کد مطلب: ۶۷۲۰۱۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سد مقاومتی طلا شکست!/ منتظر کاهش قیمت طلا و سکه باشیم؟

سد مقاومتی طلا شکست!/ منتظر کاهش قیمت طلا و سکه باشیم؟

مجتبی دیبا، کارشناس بازارهای مالی گفته بود اگر طلا سد یک میلیون و ۳۷۰ هزار تومانی را بشکند امکان دارد تا یک میلیون و ۲۹۰ هزار تومان پایین بیاید. روز گذشته سد قیمتی طلا شکست. آیا امروز طلا وارد کانال قیمتی پایین‌تر می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا امروز ۸ تیرماه یک میلیون و ۳۵۷ هزار تومان است. قیمت سکه بهار آزادی هم ۱۴ میلیون و ۳۹۴ هزار تومان است.

قیمت نیم سکه به ۷ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان رسیده، قیمت ریع سکه چهار میلیون و ۹۶۳ هزار تومان است و هر سکه یک گرمی هم با قیمت دو میلیون و ۹۵۸ هزار تومان معامله می‌شود.

اما روند قیمت طلا چگونه است؟

یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت طلا و سکه، قیمت دلار است. قیمت دلار در هفته جاری روند کاهشی داشت و قله قیمتی خود را از دست داد و حالا در آستانه کانال ۲۹ هزار تومانی ایستاده است.

برخی از کانال‌های خرید و فروش دلار اعلام کرده‌اند که قیمت دلار امروز ۸ تیرماه بازار آزاد وارد کانال ۲۹ هزار تومان شده است. اما هنوز نمی‌توان با قطعیت ورود دلار به این کانال را تایید کرد. چون قیمت دلار روز گذشته در محدوده ۳۰ هزار تومان به کار خود پایان داد.

اما پیش‌بینی‌ها از نرخ دلار در روزهای آینده نزولی است و انتظار می‌رود اخباری که از مذاکرات دوحه به گوش می‌رسد بر قیمت دلار تاثیر بگذارد. اما معامله‌گران هنوز در فاز مقاومت و احتیاط هستند و دلار هنوز مرز ۳۰ هزار تومان را حفظ کرده است. اگرچه قیمت دلار هرات از دو روز قبل وارد کانال ۲۹ هزار تومان شده است.

بر این اساس چنانچه قیمت دلار در روزهای آینده وارد کانال ۲۹ هزار تومان شود، می‌توان انتظار کاهش بیشتر قیمت طلا و سکه را داشت و حتی امکان دارد سکه به زودی وارد کانال ۱۳ میلیون تومانی هم بشود.

سکه ۱۳ میلیون تومان می‌شود؟

مجتبی دیبا، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز گفته با توجه به شرایط اقتصادی و حجم نقدینگی کشور، طلا نباید وارد کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی می‌شد. پس این افزایش ناشی از فضای تورمی است که ایجاد شده است.

از طرف دیگر به عقیده این کارشناس، انس جهانی نیز باتوجه به فشار نرخ بهره آمریکا آسیب‌پذیر شده است و امکان کاهش قیمت جهانی هم وجود دارد.

این کارشناس گفته بود اگر طلا سد یک میلیون و ۳۷۰ هزار تومانی را بشکند امکان دارد تا یک میلیون و ۲۹۰ هزار تومان پایین بیاید. روز گذشته سد قیمتی طلا شکست و باید دید امروز روند طلا چه می‌شود.

علی طباطبایی دیگر کارشناس بازارهای مالی هم روند قیمت طلای جهانی را نزولی توصیف کرده و گفته انس جهانی هنوز ظرفیت برای ریزش قیمت دارد. پس احتمالا اگر اتفاق خاصی در این بین رخ ندهد طلای داخلی نیز روند کاهشی ملایمی خواهد داشت.

جواد فلاحیان، کارشناس بازارهای مالی هم به تجارت‌نیوز گفته بود باتوجه به از سرگیری مذاکرات برجام ممکن است قیمت دلار بیشتر از نرخ کنونی کاهش پیدا کند. درصورت ادامه روند کاهشی دلار قیمت سکه و طلا نیز کاهش پیدا می‌کند و سکه وارد کانال ۱۳ میلیونی می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی

    سلام . هرچند عوامل تاثیر گذار بذ پائین امدن دلار اخبار به ظاهر مثبت مذاکرات است . اما با وجود رشد نقدینکی در کشور . دلار بعد از مدتی به کانال 30 هزار بر می گردد

  • ناشناس

    اره همین جوره 😅😅😅🧀🧀🧀

  • ناشناس

    هیچی تواین مملکت پایین نمیاد.دولت خودش به عنوان دلال عمل میکنه دلالی که قیمت همه چیزروتعیین میکنه واین کسری بودجه روباسوددلالی ازجیب مردم تامین میکنه.دلارروبالامیبره بعدمیفروشه بعدارزون میکنه دوباره جمع میکنه دقیق همون کاری که دولت روحانی توبورس انجام داد.ببینیدالان هم توقطرجلسه دارن برای توافق.مطمئن باشین هیچ توافقی درکارنخواهدبود.چون توافق دقیق به ضرردولت ومنافع جمهوری اسلامی ایران خواهدبود

  • ناشناس

    پیش،بینی می شود تا پایان تابستان ۱۴۰۱ دلارتا مرز ۲۳ هزارتومان کاهش،یاید وروند کاهشی دارد
    سکه به مرز ۹ میلیون خواهد رسید

  • ناشناس

    از فردا منتظر رشد قیمت طلاباشید تا شهریور قیمت طلا بالای ۲تومنه شک نکنیدنظر شخصی نیست نظر اقتصاددانان هستش ویژه سیگنال برای هریدطلا

  • الفلاحیه شادگان

    انشاالله همه چی ارزون بشه ولی فکر نکنم دیگه چیزی ارزون بشه