کد مطلب: ۳۷۶۶۹۵

افزایش قیمت نفت به بالای ۷۲ دلار

افزایش قیمت نفت به بالای ۷۲ دلار

قیمت نفت در بازارهای جهانی به ۷۲.۰۴ دلار افزایش یافته اما نگرانی در مورد جنگ تجاری میان واشنگتن و پکن که می‌تواند به رکود اقتصادی در جهان منجر شود، مانع از افزایش بیش‌تر قیمت‌ها شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از رویترز، به علت تشدید تنش‌های میان آمریکا و ایران و همچنین انتظار برای ادامه توافق کاهش تولید اوپک،

قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت.

اما این افزایش‌ها به علت نگرانی در مورد جنگ تجاری میان واشنگتن و پکن که می‌تواند به رکود اقتصادی در جهان منجر شود، محدود شده است.هر بشکه نفت برنت دریای شمال با هفت سنت افزایش 72.04 دلار در هر بشکه فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 23 سنت افزایش 63.33 دلار معامله شد.

جسپر لولر، رئیس بخش تحقیقات در لاندن کپیتال گروپ گفت: تشدید تنش‌ها میان آمریکا و ایران علاوه بر وجود نشانه‌هایی از اینکه توافق کاهش تولید اوپک ادامه می‌یابد، قیمت‌ها را بالاتر برد.

به گفته منابع آگاه در اوپک در روز دوشنبه، قرار بود کشورهای عضو اوپک و هم‌پیمانانش در 25 و 26 ژوئن برای بحث در مورد سیاست این سازمان گرد هم بیایند، اما با توجه سیگنال‌های عربستان برای ادامه این توافق، اکنون در حال بررسی تغییر تاریخ به سه و چهار جولای هستند.

به علت نگرانی در مورد طولانی شدن جنگ تجاری آمریکا و چین که می‌تواند به رکود گسترده در جهان منجر شود، قیمت‌ها محدود شده است.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.