کد مطلب: ۴۴۲۳۴۷

قیمت نفت ۳۴ دلاری شد

قیمت نفت ۳۴ دلاری شد

با امیدواری بازار به کاهش بیشتر تولید نفت از سوی کشورهای تولید کننده، قیمت نفت به بیش از ۳۴ دلار در هر بشکه افزایش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت برنت با ۱٫۶۴دلار افزایش نسبت به روز گذشته معامله شد و هر بشکه از این نفت به قیمت ۳۴٫۴۸ دلار به فروش رفت.

قیمت نفت وست‌تگزاس آمریکا هم رشد ۱٫۵۱دلار را تجربه کرد و بشکه‌ای ۲۶٫۶۰دلار به فروش رسید.

خبرگزاری رویترز نوشت: امروز قیمت نفت با امید به اینکه تولیدکنندگان نفت موانع سر راه خود را در نشست آخر وقت امروز برمی‌دارند افزایش یافت.

نشست اوپک به خاطر کاهش میزان تقاضای جهانی نفت و متعادل ساختن قیمت برگزار می‌شود.

آمارهای منتشر شده توسط اداره اطلاعات انرژی آمریکا هم نشانگر افزایش ذخایر ۱۵٫۲ میلیون بشکه‌ای هفته گذشته به خاطر افت تقاضای نفت خام در این کشور است. این رقم بیشترین افزایش هفتگی در گذشته محسوب می‌شود.

کشورهای صادرکننده نفت اوپک و غیر اوپک قرار است امروز نشست مجازی برگزار کنند.

پس از آنکه روسیه اعلام کرد آمادگی کاهش تولید نفت خود به میزان ۱٫۶ میلیون بشکه در روز را دارد امیدواری برای کاهش ۱۰ میلیون تا ۱۵ میلیون بشکه در روز توسط کشورهای تولیدکننده نفت افزایش یافته است.

وزیر انرژی الجزیره در بیانیه‌ای برای برگزاری یک نشست پربار ابراز امیدواری کرد.

وی گفته است؛ کاهش عرضه بسیار متفاوت از آنچه که پیش‌تر اوپک توافق کرده بود، خواهد شد اما روسیه تاکید کرده تنها در صورتی که آمریکا در این توافق مشارکت کند و سهمی در این کاهش داشته باشد تولید خود را کاهش خواهد داد.

برخی منابع اعلام کردند که احتمالا روسیه امروز به چرخه کاهش تولید نفت با کشورهای عضو اوپک وارد خواهد شد. البته روسیه با عنوان یک کشور غیر اوپک در سری‌های قبل طرح کاهش تولید نفت اوپک نیز مشارکت داشت.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.