خبر مهم:

کد مطلب: ۵۴۰۵۳۴

آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز ۲۵ اردیبهشت

آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز ۲۵ اردیبهشت

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت با ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومان کاهش، ۹۶۸ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد. آخرین قیمت طلا و سکه تا پیش از امروز چقدر بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت با ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومان کاهش، ۹۶۸ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد. قیمت سکه بهار آزادی در بازار آزاد پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت با یک هزار تومان کاهش، ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد.

دنیای اقتصاد نوشت: در روزهای انتهایی هفته، بازار طلا و رمزارزها در دو مسیر متفاوت حرکت کردند. ارزهای مهم دیجیتال ‌مانند بیت‌کوین و اتریوم پس از صحبت‌های ایلان ماسک عموما راه نزولی را در پیش گرفتند، حال آنکه طلا پس از افت روز پنج‌شنبه توانست مسیر صعودی خود را در روز جمعه احیا کند.

طلای جهانی روز جمعه را در‌ حوالی محدوده هزار و ۸۲۰ دلار آغاز کرد ولی خیلی زود توانست در مسیر صعودی قرار بگیرد و خود را تا محدوده هزار و ۸۳۰ دلار بالا ببرد. اظهارنظرهای تحلیلگران نشان می‌دهد که طلا هم‌چنان تحت‌تاثیر نگرانی‌های مربوط به آثار ویروس‌کرونا است.

به عنوان مثال، برداشت ژاپن از صندوق اضطراری خود برای انجام واکسیناسیون یکی از عواملی بود که خریداران طلا را افزایش داد. اقتصاد‌نیوز گزارش داده است که دست‌بردن به بودجه احتیاطی می‌تواند برای طلا نمادی از تزریق ذخایر به اقتصاد باشد. در کنار این، شیوع گونه‌های گسترش‌یافته کرونا می‌تواند خروج اقتصاد جهانی از رکود را دشوار کند، مساله‌ای که موجب می‌شود طلا به عنوان یک پناهگاه و دارایی امن همچنان مورد توجه معامله‌گران قرار بگیرد. البته طلا با وجود رشد روز جمعه در مقیاس هفتگی همچنان نزولی بود.

امید و ترس در بازار طلا

قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی اندکی افزایش یافت؛ طلا که در محدوده هزار و ۸۲۰ دلار آغاز به‌کار کرده بود، تا ساعت۲۰ به وقت تهران در محدوده ۱۸۳۵تا۱۸۳۹دلار نوسان داشت. طلا برای اینکه روند هفتگی مثبتی را تجربه کند، نیاز خواهد داشت که بالای سطح هزار و ۸۴۰ دلار تثبیت شود. در واقع افزایش روز جمعه کافی نبود که روند هفتگی اونس طلا مثبت شود. استفن اینس، یکی از شرکای مدیریت در شرکت مدیریت دارایی SPI در این‌باره گفت: هنگامی که بازده اوراق قرضه بالاتر می‌رود و دلار قوی‌تر است، فضای مطلوبی برای افزایش قیمت طلا وجود ندارد.

آخرین اخبار بازار طلا را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.