کد مطلب: ۴۸۳۸۰۰

جزئیات قیمت‌های امروز در بازار طلا و سکه / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/۷/۲۱

جزئیات قیمت‌های امروز در بازار طلا و سکه / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/7/21

قیمت طلا و سکه امروز، بر خلاف افت بهای طلای جهانی، افزایش یافت که بر این اساس قیمت سکه طرح جدید به پانزده میلیون و 979 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر رشد ارزش دلار، از رکورد بالای اخیرش عقب‌نشینی کرد.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۹۲۸ دلار و شش سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۹۳۴ دلار و ۱۰ سنت رسید.

مارگارت یانگ، استراتژیست دیلی فارکس درباره معاملات روز جاری گفت: شاخص دلار اندکی بهبود یافته و قیمت طلا را تحت فشار کاهشی قرار داده است اما روند فنی طلا در کوتاه‌مدت مثبت شده و بزودی ممکن است مقاومت در سطح ۱۹۴۲ دلار را امتحان کند.

پس از اینکه مذاکرات در خصوص بسته کمک مالی آمریکا با مخالفت‌هایی روبرو شد و ارزش یوان با اقدام جدید بانک مرکزی چین برای مقابله با ارزشمندتر شدن این ارز نزول کرد، شاخص دلار در برابر رقیبانش ۰.۱ درصد رشد کرد.

دولت ترامپ روز یکشنبه از کنگره خواست نسخه اولیه لایحه کمک مالی کرونایی را با استفاده از منابع به‌جا مانده از برنامه وام شرکت‌های کوچک تصویب کند.

بر اساس گزارش رویترز، بسته اقتصادی ۱.۸ تریلیون دلاری پیشنهادی دولت باعث انتقاد دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان کنگره شد با این حال به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران خوش‌بین هستند که این هزینه در مقطعی انجام خواهد شد.

اقدامات محرک مالی جدید به نفع طلا بود و این فلز را به عنوان پناهگاه امن دارایی در برابر تورم، با افزایش تقاضا روبرو می‌کرد. بهای این فلز ارزشمند تحت تاثیر اقدامات محرک مالی کم‌سابقه بانک‌های مرکزی و دولت‌های جهان که با هدف مقابله با تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا به اجرا درآمده، از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون ۲۷ درصد رشد کرده است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۱.۱ درصد صعود کرد و به ۲۵ دلار و ۳۹ سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، ۸۸۴ دلار و ۳۶ سنت معامله شد. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۲۴۵۰ دلار و ۳۰ سنت رسید.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز دوشنبه 21 مهر ساعت ۱۹، با 743 تومان کاهش نسبت به روز گذشته 30،402 تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز دوشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم 30 هزار و 50 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 29 هزار و 200 تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز دوشنبه 21 مهر ساعت ۱۹، با 893 تومان کاهش نسبت به روز گذشته 35،902 تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۳۶ هزار تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 34 هزار و 700 تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم پانزده میلیون و 300 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید پانزده میلیون و 979 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به روز گذشته افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و 473 هزار و 800 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۸ میلیون و 900 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب 5 میلیون و 850 هزار تومان و دو میلیون و 920 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خدا بدامون برسه

  • ناشناس

    خیلی خوب بود و واضح

  • ناشناس

    چرا دولت به این وضعیت رسیدگی نمیکند کشور شده هرج و مرج