کد مطلب: ۴۱۶۷۲۹

لاکچری‌ترین خودروهای بازار ایران در سال ۹۸

لاکچری‌ترین خودروهای بازار ایران در سال ۹۸

با وجود این که واردات خودرو به کشور ممنوع است اما همچنان می‌توان خودروهای لوکس وارداتی را حتی در نمونه‌های صفر کیلومتر خریداری کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاید اگر از شما نام خودروهای لاکچری در بازار ایران را بپرسند به سرعت سراغ مدل‌هایی مانند بنز، ب‌ام‌و یا پورشه بروید. اما در میان خودروهای موجود در کشور یکی از گران‌ترین نمونه‌ها مربوط به لکسوس LX570 است که قیمتی در حدود ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان دارد. در ادامه این گزارش به معرفی برخی از لوکس‌ترین خودروهای موجود در بازار ایران و مشخصات آن‌ها می‌پردازیم.

لکسس LX570

LX570 1

این خودرو اکنون یکی از گران‌ترین نمونه‌های موجود در ایران محسوب می‌شود هر چند که مدل آن جدید نیست و در سال ۲۰۱۳ تولید شده است. لکسوس LX570‌ از پیشرانه ۵.۷ لیتری ۸ سیلندر بهره می‌برد و برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها ۷.۵ ثانیه زمان نیاز دارد. هرچند که به دلیل داشتن چنین پیشرانه حجیم و پرقدرتی مصرف سوخت ترکیبی این خودرو به شدت بالا است و حدود ۱۶ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است. با توجه به این که قانون منع واردات خودرهای لوکس بالای ۲۵۰۰ سی‌سی در ایران وضع شد مدل LX570 فقط با سال‌های تولید ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ به ایران وارد شده است. امکاناتی نظیر سنسور نور و باران، سیستم پخش Mark Levinson با ۱۹ اسپیکر، مانیتور ۳.۵ اینچی صفحه کیلومتر، سیستم تهویه چهارگانه، صندلی برقی راننده و سرنشین جلو و تریم چوب در این خودرو وجود دارد.

مرسدس‌بنز کلاس E

بعد از لکسوس، مرسدس بنز E200‌ مدل ۲۰۱۸ را می‌توان گران‌ترین مدل این برند در ایران دانست. اکنون این خودرو به صورت صفر کیلومتر قابل خرید است که قیمت آن نیز حدود ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعلام می‌شود. E200 که مجهز به پیشرانه ۲ لیتری است توانایی تولید حداکثر توان ۱۸۴ اسب‌بخار را دارد. شتاب صفر تا صد E200 عدد ۷.۹ ثانیه اعلام شده است. از جمله امکانات رفاهی این خودرو می‌توان به سیستم صوتی هارمن کاردن، مانیتور لمسی ۵.۷ اینچ جلو و ۷ اینچی برای سرنشینان عقب، سیستم اکو دیسپلی، سنسور نور، سنسور باران، کروزکنترل، سیستم تهویه دوال و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد. البته یک سری امکانات را می‌توان به صورت سفارشی نیز به این خودرو اضافه کرد که ممکن است در میان خودروهای وارد شده به ایران وجود داشته باشد.

ولوو XC90 اینسکریپشن

XC90-1.jpg

ولوو XC90 از جمله شاسی‌بلند‌های لوکس و مشهور این خودروساز سوئدی است که در ایران نیز با مدل ۲۰۱۷ یافت می‌شود. خاص‌ترین مدل این خودرو در ایران با پسوند اینسکریپشن قیمت ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی دارد. این خودرو از پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر بهره می‌برد که به واسطه بهره‌گیری از آن شتاب صفر تا صد آن به ۶.۹ ثانیه می‌رسد. لازم به ذکر است که این خودرو در سه تیپ مومنتوم، آر دیزاین و اینسکریپشن به کشور راه یافت که البته نسخه اینسکریپشن فول‌ترین نمونه آن است. از جمله تفاوت‌ها نسبت به مدل‌های دیگر را می‌توان به خروجی اگزوز ۴ تایی و جلوپنجره کرومی اشاره کرد. یکی از نکات جالب در این خودرو استفاده همزمان از توربوشارژ و سوپرشارژ است که به واسطه همین تکنولوژی شتابگیری سریع آن رقم می‌خورد. در بخش امکانات رفاهی نیز می‌توان به مواردی نظیر ۴ حالت رانندگی، سیستم کروز کنترل هوشمند، سیستم صوتی حرفه‌ای 1400 واتی Bowers & Wilkins با ۱۹ اسپیکر، مانیتور ۱۲ اینچی صفحه کیلومتر، سیستم تهویه چهارگانه هوشمند، صندلی راننده ۱۲ حالته برقی، گرمکن صندلی جلو و عقب، چرم صندلی ناپا و …. اشاره کرد.

