کد مطلب: ۶۴۳۱۷۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اعتصاب کامیون‌داران شکست/ قیمت گوجه کاهش یافت؟

اعتصاب کامیون‌داران شکست/ قیمت گوجه کاهش یافت؟

قیمت گوجه طی هفته اخیر به دلیل اعتصاب و اعتراض کامیون‌داران تا ۲۵ هزار تومان هم پیش رفت. با این حال رئیس اتحادیه بارفروشان تهران از بازگشت کامیون‌‌ها به جاده‌ها خبر داد. آیا قیمت گوجه کاهش یافت؟

به‌ گزارش تجارت‌نیو ز، قیمت گوجه در سال جدید، در فصلی به غیر از زمستان افزایش یافت. اما این بار، گرانی ارتباطی به یخ‌زدگی و کمبود محصول نداشت.

گویا آغاز سال جدید باز هم بهانه‌ای به دست کامیون‌داران داد تا خواستار افزایش کرایه بار شوند. آن‌ها البته به موضوع بیمه و سوخت‌رسانی اعتراض داشتند.

پس از آنکه رانندگان این صنف با اعتصاب خود قیمت گوجه را در خرده‌فروشی‌های تهران تا ۲۵ هزار تومان بالا بردند، حالا دوباره به جاده‌ها بازگشتند. اما با دریافت ۱۰ درصد کرایه بیشتر.

گرچه طی دو روز اخیر قیمت گوجه تا حدودی کاهش یافت، اما هنوز با قیمت‌های پیش از اعتراض کامیون‌داران فاصله دارد.

افزایش ۵ برابری ورودی بار

رئیس اتحادیه بارفروشان در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: رانندگان کامیون با پذیرش ۱۰ درصد افزایش نرخ کرایه پذیرفتند که به جاده‌ها بازگردند. همین مسئله تنش‌های قیمتی در میدان اصلی میوه و تره‌بار را کنترل کرد.

مصطفی دارایی‌نژاد اظهار کرد: بدون اینکه دولت نقشی داشته باشد، رایزنی بخش خصوصی با کامیون‌داران و کشاورزان نتیجه داد. از صبح دیروز کامیون‌ها به سمت تمام استان‌های کشور حرکت کردند.

این فعال صنفی ادامه داد: ورودی بار صبح پنجشنبه از ۳۰۰۰ تن به ۱۵ هزار تن رسید. یعنی میزان بار پنج برابر افزایش پیدا کرد.

قیمت گوجه نصف شد؟

دارایی‌نژاد درباره قیمت‌ها توضیح داد: امروز گوجه فرنگی کیلویی ۱۰ هزار تا ۱۲ هزار تومان قیمت خورد. همچنین گوجه درجه دوم در میادین میوه و تره‌بار شهرداری کیلویی ۷۰۰۰ تا ۱۰ هزار تومان است.

او ابراز امیدواری کرد که از هفته آینده قیمت‌ گوجه به نرخ سابق باز گردد و روی پایه ۹۰۰۰ تومان بایستد.

بر اساس این گزارش، انتظار می‌رود دولت با ورود به این ماجرا تنظیم و کنترل بازار را به دست بگیرد. این برای چندمین بار است که کامیون‌داران دست به چنین اعتراضاتی می‌زنند. اعتراضاتی که در نهایت شهروندان باید هزینه آن را بپردازند.

دولت با حل ریشه‌ای مشکلات این صنف باید از بروز مشکلات این چنینی جلوگیری کند. هر چند گفته می‌شود با افزایش ۱۰ درصدی کرایه بار، کامیون‌داران به جاده‌ها بازگشتند، اما درنهایت باید منتظر تخلیه این هزینه ۱۰ درصدی روی قیمت گوجه و سایر محصولات کشاورزی باشیم.

برای مطالعه بیشتر خبر علت افزایش قیمت گوجه را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دیروز وانت بارها گوجه را ۷ الی ۸ هزار تومان نفروختند و مشتری نداشتند

  • ناشناس

    گران شدن گوجه فرنگی ربطی به حمل و نقل آن نداشت . آیا کامیون داران فقط گوجه بار نمی زدند؟ چرا فقط گوجه ظرف یکی دوهفته چند برابر شد ؟ تنها دلیل گرانی گوجه می تواند صادرات آن باشد که باعث توزیع کم آن درربازار داخلی شده بود .

  • ممد

    خوب کاری کردن تا زمانی که کرایه ها افزایش نداشته باشه و قطعات ارزون نشه و کمسیون پایین نیاد اوضاع همینه

  • ناشناس

    ببریدعراق‌تاکی‌دروغ‌میخایین‌بگیدهمه‌مردم اگاه‌هستندودیدن‌کامیونها‌به‌کجامیره

  • ناشناس

    این فقط بخاطر کاهش ارزش پول ملی هست . دلال و یا عاملان ، با صادر کردن و تبدیل کردن ارز به ریال سود بیشتری به جیب خواهند زد . تا ارزش پول ملی پایین باشه این موضوع متوجه سایر محصولات نیز خواهد شد.

  • ناشناس

    سلام وقتی میاین حقوق کارگرو ۲ملیون مییرین بالا مملکت همیجور میشه چجوری شما کارگرو میزنین ۸ ۷ملیون کارمند ۱۰برابرتر رانندهام بشینن با نرخ قبلی کار کنن کشورو بردین به اوج نابرابری بخدا مردم گناهدارن اینجور پیش نره بهتره چه رسم رسومیع هرساله حقوق وتورم بره بالا لطفا این کارو دیگه دولت انجام نده ک بهتره مگه سال های قبلم اینجور بود هر بهار عید مردم یا توروم و حقوق بالا بردن آ باشه الان کارخونه ها یا مجبورن جنساشونو ۱۰برابر به مردم بدبخت بدن ک پول کارگر بدن یا مجبورن کارگررا رو نصف کنن ک بصرفه