کد مطلب: ۴۳۲۷۱۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

رکورد قیمت مسکن شکسته شد / رشد چشمگیر خرید و فروش مسکن در تهران

رکورد قیمت مسکن شکسته شد / رشد چشمگیر خرید و فروش مسکن در تهران

قیمت مسکن تهران در بهمن ماه امسال به بالاترین سطح تاریخی خود معادل 14.4 میلیون تومان رسیده است. تعداد معاملات مسکن در سطح شهر تهران نیز در بهمن ماه با رشد 24.3 درصدی همراه بوده و به بیش از 12 هزار فقره رسیده که از خرداد ماه سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

قیمت خانه بازهم رکورد زد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آمارهای اقتباس شده از سازمان راه و شهرسازی نشان می‌دهد قیمت مسکن در بهمن ماه نسبت به دی ماه امسال به طور میانگین 3.7 درصد افزایش و نسبت به بهمن ماه سال گذشته 43.1 درصد افزایش یافته است.

این در حالی است که قیمت مسکن در دی ماه نیز بیش از سه درصد افزایش یافته بود. قیمت مسکن تهران در بهمن ماه امسال به بالاترین سطح تاریخی خود رسیده است.

8533

متوسط قیمت یک مترمربع آپارتمان در مناطق ۲۲گانه تهران با 43.1 درصد رشد از 10 میلیون تومان در بهمن ماه سال گذشته به 14 میلیون و 400 هزار تومان در پایان بهمن ماه امسال رسیده است.

روند معاملات در بهمن ماه نیز همانند دی ماه رونق گرفته، به طوری که تعداد معاملات مسکن در سطح شهر تهران نسبت به ماه قبل با رشد 24.3 درصدی همراه بوده و به بیش از 12 هزار فقره رسیده که از خرداد ماه سال گذشته بی‌سابقه بوده است. ارزش معاملات مسکن در بهمن ماه امسال حدود 16 هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به ماه قبل 33 درصد رشد داشته است.

956

همچنین در میان مناطق ۲۲گانه تهران، قیمت مسکن در بهمن ماه سال جاری تنها در منطقه یک کاهش داشته و مناطق دیگر با افزایش قیمت همراه بوده‌اند. متوسط قیمت هر مترمربع مسکن در منطقه یک تهران با افت 2.6 درصدی از 30 میلیون و 200 هزار تومان در دی ماه به 29 میلیون و 420 هزار تومان در بهمن ماه امسال رسیده است.

همچنین بیشترین افزایش قیمت مربوط به منطقه22 بوده، به طوری که متوسط قیمت هر مترمربع مسکن در منطقه22 تهران با رشد بیش از 10 درصد از 12 میلیون تومان در دی ماه به 13 میلیون و 330 هزار تومان در بهمن ماه امسال رسیده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علي

    بازار ملك و مسكن نميتونه حجم عظيم نقدينگي را جذب كند دليلش هم وجود بالاي 1 ميليون خانه خالي است كه قراره از اونها ماليات اخذ شود
    ضمنا بخاطر عدم نقد شوندگي سريع و مشكلات بازار جذابي براي سرمايه گذار نيست

    • ناشناس

      من معتقدم دولت باید درمورد مالیات بر مسکن تجدید نظر نماید ودراین موردکارشناسی بیشتری صورت بگیرد چرا که در نهایت مالیات موجب گرانتر شدن مسکن وتحمیل آن به خریدار ودر نهایت مستاجر خواهد شد. حمید

  • m.a

    افزایش 24 درصدی معاملات در بهمن ماه نسبت به دی کاملا درسته اما قابل اتکا برای تشخیص رکود و رونق نیست.
    طبق آمار‌های منتشر شده از حجم معاملات در بهمن ماه چیزی در حدود 43 درصد از آن در پنج منطقه اول تهران انجام شده است…
    در حالی که این پنج منطقه 34 درصد از جمعیت تهران رو تشکیل میده.. پس واضحه که رونقی اتفاق نیفتاده بلکه صرفا واسطه بازی ها در مناطق بالا توسط افرادی دارا در حال انجام است.
    از طرفی اگر رونق بازار مسکن را افزایش قیمت درنظر نگیریم که کار سازنده‌هاست… میتونیم بگیم که رونق در مسکن به معنمی افزایش تقاضای مصرفی در این بخش و سرمایه گذاری مولد و حقیقی در ان است پس طبق این فاکتور ها رونق مسکن حتی در دو سال آتی هم شکل نخواهد گرفت

  • ناشناس

    کاش من کرونا بگیرم بمیرم خسته شدم بیست سال مستاجری ارزوی خونه دار شدن روکه به گور میبرم اجاره خونه هم دیگه نمیتونیم بدیم