کد مطلب: ۵۲۱۹۶۹

قیمت‌های امروز در بازار طلا و سکه / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/۱۲/۲۵

قیمت‌های امروز در بازار طلا و سکه / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/۱۲/۲۵

قیمت طلا و سکه امروز، بر خلاف ثبات بهای طلای جهانی و ثبات نرخ ارز، افزایش یافت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به ده میلیون و ۷۶۰ هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی رشد قیمتی که در زمان گشایش بازار داشت را تحت تاثیر خوش‌بینی سرمایه‌گذاران به احیای اقتصادی سریع‌تر جهان و رشد بازده اوراق خزانه از دست داد و با کاهش روبرو شد.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری ثابت بود و در ۱۷۲۶ دلار و ۵۴ سنت ایستاد. بهای معاملات در زمان گشایش بازار ۰.۴ درصد افزایش داشت.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۷۲۴ دلار و ۷۰ سنت رسید.

به گفته کایل رودا، تحلیلگر شرکت آی جی مارکتس، بازده بالاتر اوراق قرضه قیمت طلا را نزولی نگه می‌دارد. همچنین عوامل فنی به روند کاهشی بازار طلا اشاره دارند. طلا از سطوح بیش‌فروش قبلی بهبود پیدا کرده و برخی از افراد تلاش می‌کنند طلا را در قیمت پایین‌تر خریداری کنند. اما نوسانات کوتاه‌مدت منطبق با دلار آمریکاست. هیچ‌کس در حال حاضر درباره روند حرکت دلار آمریکا مطمئن نیست.

ارزش دلار آمریکا تحت تاثیر افزایش بازده اوراق خزانه تحکیم شد. این افزایش تحت تاثیر خوش‌بینی اقتصادی در آمریکا پس از امضای قانون کمک اقتصادی ۱.۹ تریلیون دلار توسط رییس‌جمهور این کشور بوده است.

آمار دلگرم کننده‌ای که از جذابیت طلا به عنوان پناهگاه امن دارایی کاست، رشد تولید صنعتی چین بود که در فاصله ژانویه-فوریه سرعت گرفت و فراتر از انتظارات بود.

قیمت اونس طلا هفته گذشته تحت تاثیر رشد بازده اوراق قرضه که هزینه نگهداری این فلز ارزشمند را افزایش می‌دهد، به ۱۶۷۶ دلار و ۱۰ سنت نزول کرده بود با این حال برای رشد هفتگی بیش از یک درصد داشت.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه‌گذاران اکنون منتظر نشست سیاست پولی دو روزه بانک مرکزی آمریکا هستند که از روز سه‌شنبه آغاز می‌شود.

هووی لی، اقتصاددان بانک OCBC در یادداشتی نوشت: نشست کمیته بازار آزاد فدرال در هفته جاری عامل تاثیرگذاری بر بازار طلا خواهد بود. تاکید سیاست‌گذاران آمریکایی بر سیاست تسهیل پولی می تواند بازده اوراق قرضه را پایین برده و باعث افزایش قیمت طلا شود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۲۶ دلار و دو سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد کاهش، ۲۳۵۸ دلار و ۶۸ سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، در ۱۲۰۷ دلار ایستاد.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ‌یکشنبه ۲۴ اسفند ساعت ۱۹، با ۳ تومان کاهش نسبت به روز گذشته ۲۳،۹۱۴ تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز ‌یکشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم ۲۳ هزار و ۹۱۶ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۳ هزار و ۴۴۲ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز ‌‌یکشنبه ۲۴ اسفند ساعت ۱۹، بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۲۸،۴۳۰ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۲۸ هزار و ۴۲۸ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۷ هزار و ۸۶۵ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم ده میلیون و ۵۵۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ده میلیون و ۷۶۰ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به روز گذشته افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۴۷ هزار تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب ۴ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان و دو میلیون و ۳۵۵ هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • رضا

    سکه ودلار دردست شما.
    چراکه مادروغ می گویید.
    خودتون بیشتراست دیگرمنتفع هستید.

  • ناشناس

    من که هیچ تغییری نمیبینم

    • ناشناس

      چرا یکم رفته بالا

  • ناشناس

    هر وقت طلا اومد رو پونصد هزار اون موقع میشه گفت ارزون شدا

    • ناشناس

      موافقم