کد مطلب: ۷۰۰۰۹۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

افزایش قیمت طلا و روند نوسانی سکه/ نوسان دلار در کانال ۳۰ هزار تومانی

افزایش قیمت طلا و روند نوسانی سکه/ نوسان دلار در کانال ۳۰ هزار تومانی

قیمت طلا، امروز شنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، روند افزایشی دارد اما سکه در کانال ۱۴ میلیون تومانی ماندگار نبود و به کانال قبل بازگشت. قیمت دلار هم در کانال ۳۰ هزار تومان نوسان دارد. اخبار و سیگنال‌های موثر بر بازار را بخوانید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طلا و سکه امروز در بازارهای مختلف نوساناتی داشتند. سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا را در لحظه تنظیم این خبر افزایشی اعلام کرده است. هر گرم طلای ۱۸عیار اکنون یک میلیون و ۲۸۴ هزار و ۶۷۹ تومان داد و ستد می‌شود. این رقم حدود دو هزار تومان بیشتر از روز کاری گذشته است. طلا روز کاری گذشته روند افزایشی داشت و به حدود یک میلیون و ۲۸۲ هزار تومان رسید.

اما قیمت سکه طرح جدید در این لحظه روند کاهشی دارد و به قیمت ۱۳ میلیون و ۹۳۰ هزار تومان رسیده است. این نرخ نسبت به روز کاری گذشته، حدود دو هزار تومان کمتر است. روند قیمتی سکه امامی روز کاری گذشته افزایشی بود.

قیمت سکه طرح قدیم اکنون روند افزایشی دارد و به ۱۳ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسیده است. این رقم حدود پنج هزار تومان بیشتر از روز گذشته است.

افزایش قیمت‌ طلا

شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، نیز قیمت هر گرم طلا را در لحظه تنظیم این گزارش، افزایشی و یک میلیون و ۲۸۴ هزار و ۳۰۰ تومان اعلام کرده است. حدود دو هزار تومان بیشتر از روز کاری گذشته. طلا روز پنجشنبه روند افزایشی داشت.

اما، این منبع قیمت تک‌فروشی سکه طرح جدید (امامی) را در لحظه تنظیم این خبر کاهشی و حدود ۱۳ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان اعلام کرده است. این رقم نسبت به روز کاری گذشته حدود ۲۹ هزار تومان کمتر است. سکه امامی روز پنجشنبه افزایشی بود.

به گزارش این سایت، سکه طرح قدیم (بهار آزادی) نیز در لحظه تنظیم این خبر افزایشی است و ۱۳ میلیون و ۴۲۱ هزار تومان معامله می‌شود. این رقم ۹۸ هزار تومان از روز گذشته بیشتر است.

اما نرخ اونس جهانی در لحظه تنظیم این خبر، با وجود تعطیلی بازارهای جهانی، بر اساس گزارش برخی سایت‌ها افزایشی و ۱,۷۱۷ دلار اعلام شده است.

سیگنال‌های موثر بر قیمت طلا و سکه

آخرین نوسانات دلار

به گزارش تجارت‌نیوز، در مدت اخیر بازارهای مالی از جمله دلار، طلا و سکه ، تحت تاثیر مذاکرات وین و اخبار سیاسی قرار داشتند. بازارهای مالی در ایران به ویژه قیمت دلار معمولا به اخبار سیاسی به ویژه در مورد مذاکرات هسته ای حساس بوده‌اند. در این روزها نیز سیگنال‌هایی در این باره و همچنین تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران برای بازارها ارسال شده است. اقدمات بازارساز در ارزپاشی در بازار نیز بر قیمت دلار اثر گذاشته است.

دلار در بازار آزاد نیز بر اساس گزارش بعضی کانال‌های تلگرامی، روز را با روند افزایشی آغاز کرد. روز پنجشنبه، آخرین نرخ دلار نقدی ۳۰,۱۰۰ تومان بود و البته معامله‌گران اصطلاحا از نبود لفظ (پیشنهاد دلار برای معامله) گلایه داشتند. امروز معاملات با قیمت ۳۰,۵۵۰ تومان آغاز شد. در ادامه روند نزولی ادامه یافت و به ۳۰,۴۰۰ تومان رسید. همین روند در مورد معاملات غیرقانونی فردایی نیز در جریان است.

