کد مطلب: ۴۹۶۰۷۹

نوسانات اندک در بازار طلا و سکه / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/۹/۱۲

نوسانات اندک در بازار طلا و سکه / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/9/12

قیمت طلا و سکه امروز، بر خلاف افت بهای طلای جهانی، با نوسانات اندکی روبرو بود که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به دوازده میلیون و 2 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا پس از رشد چشمگیری که روز گذشته داشت، تحت تاثیر ابهامات نسبت به بسته محرک مالی آمریکا و پیشرفت ساخت واکسن کووید۱۹ در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی با کاهش روبرو شد.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات هر اونس طلا برای تحویل فوری ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۸۱۰ دلار و ۳۶ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته بیش از دو درصد صعود کرده بود که بزرگترین افزایش روزانه در حدود یک ماه گذشته بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۴ درصد کاهش، به ۱۸۱۲ دلار و ۶۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز سه‌شنبه با ۲.۱ درصد افزایش، در ۱۸۱۸ دلار و ۹۰ سنت بسته شده بود.

طلا روز دوشنبه تحت تاثیر بهبود ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران تا مرز ۱۷۶۴ دلار و ۲۹ سنت سقوط کرده بود که پایین‌ترین قیمت از دوم ژوییه به این سو بود.

میچ مک کانل، رهبر اکثریت جمهوری‌خواه سنای آمریکا اعلام کرد کنگره باید موج جدیدی از اقدامات محرک مالی را در لایحه بودجه ۱.۴ تریلیون دلاری لحاظ کند. همزمان مذاکرات درباره بسته محرک مالی میان استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری و نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه برگزار شد. گروهی از سناتورها و اعضای کنگره هم اقدامات محرک مالی کرونایی به ارزش ۹۰۸ میلیارد دلار را پیشنهاد کردند.

به گفته استفن اینس، استراتژیست ارشد بازار در شرکت اکسی کورپ، اندکی تردید نسبت به توافق سیاستمداران آمریکایی در خصوص اقدامات محرک مالی وجود ددارد و این مسئله باعث کاهش قیمت طلا شده است. اگرچه مذاکرات در مسیر درستی قرار دارد اما اقدامات حمایتی در آمریکا بسیار پایینتر از انتظارات بازار بوده است.

بر اساس گزارش رویترز، عامل دیگری که قیمت طلا را کاهش داد، خبر آغاز واکسیناسیون میلیون‌ها آمریکایی در برابر کووید ۱۹ تا اواسط دسامبر از سوی مقامات این کشور بود.

به گفته کایل رودا، تحلیلگر شرکت آی‌جی مارکتس، اگرچه خوش بینی به احیای اقتصادی ممکن است سرمایه گذاران را همچنان از طلا دور کند اما روند نزولی این فلز ارزشمند احتمالا محدود خواهد بود زیرا بازده واقعی منفی است و تحت تاثیر کمک‌های مالی بیشتر ممکن است همچنان کاهش پیدا کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۱.۵ درصد سقوط کرد و به ۲۳ دلار و ۶۵ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۱.۲ درصد کاهش، در ۹۸۸ دلار و ۳۳ سنت ایستاد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد کاهش، ۲۳۹۷ دلار و ۱۰ سنت معامله شد.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ‌چهار‌شنبه 12 آذر ساعت 19، با 2 تومان افزایش نسبت به روز گذشته 25،618 تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز چهار‌شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم 25 هزار و 520 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 24 هزار و 520 تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز ‌چهار‌شنبه 12 آذر ساعت 19، با 404 تومان افزایش نسبت به روز گذشته 30،951 تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، 30 هزار و 850 تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 29 هزار و 850 تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 19، قیمت سکه تمام طرح قدیم یازده میلیون تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید دوازده میلیون و 2 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به روز گذشته اندکی افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و 110 هزار و 200 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 6 میلیون و 150 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب 4 میلیون و 150 هزار تومان و دو میلیون و 295 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بابا مردم رو گمراه نکنید… ملت عزیز طلا همیشه طلاست.. کارشناسی نمیخاد… پارسال ۴۰۰بود الان ۱تومن میگن ارزونه… به والله طلا سال بعد ۲تومن میگن ارزونه…. الان نفروشید طلا و خودروتون رو سرمایتون رو از چنگتون درنیارن…. عید و بعد دوبرابر همینارو بهتون میفروشن… تجربه۴۰ساله نشون داده…اثباتش هم اینکه خود دولت و گنده ها نمیذارن ارزون شه چیزی…همین امروز بخر تا پشیمون نشی… اونیکه بهت میگه نخر یا خودش خریده یا توان خرید نداره الکی دلش خوشه با امید واهی…ضمن اینکه چون الان همه جا تعطیل هست و بازار نیست برا دولت بهترین فرصته برا پایین اوردن الکی قیمت ها به سود خودش.کم مونده بازار باز بشه اونموقع میبینیم!

    • ناشناس

      سلام بر تو هموطن
      عزیز دل، بر هر دلیل و منطقی بررسی کنیم، مبادله سرمایه با سرمایه حرام است
      باعث افزایش قیمت ها میشه چون تقاضا زیاد تر میشه و با افزایش تقاضا، قیمت ها خود به خود افزایش پیدا میکنن
      برای یک بار هم که شده با هم همدل بشیم و این چرخه رو بشکونیم این چرخه باید از بین بره
      نخر تا ارزون بشه
      اگر طلا نخری نه دنیا ویران میشه نه زندگی از هم میپاشه اگر در سال 92 کسی پولش رو در بورس گذاشته بود الان حداقل 50 برابر سود میکرد اما با سرمایه گذاری در طلا فقط 13 برابر
      اگر سرمایه گذاری هم میخواین با پول خود داشته باشین تو بورس این کار رو بکنید که حداقل سرمایتون نفعی رو برای دیگران داشته باشه

  • ناشناس

    بایدن اگه طبق شعار انتخاباتی خودش به برجام بر نگرده یعنی به مردم خودش دروغ گفته و کار ترامپ رو تایید میکنه پس برای همه روشن هستش که بصورت قطعی برگشت به برجام با آمادگی که هر دو طرف دارن انجام خواهد شد فقط و فقط با نخریدن این پازل تکمیل خواهد شد و احتکار کنندگان و دلالان ضرر سنگین خواهند کرد. برای یک بار هم شده به خودمان تکیه کنیم و گول ثروتمندان و جو سازی آنها رو نخوریم که زندگی قشر متوسط رو نابو کردن .

  • ناشناس

    چرا کسی نظری ننوشته؟ بالا رفته همه رفتن برای فروش؟

  • ناشناس

    خدایا فقط خودت کمک کن

  • ناشناس

    سکه افزایش دارد.

  • ناشناس

    خدا بزرگه

  • مسافر

    سلام اگه پول داریدبخرید حداقل تا چند روز دیگه میشه سیزده ملیون و پونصد .همش فیلم وسیاه بازی بود پرتقال شده کیلوی 15 هزار ارزانی کجاست

  • ناشناس

    دوما‌میشه‌که‌من‌میخام‌طلا‌بهخرم‌نمیتونم‌بهخرم‌خدا‌خودید‌کمک‌کون