کد مطلب: ۴۰۵۵۴۰

رشد قیمت طلا و دلار در معاملات روز چهارشنبه / پوند عقب‌نشینی کرد

رشد قیمت طلا و دلار در معاملات روز چهارشنبه / پوند عقب‌نشینی کرد

در ساعات ابتدایی معاملات روز چهارشنبه در بازارهای آسیایی، قیمت جهانی طلا 0.2 درصد و شاخص دلار 0.03 درصد رشد کرد. پوند اما که در روزهای گذشته به بالاترین سطح پنج ماه گذشته در برابر دلار رسیده بود، با افت قیمت مواجه شد.

قیمت جهانی طلا که در معاملات روز گذشته یک درصد کاهش یافته بود، در معاملات امروز اندکی افزایش یافت.

به گزارش‌ تجارت‌نیوز به نقل از رویترز، هر اونس طلا در معاملات روز چهارشنبه با 0.2 درصد افزایش به هزار و 484 دلار و 49 سنت رسید.

مذاکرات آخر هفته میان بریتانیا و اتحادیه اروپا برای دستیابی به توافق پیش از نشست اصلی رهبران این اتحادیه، تا نیمه‌شب چهارشنبه ادامه یافت. اما هنوز مشخص نیست که آیا لندن می‌تواند از تعویق خروج خود از اتحادیه اروپا جلوگیری کند.

از سوی دیگر، گزارش‌های مربوط به مرحله ابتدایی توافق تجاری میان ایالات متحده آمریکا و چین هفته گذشته، رشد بازارهای سرمایه را به دنبال داشت. اما از آنجا که هنوز جزئیاتی پیرامون این توافقنامه منتشر نشده، هیجان بازارها مهار شده است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد، موجودی اس‌پی‌دی‌آر گلدتراست که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز سه‌شنبه 0.22 درصد کاهش یافت.

پوند انگلیس هم که در برابر دلار به بالاترین سطح پنج ماه گذشته رسیده بود، روز چهارشنبه عقب‌نشینی کرد.

در معاملات امروز بازارهای آسیایی، هر پوند انگلیس با 0.27 درصد کاهش به 1.2756 دلار رسید.

پوند انگلیس در برابر یورو هم عقب‌نشینی کرد.

بدون حصول توافق میان انگلیس و اتحادیه اروپا، تجارت از بریتانیا که پیش از این بدون محدودیت در بازار واحد اتحادیه اروپا جریان داشت، تحت تعرفه‌های گمرکی قرار خواهد گرفت. این مساله می‌تواند آشفتگی‌های اقتصادی به همراه داشته باشد و بسیاری از سرمایه‌گذاران نگران آن هستند.

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌شود، امروز با رشد 0.03 درصدی، در سطح 98.32 واحد قرار گرفت.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.