کد مطلب: ۳۸۰۳۵۵

دبیر انجمن ملی تولیدکنندگان زنجیره‌ای گوشت مرغ در گفتگو تجارت‌نیوز:

قیمت واقعی مرغ ۱۴ هزار تومان است / دولت را برای افزایش قیمت مرغ متقاعد کردیم

قیمت واقعی مرغ 14 هزار تومان است / دولت را برای افزایش قیمت مرغ متقاعد کردیم

دبیر انجمن ملی تولیدکنندگان زنجیره‌ای گوشت مرغ می‌گوید: در این شرایط قیمت واقعی مرغ برای مصرف‌کننده 14 هزار تومان است اما بنا بر اقدامات دستوری دولت و عرضه مرغ منجمد در بازار، قیمت مرغ برای مصرف‌کننده 11 هزار تومان تمام می‌شود.

دبیر انجمن ملی تولیدکنندگان زنجیره‌ای گوشت مرغ در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت مرغ در ماه‌های آینده گران خواهد شد؟ به تجارت‌نیوز گفت: متاسفانه دولت قیمت مرغ را از اسفند ماه و برای تنظیم بازار سرکوب کرده است. در حال حاضر قیمت فعلی مرغ سه هزار تومان از قیمت واقعی‌اش کمتر است که با مذاکرات انجام شده با دولت در نظر داریم قیمت مرغ را بعد از ماه مبارک رمضان با قیمت واقعی در سطح بازار عرضه کنیم.

علی صابری به قیمت واقعی مرغ اشاره کرد و افزود: با برآوردهای انجام شده، در این شرایط قیمت واقعی مرغ برای مصرف‌کننده 14 هزار تومان است اما بنا بر اقدامات دستوری دولت و عرضه مرغ منجمد در بازار، قیمت مرغ برای مصرف‌کننده 11 هزار تومان تمام می‌شود.

او در پاسخ به این پرسش که چه ضمانتی برای ثبات قیمت مرغ 14 هزار تومانی در بازار وجود دارد؟ اظهار کرد: معتقدیم دولت به جای اینکه در بازار دخالت کند و پیشنهاد قیمت بدهد باید با برنامه‌ریزی و تامین خوراک به موقع، تولید این محصول را افزایش دهد تا با واقعی کردن قیمت‌ها دچار نوسان قیمت نشویم. البته با توجه به در پیش بودن مناسبت‌های مذهبی و اعیاد، نوسان قیمت‌ها امری بدیهی است؛ چنانچه دولت دخالتی در امر صادرات و واردات مرغ نداشته باشد و اجازه دهد عرضه و تقاضا قیمت‌ها را مشخص کند، قیمت این محصول در آینده متعادل خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • رضا

    مرگ […]

  • محمد رضا

    لعنت […]

  • ناشناس

    خدا لعنت کنه

  • ناشناس

    خدا باعث و بایش نیامرزه

  • ارتین

    خدا نابودشون کنه […]

    • ناشناس

      شرف