ب‌ام‌و 730LI

730LI1.jpg

بازار خودروهای لوکس ایران را به طور کلی نمونه‌های آلمانی و ژاپنی تشکیل می‌دهند. سری ۷ ب‌ام‌و به نوعی پرچمدار این خودرو در بین سدان‌های آن محسوب می‌شود که مدل 730LI آن در گران‌ترین حالت قیمت ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی دارد. پیشرانه این خودرو از نوع ۲ لیتری است که حداکثر توان ۲۵۸ اسب‌بخار را ارائه می‌دهد. با استفاده از همین پیشرانه، سدان فول‌سایز و لوکس ب‌ام‌و می‌تواند در مدت زمان ۶.۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. بنابراین با خودرویی مواجه خواهید بود که در عین لوکس بودن می‌تواند شتاب قابل قبولی را نیز ارائه دهد. ب‌ام‌و 730LI به امکاناتی نظیر سیستم صوتی هارمن کاردن با ۱۶ اسپیکر، مانیتور لمسی ۱۰.۲ اینچی با کنترلر، سیستم تشخیص حرکات دست، مانیتور و تبلت برای ردیف عقب، چراغ جلو لیزری، نورپردازی داخلی، سیستم تعلیق هوشمند، ریموت لمسی، فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب و … مجهز است. یک سری امکانات دیگر نیز به صورت سفارشی روی برخی مدل‌ها وجود دارد که همین عامل باعث گران‌تر شدن آن‌ها می‌شود.

لکسوس RX ‏ ، ۲۰۰ توربو fsport

RX-1.jpg

در میان شاسی‌بلندهای لکسوس که در ایران موجود هستند پس از LX570، مدل RX را می‌توان از جمله لوکس‌ترین‌ها دانست. این خودرو به پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر توربو مجهز است اما شتاب صفر تا صد آن نسبت به سایر مدل‌های ذکر شده در بالا کمتر است. RX می‌تواند در مدت زمان ۹.۵ ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر بر ساعت برسد؛ هرچند که با همه این موارد رسیدن به چنین سرعتی برای یک خودروی لوکس، ‌همچنان قابل قبول است. لکسوس برای این خودرو تجهیزاتی نظیر کروز کنترل هوشمند، ۴ حالت رانندگی، سیستم تعلیق هوشمند، سنسور نور و باران، رادار تغییر لاین و تصادف جلو، روکش چرم اف اسپرت، سیستم صوتی پایونیر با ۱۲ اسپیکر، مانیتور ۱۲.۳ اینچی، سیستم تهویه دوال، صندلی راننده ۸ حالت برقی، شارژر وایرلس و ساعت آنالوگ در نظر گرفته است.

پورشه کاین S

CAYENNE1.jpg

پورشه کاین را می‌توان موفق‌ترین تجربه این خودروساز آلمانی در زمینه ساخت شاسی‌بلند دانست. این خودرو در نسخه‌های مختلفی به ایران راه یافت که نمونه کاین S و GTS اکنون از جمله گران‌ترین نمونه‌ها محسوب می‌شوند. البته تعداد انگشت‌شماری از توربو و توربو S‌ نیز وارد کشور شد که این ۲ مدل قوی‌ترین نمونه‌های کاین در ایران هستند. اکنون مدل کاین S با قیمت ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در بهترین حالت از لحاظ ظاهر و آپشن‌ها فروخته می‌شود. این خودرو که مدل ۲۰۱۳ است از پیشرانه ۴.۸ لیتری ۸ سیلندر با حداکثر توان ۴۰۰ اسب‌بخار بهره می‌برد. این نکته را باید گفت که شتاب صفر تا صد کاین S حدود ۶ ثانیه است. در بخش تجهیزات و امکانات رفاهی مواردی مانند کروزکنترل هوشمند، سنسور نور و باران، رادار نقطه کور و تغییر لاین، نورپردازی داخلی، سیستم صوتی حرفه‌ای Burmester یا BOSE با ۱۰ اسپیکر، مانیتور لمسی ۷ اینچ، قطب‌نما، سیستم تهویه دوال، صندلی راننده و سرنشین جلو ۱۲ حالت برقی و بسیاری از موارد دیگر وجود دارد.

منبع: گسترش نیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.