کد مطلب: ۵۰۲۲۲۷

کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/۱۰/۸

کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/10/8

قیمت طلا و سکه امروز، بر خلاف رشد بهای طلای جهانی و با پیروی از افت نرخ ارز، کاهش یافت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به یازده میلیون و 774 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر خبر امضای لایحه کمک مالی کرونایی توسط رییس‌جمهور آمریکا و ارزش ضعیف‌تر دلار، یک درصد صعود کرد.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با یک درصد افزایش، ۱۸۹۴ دلار و ۴۴ سنت بود. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۹ درصد افزایش، به ۱۸۹۹ دلار و ۱۰ سنت رسید.

دونالد ترامپ روز یکشنبه لایحه قانون کمک کرونایی و بسته هزینه دولت فدرال به ارزش کل ۲.۳ تریلیون دلاری را امضا کرد و کمک هزینه بیکاری برای میلیون‌ها آمریکایی احیا شد و همچنین از تعطیلی دولت فدرال جلوگیری شد.

استفن اینس، استراتژیست ارشد بازار جهانی در شرکت اکسی کورپ در این‌باره گفت: بازارها تحت تاثیر این خبر صعود کردند اما مدت‌هاست درباره این توافق صحبت شده است بنابراین میزان واکنش بازار به این خبر یک سوال بزرگ است. اگرچه طلا ممکن است به بالای ۱۹۰۰ دلار صعود کرد اما احتمالا نیاز دارد دلار ضعیف‌تر شود تا بالای این سطح بماند.

دلار در برابر رقیبانش ۰.۲ درصد کاهش پیدا کرد و جذابیت طلا برای خریداران غیرآمریکایی را افزایش داد.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه‌گذاران اکنون به رای نمایندگان مجلس آمریکا پیرامون افزایش چک‌های کمکی به مردم از ۶۰۰ به ۲۰۰۰ دلار چشم دوخته اند. ترامپ اظهار کرده که سنا پروسه تایید پرداخت‌های بالاتر را آغاز خواهد کرد.

طلا که پناهگاه امن دارایی در برابر تورم است، از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون از تدابیر محرک مالی و پولی دولت‌های جهانی برای مقابله با اثرات همه‌گیری ویروس کرونا بر اقتصادهایشان سود برده و بیش از ۲۴ درصد رشد قیمت داشته است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۲.۸ درصد صعود کرد و به ۲۶ دلار و ۵۶ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۱.۲ درصد افزایش، ۱۰۳۶ دلار و ۲۲ سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد افزایش، به ۲۳۶۰ دلار و ۷۹ سنت رسید.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز دوشنبه 8 دی ساعت 19، با 5 تومان کاهش نسبت به روز گذشته 25،738 تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز دوشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم 25 هزار و 740 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 24 هزار و 740 تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز دوشنبه 8 دی ساعت 19، با 95 تومان کاهش نسبت به روز گذشته 31،198 تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، 31 هزار و 200 تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 30 هزار و 200 تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 19، قیمت سکه تمام طرح قدیم یازده میلیون و 347 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید یازده میلیون و 774 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به روز گذشته کاهش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و 145 هزار و 300 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 6 میلیون و 200 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب 4 میلیون و 190 هزار تومان و دو میلیون و 340 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.