کد مطلب: ۴۸۵۵۷۱

ریزش شدید قیمت‌ها در بازار طلا و سکه / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/۷/۲۹

ریزش شدید قیمت‌ها در بازار طلا و سکه / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/7/29

قیمت طلا و سکه امروز، با پیروی از افت بهای طلای جهانی و افت نرخ ارز، کاهش یافت که بر این اساس قیمت سکه طرح جدید یک میلیون و 453 هزار تومان ارزان شد و به چهارده میلیون و 86 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی در آستانه ضرب‌الاجل برای توافق در خصوص بسته کمک مالی جدید کرونا در آمریکا و انتخابات ریاست جمهوری این کشور کاهش پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۰۹۱ دلار و ۱۶ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد کاهش به ۱۹۰۵ دلار و ۲۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته پنج دلار و ۳۰ سنت معادل ۰.۳ درصد افزایش یافته و در ۱۹۱۱ دلار و ۷۰ سنت بسته شده بود.

برایان لان، مدیرکل شرکت گولد سیلور سنترال درباره اوضاع بازار اظهار کرد: با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، سرمایه‌گذاران زیادی در حاشیه بازار هستند و تصویب بسته کمک مالی باعث خواهد شد طلا در محدوده معاملات ۱۸۸۲ تا ۱۹۳۲ دلار، قیمت بالاتری را امتحان کنند.

سخنگوی نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا اظهار کرد: پلوسی و استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری همچنان در تلاش برای کاستن از اختلاف نظرشان هستند. پلوسی امیدوار است تا پایان روز سه شنبه مشخص شود بسته کمک مالی می‌تواند پیش از انتخابات سوم نوامبر تصویب شود یا خیر.

آوتار ساندو، مدیر کالاها در شرکت فیلیپ فیوچرز گفت: بسته کمک مالی از سوی دموکرات‌ها می تواند معاملات فلزات ارزشمند را احیا کند.

طلا در بحبوحه تورم بالا و کاهش ارزش پول در پی اقدامات محرک مالی کم‌سابقه‌ای که در سراسر جهان برای مقابله با تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا به اجرا درآمده اند، پناه مطمئن برای حفظ سرمایه محسوب می‌شود.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه‌گذاران اکنون منتظر مناظره نهایی میان دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا و جو بایدن، رقیب دموکرات وی در روز سه‌شنبه هستند.

شاخص دلار آمریکا در معاملات روز جاری در برابر رقیبانش ثابت بود و بازارهای سهام آسیایی با تجدیدنظر سرمایه‌گذاران در ریسک‌های موجود در آستانه انتخابات آمریکا، نزول کردند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۲۴ دلار و ۴۷ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ثابت بود و در ۸۵۶ دلار و ۷۱ سنت ایستاد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، ۲۳۴۵ دلار و ۴۳ سنت معامله شد.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز سه‌شنبه 29 مهر ساعت 19، با 3،353 تومان کاهش نسبت به روز گذشته 27،550 تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز سه‌شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم 27 هزار و 550 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 25 هزار و 600 تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز سه‌شنبه 29 مهر ساعت 19، با 3،342 تومان کاهش نسبت به روز گذشته 32،852 تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، 32 هزار و 850 تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 30 هزار و 900 تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 19، قیمت سکه تمام طرح قدیم سیزده میلیون تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهارده میلیون و 86 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به روز گذشته کاهش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و 254 هزار و 500 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 7 میلیون و 600 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب ۵ میلیون تومان و دو میلیون و 600 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    یه بازی کثیف سیاسی دیگه ودوباره مردم ساده لو….وای به حال همه

  • محمد

    ارزان کجا بود دلار همین ۱۰ سال قبل ۱۰۰۰ تومان بود پس دلار ۲۶۰۰۰ تومان گران شد

    • ناشناس

      واقعا خیلی گران ما که تا حالا نه دلار خریدیم نه فروختیم ولی نمیدونم سبزی تو مزارع ایران زمین به دلار حساب میشه

  • ناشناس

    چه ریزشی علکی شلوغش میکنین

    • ناشناس

      میادپایین

    • ناشناس

      اره خیلی میاد پایین

    • ناشناس

      چیش میاد پایین ۲قرون میارن پاین از زوق میمیریم نسبت به بالا رفتنش پاین آمدنش غصه داره

  • ناشناس

    قیمت اصلی دلاربرای تورم امسال 18000اعلام شده بود دلارراتا18000میکشن پایین وتثبیت میشه

  • ناشناس

    با حقوق کارگری ۲ملیونی خدا به داد ملت برسه

  • ناشناس

    قبلا هم این اتفاق افتاده بودوهمینطورکه خیلی رفته بودبالا خیلی هم اومدپاییین وتاچندوقت ثابت بودوخیلی هاضررکردن تا دیرنشده بفروشید متضررمیشید نذاریدبلای بورس سرتون بیاد

  • ناشناس

    دلار از دیروز دیگه پایین نیومد! همین بود ریزش؟

  • ناشناس

    اینقدر ساده نباشین بازار افزایش میشه عجله نکنید

    • ناشناس

      تو ساده ای دولت طلا را برد بالا خزانه اش را پر کنه

  • ناشناس

    امیدوارم انقدر گرون بشه که حتی اب هم نتونیم بخوریم شتید اونوقت یه تکونی به خودمون دادیم

  • سعید

    توی کشور ما بااین وضع فعلی تحریما و بلایی که دولت سر اقتصاد با دلال بازیاش داره در میاره هر کاهشی موقتیه و باید منتظر دلار و طلایی با قیمت خیلی بالاتر باشیم.شاید تا۵۰تومن