کد مطلب: ۴۸۵۲۶۰

افت قیمت‌ها در بازار طلا و سکه / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/۷/۲۸

افت قیمت‌ها در بازار طلا و سکه / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/7/28

قیمت طلا و سکه امروز، بر خلاف رشد بهای طلای جهانی، کاهش یافت که بر این اساس قیمت سکه طرح جدید از کانال ۱۶ میلیونی عقب نشست و به پانزده میلیون و ۵۳۹ هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر دلار قوی‌تر با مانع برای صعود روبرو شد.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۹۰۰ دلار و ۷۹ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۹۰۳ دلار و ۴۰ سنت رسید.

هووی لی، اقتصاددان بانک OCBC درباره وضعیت بازار گفت: انتظار می‌رود قیمت طلا فعلا در محدوده ۱۹۰۰ دلار محتاطانه معامله شود.

نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا روز یکشنبه اظهار کرد که اختلاف با دولت ترامپ در خصوص یک بسته کمک مالی کرونایی گسترده به قوت خود باقی مانده است اما وی خوشبین است که قانون مربوط به این بسته ممکن است پیش از انتخابات تصویب شود.

با این حال پلوسی خاطرنشان کرد که توافق در این زمینه باید در مدت ۴۸ ساعت صورت بگیرد.

اقدامات محرک مالی جدید از قیمت طلا پشتیبانی کرده و این فلز را به عنوان پناهگاه امن دارایی در برابر تورم، با افزایش تقاضا روبرو خواهد کرد. بهای این فلز ارزشمند تحت تاثیر اقدامات محرک مالی کم‌سابقه بانک‌های مرکزی و دولت‌های جهان برای مقابله با تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا، از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون حدود ۲۵ درصد رشد کرده است.

استفن اینس، استراتژیست ارشد بازار جهانی در شرکت اکسی کورپ اظهار کرد: خریداران بزرگ در زمان کاهش قیمت‌ها خریدار خواهند ماند زیرا به دلیل اقدامات محرک مالی که انجام گرفته، این فلز ارزشمند ارزش خود را حفظ می‌کند.

دلار تحت تاثیر نگرانی‌های سرمایه‌گذاران درباره انتخابات آمریکا، رشد اخیرش را حفظ کرد و بازارهای آسیایی با خوشبینی به تولید واکسن کووید ۱۹ و کمک مالی آمریکا صعود کردند.

بر اساس گزارش رویترز، اما عاملی که به ابهامات پیرامون احیای اقتصاد جهانی افزوده است، رشد نگران کننده موارد جهانی ابتلا به ویروس کرونا در روز جمعه بود که بیش از ۴۰۰ هزار مورد افزایش یافت که رکورد روزانه جدیدی بود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۱ درصد کاهش پیدا کرد و به ۲۴ دلار و ۱۵ سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، ۸۶۵ دلار و ۲۲ سنت معامله شد. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد افزایش، به ۲۳۴۲ دلار و ۵۳ سنت رسید.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز دو‌شنبه 28 مهر ساعت 19، با ۹۵۳ تومان کاهش نسبت به روز گذشته ۳۰،۹۰۳ تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز دوشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم ۳۰ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۸ هزار و ۶۵۰ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز دوشنبه 28 مهر ساعت 19، با ۱،۲۰۰ تومان کاهش نسبت به روز گذشته ۳۶،۲۰۲ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۳۶ هزار و ۲۰۰ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۳۳ هزار و ۹۵۰ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 19، قیمت سکه تمام طرح قدیم چهارده میلیون و ۴۹۷ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید پانزده میلیون و ۵۳۹ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به روز گذشته کاهش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۴۰۵ هزار و ۷۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 8 میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و دو میلیون و ۹۹۵ هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • امیر

    مگه اتفاق خاصی افتاده که دلار و طلا ارزون بشه اینها فقط شوک روانی به بازاره فقط تحریم تسلیحاتی برداشته شده اگه واقعا خبری شده چرا بقیه اجناس ارزون نشده اینا فقط میخوان مردم را سرکیسه کنن

    • ناشناس

      آره درست میگی فقط اینا آدما رو سرکیسه میکنن

  • امیر

    دلار 3 هزار تومنی شد 32000 تومن حالا 1000 تومن امد پایین چه شلوغش کردن نمیگم همون 3 تومن بشه ولی هر وقت شد 10 تومن بیاین بگین که ما بفهمیم یه کاری کردین

  • ناشناس

    طلا دوباره پرقدرت شروع به بالا رفتن میکند …..

    • ناشناس

      از کجا میدونی

  • ناشناس

    سلام.اکثر مردم از خبر ریزش دلار به اندازه ی سعودش غافلگیرنشدند

  • ناشناس

    قیمت واقعی درج کن
    منبع قیمتا اشتباه
    تو بازار قیمتا متفاوته

  • سمیه

    قیمتا شده مثل رقص کردی یه قدم میاد عقب چند قدم میره جلو???

    • ناشناس

      عالی گفتی

  • ترلان

    می خام برم طلا بخرم بنظرتون کی وقتشه؟؟؟؟

  • شخص دوم مفرد(^_^) :*

    تا اونجایی که من میبینم آمارو قیمت ااا تا ده ساله پیش طلا نسبتا از همه چیز اروزن تره تا این موقع کی باور میکرد طلا گرمش بشه بالای یک ملیون یه روزیم میشه گرمی میشه 10ملیون کسی که میخواد ریسک کنه همین الان بکنه از 1400بکذره دوره عوض میشه سودی هم کسی بخواد تو طلا بکنه باید آینده نگر باشه :/
    هرکیم میگه تو طلا ضرر کردم یا دروغ میگه یا خیلی مدت کم بعد خرید فروخته
    کسی طلا بخره بالای سه سال نگه داره بعد بفروش عمرا ضرر کنه/:

  • شخص دوم مفرد(^_^) :*

    باو طلا هر کس پول اضافی داره بخره چه ارزون بشه چه نشه پول اضافی داری بسم الله نتیجشم چند ساله دیگه میبینی هیچکس تو خریدوفورش طلا ضرر نکرده به شرطی که صبور باشی اونم نه چند ماه بالای دوسه سال حتما سود میکنی:/

  • ناشناس

    تازه میخواستم طلا بفروشم خونه بگیریم حالا دوباره قیمت ها آمد پایین

    • ناشناس

      بالا رفته