کد مطلب: ۶۲۱۱۴۱

گزارش جدید بانک مرکزی منتشر شد:

قیمت جدید مسکن در تهران/ معاملات مسکن ۳ برابر شد

قیمت جدید مسکن در تهران/ معاملات مسکن ۳ برابر شد

طبق اعلام بانک مرکزی در دی‌ماه سال ۱۴۰۰، تعداد آپارتمان‌های مسکونی معامله شده در شهر تهران به ۹٫۸ هزار واحد مسکونی رسید که نشان می‌دهد معاملات مسکن در تهران سه برابر شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، گزارش تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در دی ماه سال ۱۴۰۰ از سوی بانک مرکزی منتشر شد.

طبق اعلام روابط عمومی بانک مرکزی، در دی ماه، متوسط قیمت یک متر واحد مسکونی در تهران به ۳۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید که نسبت به ماه قبل ۱٫۱ درصد افزایش قیمت را نشان می‌دهد.

همچنین قیمت هر متر واحد مسکونی در تهران در دی ماه ۱۴۰۰ نسبت به دی سال ۹۹ حدود ۲۰٫۳ درصد افزایش داشته است که در مقایسه با رشد نقطه به نقطه دی ماه سال ۱۳۹۹ (معادل ۹۸٫۳ درصد) به مراتب کمتر بوده و مبین کند شدن آهنگ رشد قیمت مسکن در سال جاری است.

رشد ۳ برابری معاملات مسکن

در دی‌ ماه سال ۱۴۰۰، تعداد آپارتمان‌های مسکونی معامله شده در شهر تهران به ۹٫۸ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل ۵ درصد و ۱۷۹ رصد افزایش را نشان می‌دهد.

نکته مهمی که درباره آمار معاملات مسکن وجود دارد این است که معاملات مسکن در تهران در دو ماه آذر و دی ماه رونق گرفته است. به گونه‌ای که معاملات مسکن در آذرماه ۲۸۲ درصد و در دی ماه ۱۷۹ درصد بیشتر شده است.

این در حالی است که در ماه‌های قبل تعداد معاملات مسکن در تهران نه تنها بیشتر نشده بود که کاهش هم داشت. به عبارتی می‌توان گفت قفل معاملات مسکن در دو ماه گذشته باز شده و معاملات مسکن رونق گرفته است.

ارزانترین و گرانترین مناطق تهران

ارزانترین و گرانترین زمین مسکونی در کدام منطقه تهران قرار دارد؟ بر اساس گزارش بانک مرکزی در میان مناطق ۲۲ گانه تهران، بیشترین قیمت مربوط به منطقه یک است که متوسط قیمت هر متر زمین در آن به ۷۰ میلیون تومان رسیده است.

کمترین قیمت مسکن هم مربوط به منطقه ۱۸ است که متوسط قیمت مسکن در آن ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

گفتنی است، «گزارش تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در دی ماه سال ۱۴۰۰» برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است که توسط اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی تهیه و منتشر می‌شود.

گزارش تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در دی ماه سال ۱۴۰۰ را ( اینجا ) بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محمود

    سلام چرا دروغ میگید مت خودم ۳۰ سال املاکی هستم اصلان خبری نیست و مردم قدرت خرید ندارند فقط اینکه هی میگن گرون شد اینها تمام کار سازنده هاست الکی می‌کن خودشون گروه زدن هروز برای خودشون قیمت بالا میبرند

  • محمود

    دروغ نگید مردم توان خرید ندارند من خودم املاکی هستم این سازنده ساندویچ که یک گروه زدن هروز میخوان قیمت بالا ببرند

  • ناشناس

    چرا آمار درست وکامل نمی دهید بفرمایید درتهران چند واحد مسکونی است جمعیت تهران چند نفر وکلاند چند واحد مسکونی بااین قیمت سرسام آور معامله شد

  • امیر

    واقعا همچین تیترهایی، خجالت اوره !!!
    اونایی که نادرست هستند باید سرتیتر بزنن، بقیه مردم که شرایطش رو ندارن، ولی اگاهن باید بشینن جواب اینارو بدن.

  • ازاد

    کشورو دلالها گرفتند و خلاصی هم نخواهیم داشت

  • ایمات

    ???

  • حق

    ازفرداحتمامیخوان افزایش صددرصدی بدن،ماکه به جزافزایش چیزی ندیدیم

  • محمد

    ماکه به جز افزایش قیمت چیزی ندیدیم ،ازفردابازهم گرونی وحشتناک توراهه

  • سعید

    هرجازمین خالی وجود داره اونجاالان داره رشدقیمتی میخوره وروزبه روزگرونترمیشه،نه جاهایی که دیگه رشدقیمتی کردن
    توشهرستان مایاسوج الان باتهران برابری میکنه

  • ایران

    من فکر میکنم مافیای مسکن و دلار و سکه و … یه سری آدم دارن که با درج این اخبار به گرونی ها دامن می زنن و باعث میشن این اتفاقات بیفته.. تا یه جزئی مثلا مسکن میاد پایین یا ثابت میمونه تیتر میزنن رشد قیمت مسکن یا قیمت مسکن روی خوش به مذاکرات وین نشان نداد و از این دست خزعبلات.. بابا بس کنید دیگه اگه دهان راسته نگهدارید کسی مدعی لال بودن شما نخواهد شد جیب از بدبختی مردم پر نکنید.