کد مطلب: ۷۴۷۳۳۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

قیمت طلا و سکه امروز ۲۰ دی ۱۴۰۱ / حباب سکه کاهشی شد

قیمت طلا و سکه امروز 20 دی 1401 / حباب سکه کاهشی شد

قیمت انواع سکه امروز در مسیری افزایشی قرار گرفته است، در حالی که از سویی دیگر حباب سکه در مسیری کاهشی قرار دارد. اما برای این کاهش حباب چه دلایلی می‌توان متصور بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت سکه امامی امروز 20 دی 1401 نسبت به نرخ شروع بازار در مسیری افزایشی قرار گرفته است. قیمت طلا (18عیار) نیز نسبت به نرخ شروع بازار افزایشی بوده و در لحظه تنظیم این گزارش قیمت هر گرم طلای 18 عیار یک میلیون و 889 هزار 900 تومان است.

قیمت طلا و سکه امروز 20 دی 1401

قیمت سکه امامی

قیمت سکه امامی بر اساس داده‌های شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، اکنون 20 میلیون و 465 هزار تومان است و نسبت به قیمت بازگشایی بازار، مسیری افزایشی را طی کرده، سکه روز گذشته در کانال 21 میلیون تومانی قرار داشته، اما در ساعات پایانی به نرخ 20 میلیون تومان رسید و اکنون در حال پیشروی در این محدوده است.

حباب این نوع سکه در این لحظه دو میلیون و 927 هزار تومان است و قیمت روز گذشته این فلز ارزشمند 20 میلیون و 899 هزار تومان بوده است.

قیمت سکه بهار آزادی

سکه بهار آزادی نیز اکنون در لحظه تنظیم این گزارش به 19 میلیون و 846 هزار تومان قیمت دارد. حباب این نوع فلز ارزشمند یک میلیون و 800 هزار تومان برآورد می‌شود که نسبت به قیمت قبلی آن کاهش داشته است.

آخرین نرخ روز گذشته سکه بهار آزادی، 19 میلیون و 803 هزار تومان ثبت شده است. این نوع سکه در روز گذشته روندی مشابه با سکه امامی طی کرده است.

قیمت نیم‌ سکه

قیمت نیم ‎‌سکه در حال حاضر 12 میلیون تومان است و نسبت به نرخ روز گذشته روندی کاهشی را تجربه کرده است. حباب این سکه دو میلیون و 907 هزار تومان ثبت شده است.

قیمت ربع سکه

قیمت ربع سکه اکنون هشت میلیون و 250 هزار تومان تعیین شده و از روز گذشته به این سو مسیری کاهشی را طی کرده است. حباب این نوع سکه نیز سه میلیون و 711 هزار تومان برآورد می‌شود.

قیمت سکه گرمی

قیمت سکه گرمی نیز چهار میلیون و 400 هزار تومان برآورد می‌شود. حباب این سکه نیز دو میلیون و 801 هزار تومان است و نسبت به روز گذشته روندی افزایشی را پیموده است.

بانک مرکزی اعلام کرده است تعداد ۵۰۰ هزار قطعه سکه طلای ربع بهار آزادی از روز شنبه مورخ ۲۴ دی ماه از طریق بورس کالای ایران عرضه می‌شود.

بر این اساس تمام اشخاص حقیقی بالای ۱۸ سال می‌توانند حداقل یک قطعه و حداکثر پنج قطعه سکه طلای ربع بهار آزادی از بورس خریداری کنند. تمامی متقاضیان خرید ربع سکه در مکانیزم حراج ناپیوسته شرکت کرده و قیمت سکه عرضه شده براین اساس، کشف می‌شود.

دولت با استفاده این موضوع سعی در ایجاد تعادل در بازار سکه دارد. همچنین این اتفاق و همچنین تثبیت چند روزه قیمت دلار در کانال 40 هزار تومان حباب انواع سکه را کاهش داده است. نرخ دلار در معاملات پشت خطی نیز اکنون در حدود همین قیمت قرار دارند.

آخرین پیش‌بینی‌ها را در صفحه پیش بینی قیمت طلا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.