کد مطلب: ۷۳۴۴۴۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش بینی قیمت طلا و سکه امروز ۱۶ آذر ۱۴۰۱/ روند کاهشی قیمت سکه ادامه دارد؟

پیش بینی قیمت طلا و سکه امروز 16 آذر 1401/ روند کاهشی قیمت سکه ادامه دارد؟

روند قیمت طلا و سکه دیروز ۱۵ آذر ۱۴۰۱ کاهشی بود. قیمت سکه امامی نزدیک به ۴۰۰ هزار تومان ریخت و سکه بهار آزادی هم به کانال ۱۶ میلیونی برگشت. آیا قیمت‌ها در بازار فلز زرد باز هم کاهش دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، در نیمه آذر ماه سال جاری قیمت طلا و سکه برخلاف روزهای گذشته روند کاهشی داشت. این روند کاهشی قیمت‌ها در بازار فلز زرد در حالی اتفاق افتاد که قیمت انس جهانی طلا به عنوان یکی از فاکتورهای تعیین کننده قیمت طلا و سکه در داخل کشور روند افزایشی در حدود ۱۰ دلار داشت.

با وجود روند افزایشی انس جهانی طلا روند قیمت طلا و سکه بر مدار کاهش محدود قیمت دلار چرخید و کاهشی بود. اما کاهش قیمت دلار چندان قابل توجه نبود اما این روند کاهشی در قیمت سکه و طلا محسوس بود.

روند قیمت طلا و سکه در نیمه آذر ماه روند افزایشی قابل توجهی از روز شنبه تا دوشنبه داشت. اما امروز قیمت سکه امامی تا نیمه روز به محدوده ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.

ضمن این‌که روند قیمت سکه با تحرکاتی تا ساعت ۲ بعد از ظهر در محدوده حمایتی بود. اما با گذشت کمتر از یک ساعت قیمت آن بیش از ۱۵۰ هزار تومان ریخت و به پله ۳ کانال ‍۱۷ میلیون تومانی رسید.

انتظارات تورمی عامل افزایش قیمت فلز زرد

رکورد شکنی قیمت سکه در ۱۰ روز گذشته گمانه‌زنی در بازارهای مالی را افزایش داد. برخی فعلان بازار افزایش تقاضا در بازار معاملات دلار را ناشی از رشد تاریخی قیمت طلا و سکه در بازارهای داخلی می‌دانند.

برخی فعالان بازار نیز معتقدند سقف‌شکنی سکه ناشی از افزایش انتظارات تورمی معامله‌گران این بازار است.

در بازارهای سرمایه از ابتدای سال تا کنون بیشترین بازدهی بازارها مربوط به سکه امامی بوده است. به همین دلیل برخی تحلیلگران این بازار را به عنوان علامت‌دهنده‌ای در نظر می‌گیرند که انتظارات آتی سایر بازارها را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

برزو حق‌شناس از کارشناسان اقتصادی است که از ابتدای سال تا کنون روند افزایشی حباب سکه را سیگنالی برای افزایش قیمت دلار عنوان کرده است.

حباب سکه، سیگنالی برای قیمت دلار

حق شناس در این مورد به تجارت‌نیوز می‌گوید: «حباب سکه بیش از یک سال است آلارم آینده قیمت دلار را می‌دهد. الان هم سکه کم کم دارد آلارم قیمت دلار را می‌دهد. در چند ماه آینده و به نظر من سکه رشد قیمت خواهد داشت.»

این کارشناس ادامه داد: «قیمت دلار با ارزش ذاتی خود فاصله دارد اما طلا و سکه دارای ارزش ذاتی است و چندان قابل دستکاری توسط بازارساز نیست.»

حق شناس می‌گوید: «طلا سیگنال افزایش قیمت دلار را در چند ماه آینده به ما خواهد داد.»

او ادامه می‌دهد: «این قیمتی که به عنوان حباب سکه در نظر می‌گیریم در واقع حباب نیست و سیگنال افزایش قیمت دلار را در چند ماه آینده می‌دهد. این وضعیت به ما می‌گوید که در چند ماه آینده دلار روی چه قیمتی معامله می‌شود.»

امروز سه‌شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱، قیمت سکه امامی با روند کاهشی قابل توجهی همراه بود. قیمت سکه امامی امروز ۳۷۵ هزار تومان ارزان شد و به ۱۷ میلیون و ۳۲۵ هزار تومان رسید.

قیمت طلا و سکه امروز 25 آذر

سکه بهار آزادی که روز گذشته وارد کانال ۱۷ میلیون تومانی شده بود، امروز به پله ۹ کانال ۱۶ میلیون تومان رسید. این قطعه سکه بیش از ۱۰۰ هزار تومان ارزان شد و در لحظه نگارش این گزارش ۱۶ میلیون و ۹۵۵ هزار تومان معامله شد.

نیم و ربع سکه اما بدون تغییر قیمت در کانال‌های قیمتی جدید خود ماندند. نیم سکه در ۱۵ آذر با قیمت ۱۰ میلیون و ۱۰۳ هزار تومان معامله شد. ربع سکه نیز ۷ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان شد و تغییر قیمت نداشت.

سکه گرمی که در روزهای گذشته کمترین افزایش قیمت را در خانواده خود داشت، تنها قطعه از سکه بود که امروز روند افزایشی داشت. سکه گرمی امروز ۵۰ هزار تومان گران شد و با قیمت ۳ میلیون و ۷۱۰ هزار تومان در بازار معامله شد.

قیمت طلا امروز با وجود افزایش قیمت انس جهانی طلا روند کاهشی داشت و ارزان شد. هر مثقال طلا امروز نزدیک به ۳۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت و با قیمت حدودی ۶ میلیون و ۸۱۹ هزار تومان در بازار معامله شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار هم ۷ هزار تومان نسبت به روز گذشته ارزان‌تر شد و با قیمت یک میلیون و ۵۷۴ هزار تومان رسید.

حباب سکه امامی امروز ۳۰۰ هزار تومان کاهش داشت. سکه بهار آزادی هم کاهش حباب نزدیک به ۵۰ هزار تومانی را تجربه کرد. سایر قطعات سکه امروز افزایش حبابی بین ۱۵ تا ۶۰ هزار تومان داشتند

آخرین اخبار از تحولات بازار ارز و طلا را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ممنون ازاطلاعات خوبتون

  • ناشناس

    از وقتی که سکه 500 هزارتومن شد گفتن حباب. اگه حبابه چرا 18 میلیون شده نترکیده؟؟