کد مطلب: ۳۴۵۲۱۰

عضو شورای رقابت در گفتگو با تجارت‌نیوز:

قیمت‌گذاری خودرو به ما ارتباطی ندارد

قیمت‌گذاری خودرو به ما ارتباطی ندارد

یک عضو شورای رقابت می‌گوید: در گذشته قیمت خودرو توسط فرمول شورای رقابت تعیین و تکلیف می‌شد این در حالی است که امروز مسئله گرانی قیمت خودرو به شورای رقابت ارتباطی ندارد. 

به‌ گزارش تجارت‌نیوز، کشمکش‌ها درباره قیمت خودرو همچنان ادامه دارد. طی هفته‌های گذشته با اعلام قیمت جدید چهار محصول از سوی یکی از خودروسازان، قیمت‌گذاری خودروهای داخلی با فرمول جدید (پنج درصد زیر بازار) رسما کلید خورد. اما این تمام ماجرا نیست، روزهای گذشته برخی خودروسازان خلاف تعهداتشان عمل کردند و دوباره در اقدامی قیمت چند محصول خود را بالا بردند.

همین موضوع باعث شد که وزیر صنعت، معدن و تجارت به خودروسازان برای عمل به تعهدات فروش خط و نشانی بکشد و اولتیماتومی بدهد. حال با آنکه در گذشته شورای رقابت یکی از تصمیم‌گیران در زمینه قیمت خودرو بود اما حالا به جای قیمت‌گذاری نظارت می‌کند.

در همین زمینه یک عضو شورای رقابت در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه قیمت خودرو تا چه زمانی گران می‌شود؟ به‌تجارت‌نیوز گفت: در گذشته قیمت خودرو توسط فرمول شورای رقابت تعیین و تکلیف می‌شد. اما در زمان صدارت محمد شریعتمداری، وزیر پیشین صمت عنوان شد که قیمت خودرو باید در ستاد تنظیم بازار مطرح شود و از آن پس ما دیگر اطلاعی درباره نحوه قیمت‌گذاری خودرو نداریم.

ابراهیم بهادرانی افزود: در این شرایط برای خاتمه دادن به این سردرگمی‌ها بالاخره کسی باید مسئولیت خودروسازان را بررسی و قبول کند؛ چرا که افزایش قیمت خودرو در کشور موضوع بی‌سابقه‌ای نیست.

او اظهار کرد: حالا که نحوه قیمت‌گذاری خودرو بر عهده ستاد تنظیم بازار کشور است، افراد ملزم به پاسخگویی هستند. معتقدیم تا زمانی که مدیریتی در صنعت خودرو وجود نداشته باشد، قیمت خودرو به همین منوال ادامه خواهد یافت و گران خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.