کد مطلب: ۵۵۰۴۶۷

آخرین قیمت طلا پیش از امروز ۲۰ خرداد / پیش‌بینی‌ها از بازار طلا چیست؟

آخرین قیمت طلا پیش از امروز ۲۰ خرداد / پیش‌بینی‌ها از بازار طلا چیست؟

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز چهارشنبه با هشت هزار و ۵۰۰ تومان افزایش، یک میلیون و ۸۳ هزار تومان معامله شد. پیش‌بینی‌ها از بازار طلا چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز چهارشنبه با هشت هزار و ۵۰۰ تومان افزایش، یک میلیون و ۸۳ هزار تومان معامله شد. پیش‌بینی‌ها از بازار طلا چیست؟

طلای جهانی معاملات روز چهارشنبه را با قیمت حوالی ۱۸۹۵ دلار شروع و در ساعات ابتدایی معاملات روند کاهشی را دنبال کرد. قیمت طلای جهانی در ساعت ۱۴ و ۲۰ دقیقه به وقت ایران در حوالی ۱۸۸۸ دلار نوسان می‌کرد و برایند نیروهای تاثیرگذار بر بازار هنوز نتوانسته بود قیمت طلا را به بالای ۱۹۰۰ دلار هدایت کند.

اخبار مربوط به برخی متغیرهای تاثیرگذار بر قیمت طلا

افت ابتدایی قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه در حالی اتفاق افتاد که تغییرات شاخص دلار و بازدهی اوراق قرضه ده‌ساله خزانه‌داری آمریکا در روز جاری منفی بود. افت بازدهی اوراق خزانه قابل توجه بود، بازدهی اوراق زیر مرز ۱٫۶ درصد قرار دارد و به ۱٫۵ درصد نزدیک می‌شود. این محدوده برای بازدهی اوراق با اهمیت تلقی می‌شود و روند نزولی طلا با وجود افت جدی بازدهی اوراق قابل توجه است.

هزینه‌های فراساختاری بایدن نیز اقدامی تورمی و به سود قیمت طلا محسوب می‌شد، جمهوری‌خواهان به صورت کلی با هزینه‌های فراساختاری بایدن مخالف بودند، اما اخیرا یکی از سناتورهای جمهوری‌خواه اعلام کرد که پیشرفت‌های در این زمینه اتفاق افتاده است و توافقاتی بین جناج دموکرات و جمهوری‌خواه بر سر این هزینه‌های فراساختاری در حال شکل‌گرفتن است. علاوه بر این مجلس سنا برای کمک به رقابت با چین درحال تایید برخی هزینه‌ها و پرداخت‌های مالی است. در صورت موثر واقع شدن این اقدامات انتظار می‌رود که شاخص دلار تقویت شود و فلز گران‌بها معمولا به تقویت شاخص دلار واکنش منفی نشان می‌دهد.(منبع: اقتصادنیوز)

دنیای اقتصاد درباره بازار طلا و سکه نوشت:

به دام افتادن نرخ طلا

در پی انتظارات سرمایه‌گذاران برای انتشار آمارهای اقتصادی آمریکا که بیانگر نرخ تورم و بیکاری این دولت است و از عوامل تاثیرگذاری بر اونس طلا محسوب می‌شود و همچنین کاهش بازدهی اوراق قرضه خزانه، منجر به درجازنی نرخ طلای جهانی در روز گذشته شد؛ به‌طوری‌که این فلز گرانبها روز چهارشنبه‌(در ساعت ۲۰ به وقت‌تهران) در قیمت ۱۸۹۳ دلار مورد معامله قرار گرفت.

در این بین کاهش نسبی ارزش شاخص دلار ترمز قوی برای کاهش بیشتر اونس طلا در بازار جهانی بود. به گفته کارشناسان این بازار، اونس طلا در تاثیرات دوره‌ای آمار اقتصادی و تصمیمات سیاست‌های پولی بانک مرکزی آمریکا برای تعیین ارزش دلار به دام افتاده است و به این باور آنها طلا به سقف مقاومتی خود رسیده و انتظار دارند این مرز در هفته‌های آینده شکسته شود.

افزایش کم‌رمق سکه

بازار طلا و سکه در معاملات روز چهارشنبه شاهد افزایش کمرنگ قیمت‌ها بود، این افزایش قیمت در روند سکه و مسکوکات طلا را می‌توان ناشی از توقف روند نزولی اونس طلای جهانی و همچنین افزایش نرخ دلار در داخل با توجه به نگرانی‌های معامله‌گران از آینده اخبار موثر بر این بازار بوده است. به این ترتیب هر قطعه سکه تمام بهار آزادی به قیمت ۱۰ میلیون و ۷۹۰ تومان رسید که افزایش ۱۰۰ هزار تومانی را در قیاس با روز کاری قبل نشان می‌دهد.

به باور کارشناسان بازار طلا همچنان در حالت رکود به سر می‌برد و کمتر کسی در این شرایط با دید سرمایه‌گذاری وارد بازار می‌شود. ضمن آنکه نه تنها سرمایه‌گذاری افت چشمگیری داشته، بلکه خرید طلای زینتی و مصرفی هم به شدت کاهش یافته است. تا زمانی که قیمت‌ها به ثبات نرسد و تکلیف برجام مشخص نشود، تقاضای بازار تغییر محسوسی نخواهد داشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.