.1 درصد افزایش، 11 هزار و 352 تومان اعلام شده است.

اما قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد امروز شنبه ۱۸ آبان تا ساعت ۱۷ با سه هزار و 900 تومان کاهش به 402 هزار و 900 تومان رسید.

قیمت سکه امامی در بازار آزاد امروز شنبه ۱۸ آبان ماه تا ساعت ۱۷ با 32 هزار تومان کاهش به سه میلیون و 951 هزار تومان رسید.

در این شرایط امروز بازار سهام چه وضعیتی داشت؟

بازار سهام در اولین روز هفته، با اتخاذ موقعیتی متعادل، به پایان رسید؛ شاخص کل بورس که در دقایق ابتدایی بازار تا پله ۱۶۶۰ واحدی هم پیش رفته بود، رفته رفته برگشت و تا پایان مدت معاملات افتی ۱۱۰۰ واحدی را تجربه کرد.

18 آبان

روند بازار سهام امروز مثبت بود.

در همین حال نظرسنجی این هفته تجارت‌نیوز از کارشناسان و معامله‌گران بازار سرمایه، نشان می‎دهد که اکثریت کارشناسان، بورس را در هفته سوم آبان ماه سال ۱۳۹۸ متعادل دانسته و عموما تک سهم‌های بازار را پیشروی بورس در این هفته عنوان می‌کنند.

اما در بازار جهانی، پیش‌بینی روند نزولی برای بازار طلا امروز منتشر شده و در بازار داخلی نیز رئیس اتحادیه طلا تهران می‌گوید: پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا و سکه هم بین چهار تا شش درصد ارزان شود.

در گزارش تجارت‌نیوز از وضعیت بازارها در هفته پیش‌رو با توجه به سیگنال‌های سیاسی و اقتصادی نیز اشاره شده است: با توجه به سیگنال‌های سیاسی و اقتصادی چند روز اخیر می‌توان به وجود ریسک سیاسی در بازار ارز و نگرانی بابت نوسان آن اشاره کرد که در صورت وقوع چنین اتفاقی ممکن است این روند به بازار طلا هم سرایت کند. در همین حال بازار سهام هم ممکن است از اتفاقات سیاسی تاثیر بپذیرد که احتمالا دامنه این اثرپذیری به اندازه دو بازار دیگر نباشد.

همچنین از مهمترین اخبار امروز وداع با پیشکسوت صنعت آجیل و خشکبار یعنی جلیل تواضع ، اجباری اعلام شدن رمز پویا ، تداوم جنگ تجاری آمریکا و چین ، واکنش خودروسازان به تحویل خودروهای بدون آپشن ، اعلام افزایش ۲۵ تا ۴۲ درصدی قیمت نان در نانوایی‌های دولتی و اعلام آغاز فروش اعتباری ایران خودرو از فردا بوده است.

شاید مهمترین اتفاق اقتصادی امروز هم آغاز نام‌نویسی مشمولان طرح اقدام ملی مسکن و اولین واکنش مجلس به طرح اقدام ملی مسکن بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • قدرت الله

    درودبرشما قیمت گرانه اپارتمان که میگم بازم کلاه برداری شروع شد

  • میلیکس

    واقعا جا داره یه خدا قوت اساسی بگم خدمت اونا که طرح مسکن ملی رو تصویب کردن???
    حداقل سن 35سال
    متاهل
    50میلیون سپرده
    توانای باز پرداخت اقساط
    توانایی پرداخت مازاد هزینه ساخت
    ????
    اگر طرف انقدر توانمند بود که مسکن مهر نمیخرید????