روزهای گذشته نیز دلار روند افزایشی داشت. روز پنچشنبه ۱۷ شهریور، بر اساس اعلام برخی کانال‌های تلگرامی، کف و سقف قیمت دلار به ۳۰,۲۴۰ و ۳۰,۲۵۰ تومان رسید. روز جمعه نیز معاملات غیرقانونی فردایی در محدوده ۳۰,۳۰۰ تا ۳۰,۴۳۰ تومان در نوسان بود.

مداخله بازارساز

اقتصادنیوز نوشت: «روز گذشته با شوک تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، اسکناس آمریکایی در معاملات پشت خطی به سمت نیمه کانال ۳۰ هزار تومان پیشروی کرد. نرخ دلار در معاملات پشت خطی تا محدوده ۳۰ هزار و ۴۵۰ تومان بالا رفت.»

در عین حال، به نظر می‌رسد سطح انتظارات معامله‌گران نسبت به دلار صعودی است اما بازارساز با مداخله ارزی مانع صعود قابل توجه قیمت دلار می‌شود.

سکه نیز امروز برای ساعتی وارد کانال ۱۴ میلیون تومانی شد اما نتوانست در این سطح ماندگار شود و به کانال ۱۳ میلیون تومانی بازگشت. (اقتصادنیوز).

آخرین اخبار برجام

وزارت خزانه داری دولت بایدن روز گذشته و در حالیکه مذاکرات وین در انتظار تصمیم‌گیری واشنگتن بوده و کاخ سفید مدعی رویکرد دیپلماسی در قبال ایران است، یک شخص و ۴ شرکت را در ارتباط با ایران تحریم کرد (ایرنا).

به نقل از اسپوتنیک، بر اساس بیانیه منتشرشده از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا، یک شخص حقیقی و چهار شخص حقوقی جدید از ایران و مرتبط با ایران در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند. شرکت‌های پراور پارس، بهارستان کیش، طراحی و ساخت موتور هواپیما و داما به همراه «رحمت‌الله حیدری»، مدیرعامل شرکت بهارستان کیش، به بهانه ارتباط با تحقیق، توسعه، تولید و تهیه پهپادها برای نیروهای نظامی ایران در این فهرست قرار دارند.

کمتر از ۱۲ ساعت پیش از اعلام دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه این افراد و نهادها، جان کربی هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا با شرکت در یک نشست خبری اعلام کرد: واشینگتن آن طور که می‌خواهد به نهایی کردن توافق برجام با ایران نزدیک نیست.

کربی در این‌باره توضیح داد: آنقدر که دوست داریم و انتظارش را داشتیم به نهایی کردن توافق نزدیک نیستیم. همچنان شکاف‌ها و اختلاف‌هایی وجود دارد. اما مذاکرات هنوز ادامه دارد.

متن توافق تقریبا آماده است اما…

در عین حال، محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره‌کنند گفت: مشکل مذکرات همیشه آمریکا بوده است. اوباما توافق را نقض کرد، ترامپ آن را پاره کرد و بایدن هم به سیاست‌های ترامپ ادامه می‌دهد.

او بیان کرد: از زمان شروع مجدد مذاکرات، تیم بایدن زمان را تلف کرده است. حالا که متن {توافق} تقریبا آماده است آمریکا دوباره تلاش می‌کند تا با واکنش‌های اخیرش زمان بخرد (جماران).

سیگنال‌های سیاسی و شاخص‌های کلان اقتصادی در بعد داخلی و بین‌المللی بر قیمت دلار، طلا و سکه اثرگذار هستند.

پیش‌بینی قیمت طلا را هر روز ساعت ۱۹ در تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار از تحولات بازارها را در صفحه گزارش بازارها ی تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.