کد مطلب: ۳۱۸۴۰۹

یک کارشناس بازارهای مالی پاسخ می‌دهد:

قیمت یورو هفته آینده چه تغییری می‌کند؟

قیمت یورو هفته آینده چه تغییری می‌کند؟

آیا با شروع دور جدید تحریم‌ها و با توجه به حباب قیمتی ایجاد شده طی چند ماه اخیر بازهم شاهد افزایش قیمت یورو خواهیم بود؟ میثم رادپور پاسخ می‌دهد.

آیا با شروع دور جدید تحریم‌ها و با توجه به حباب قیمتی ایجاد شده طی چند ماه اخیر بازهم شاهد افزایش قیمت یورو خواهیم بود؟ دور دوم تحریم‌ها چقدرمی‌تواند به افزایش قیمت دوباره یورو دامن بزند؟

میثم رادپور، کارشناس بازارهای مالی به تجارت‌نیوز می‌گوید: معمولا ارزها به هم وابسته‌اند و با افزایش قیمت دلار به تبع آن قیمت یورو نیز افزایش می‌یابد. اگر این اتفاق نیفتد، یک فرصت آربیتراژی ایجاد می‌شود که خود آن مسئله ساز است.

او ادامه می‌دهد: اگر سیستم FATF که در اروپا راه‌اندازی شده به کار افتد، می‌توان دیگر نگران تحریم‌ها نبود. اما در غیر صورت، همزمان با افزایش قیمت دلار باید منتظر افزایش قیمت یورو نیز بود. یورویی شدن معاملات تاثیری بر ارزانی یا گرانی یورو ندارد.

رادپور اضافه می‌کند: اگر اتفاق غیرمنتظره‌ای نیفتد، دور دوم تحریم‌های آمریکا تاثیر خاصی نمی‌تواند بر قیمت ارزها از جمله یورو بگذارد. اما طی هفته گذشته ما شاهد اتفاق غیرمنتظره‌ای بودیم که بانک کنلون چین اعلام کرد که این بانک تضمین نمی‌کند از 10 آبان به بعد بتواند پول را از ایران به فروشندگان چینی حواله کند. این خبر قطعا هزینه تبادل معاملات را افزایش داده و می‌تواند قیمت ارزها را تحت تاثیر قرار دهد.

وی تاکید می‌کند: قیمت یورو قابل پیش‌بینی نیست و فقط انتظار می‌رود در صورت رخ ندادن اتفاق غیرمنتظره‌ای، قیمت یورو تغییر چندانی نداشته باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.