کد مطلب: ۵۲۹۸۲۳

قیمت‌های بازار طلا و سکه در آغاز هفته / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۱/۲۸

قیمت‌های بازار طلا و سکه در آغاز هفته / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۱/۲۸

قیمت طلا و سکه امروز، با پیروی از رشد بهای طلای جهانی و رشد اندک نرخ ارز، افزایش یافت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به ده میلیون و ۶۰۸ هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی تحت تاثیر افت بازده اوراق خزانه و دلار ضعیف‌تر، نزدیک به بالاترین قیمت بیش از یک ماه گذشته قرار گرفت و در مسیر ثبت دومین افزایش هفتگی حرکت کرد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۷۶۴ دلار و ۱۳ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته تا مرز ۱۷۶۹ دلار و ۳۷ سنت پیش رفته بود. بهای طلا از ابتدای هفته جاری تاکنون بیش از یک درصد افزایش نشان می‌دهد. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۷۶۴ دلار و ۴۰ سنت رسید.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی دیلی فارکس در این‌باره گفت: ما شاهد عقب‌ نشینی بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله و شکسته شدن سطح ۱.۶ درصد بوده‌ایم. تصور می‌کنم حرکت اخیر به معنای ضعف بیشتر بازده اوراق خزانه دست‌کم در کوتاه مدت است که از قیمت طلا پشتیبانی خواهد کرد.

بازده اوراق خزانه آمریکا به پایین‌ترین حد در یک ماه اخیر نزول کرد و هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است را کمتر کرد. دلار به سمت دومین افت هفتگی متوالی پیش می‌رود.

در این بین، آمار اقتصادی نشان داد اقتصاد چین در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ رشد کم سابقه ای داشته و ۱۸.۳ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته توسعه یافته است. آمارهای اقتصادی اخیر آمریکا و چین امیدها به بهبود اقتصادی سریع را تقویت کرده و سرمایه‌گذاران را به سوی دارایی‌های پرریسک هدایت کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا و سایر مقامات بانکی هفته جاری اعلام کردند پیش‌بینی‌های اقتصادی روشن‌تر و تورم بالاتر بر سیاست پولی تاثیر نخواهد گذاشت و بانک مرکزی به حمایت از اقتصاد تا زمان پایان یافتن بحران ادامه می‌دهد.

استفن اینس، استراتژیست شرکت خدمات مالی اکسی کورپ در این‌باره گفت: در بلندمدت فشارهای تورمی حاصل از اقدامات محرک مالی از قیمت طلا حمایت خواهد کرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره با ۰.۱ درصد کاهش، ۲۵ دلار و ۸۳ سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ثابت بود و در ۲۷۴۰ دلار و ۱۸ سنت ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۱۹۷ دلار و ۵۵ سنت رسید.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ‌شنبه ۲۸ فروردین ساعت ۱۹، با ۱۳ تومان افزایش نسبت به روز گذشته ۲۴ هزار تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز ‌شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم ۲۳ هزار و ۹۹۴ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۳ هزار و ۵۱۹ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز ‌شنبه ۲۸ فروردین ساعت ۱۹، با ۳۶ تومان افزایش نسبت به روز گذشته ۲۸،۶۲۰ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۲۸ هزار و ۶۲۶ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۸ هزار و ۵۹ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم ده میلیون و ۳۹۷ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ده میلیون و ۶۰۸ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به روز گذشته افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۳۳ هزار و ۲۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۶ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب ۳ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان و دو میلیون و ۲۳۰ هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اینجوری که سکه داره میریزه فردا اگر ی چراغ سبزی بدن احتمالاسکه زیر 10 تومنم میاد ولی انس که رفته بالا باز میبرتش بالا ی 10 تومن احتمال اینکه به صورت موقت زیر 10 میلیون بیاد هم هست چون که گویا اتفاق +تو مذاکرات افتاده که یهویی 200 تومن ریزشی شد.. ی توافقی کردن..