کد مطلب: ۴۷۵۳۱۸

ماجرای هشتگ اندروید چیست؟ / شوخی‌های اندرویدی در توییتر

ماجرای هشتگ اندروید چیست؟ / شوخی‌های اندرویدی در توییتر

فاطمه محمدبیگی از امضاکنندگان طرح «ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی» گفته است: «پژوهش‌ها نشان می‌دهد که بیش از دو سوم کاربران فضای مجازی صرفا از محتوای نامناسب استفاده می‌کنند.» اما ماجرای هشتگ اندروید چیست؟ چرا کاربران فضای مجازی آن را وایرال کردند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، کمتر از سه ماه از شروع کار مجلس یازدهم گذشته بود که خبرهایی برای محدودسازی پیام‌رسان‌های خارجی در قالب طرحی با نام «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی» رسید. این طرح اگرچه در دستور کار مجلس دهم بود اما نمایندگان دور یازدهم آن را در در قالب 20 ماده ارائه داد.

نمایندگان مجلس یازدهم در حالی از محدودسازی شبکه‌های اجتماعی می‌گویند که خود در این شبکه‌ها فعال هستند. «طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیامرسان‌های اجتماعی که در مجلس مطرح شده به معنای انسداد و فیلترینگ فضای مجازی نیست. متاسفانه جریان‌هایی به غلط فیلترینگ را برای انحراف مسیر اصلی این طرح مطرح می‌کنند، در حالی که هدف نظم دادن به فضای مجازی و شبکه اجتماعی در کشور است.» این توییتی است که اخیرا فاطمه محمدبیگی درباره فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی گذاشت. این در حالی است که این نماینده مجلس یکی از امضاکنندگان این طرح است. همین کافی بود تا کاربران فضای مجازی نسبت به آن واکنش نشان دهند و این سوال را مطرح کنند که چرا خودتان اینجا فعالیت دارید؟

ماجرای هشتگ اندروید چیست؟

حواشی طرح جنجالی مجلس یازدهم در حالی ادامه دارد که این‌بار فاطمه محمدبیگی، نماینده حوزه انتخابی قزوین در مصاحبه‌ای گفت: «مقاصد فردی که از ۱۲ شب تا ۶ صبح از اینترنت استفاده می‌کند، با مقاصد کاربران ۶ صبح تا ۱۲ شب متفاوت است. همه این‌ها باید توسط مسئولان کشور تقسیم‌بندی شده و در اختیار کاربران قرار داده شود.»

او در ادامه گفت: «یک سری از قوانین این طرح سخت‌گیرانه خواهد بود و این امری طبیعی است. الان تمام والدین ما نگران فضای مجازی هستند. چرا که ما قانون مشخصی در این زمینه نداریم. پژوهش‌ها نشان می‌دهد که بیش از دو سوم کاربران فضای مجازی صرفا از محتوای نامناسب استفاده می‌کنند.»

اما آنچه که در این مصاحبه در فضای مجازی وایرال شد، اظهارات محمدبیگی در خصوص اندروید بود. او گفت: «من مادر سه فرزند هستم. امروز آن‌ها را به مدرسه بردم و به من گفتند فرزندانم باید در سامانه «شاد» ثبت‌نام کنیم. تا امروز اجازه نداده بودم فرزندانم با فضای «اندروید» آشنا شوند؛ به این دلیل که فکر می‌‌کنم برای سلامت روحی و اخلاقی‌شان لازم نیست وارد فضای «اندورید» شوند. اما حالا نگرانم که نکند فرزند من در فضای اندروید وارد اینترنت شود و محتوای مستهجن ببیند.»

در ادامه همین اظهارات، کاربران فضای مجازی با هشتگ اندروید نسبت به آن واکنش نشان دادند.

اندروید فاسد

«لطفا افرادی که با اندروید کار نمی‌کنند رو دیگه تأیید صلاحیت نکنید. ای مردم شما هم به دیگه به افرادی که با اندروید کار می‌کنند رأی ندهید.»

«به نظرم وقتشه که دیگه از پیام‌رسان بومی شیفت کنند به سیستم عامل بومی تلفن همراه و یه چندصد میلیارد تومانی براس بودجه بگیرند.»

«وجود من از اندروید منزه است»

«وارد فضای اندروید نشویدکه خطرناک، زشت و تاریکه، خصوصا 12 تا 6 صبح.»

«ما که آلوده شدیم شما خودتو آلوده نکن.»

«تا وقتی آی‌او‌اس داشتم همه چی خوب بود، ولی از وقتی اندروید خریدم… اعترافات یک مفسد فی‌الاعرض.»

«من بیچاره رو بگو که گوشیم اندروید، تلوزیون اندروید، ماشین اندروید، خلاصه که غرق در منجلاب فساد و مستهجنی هستیم.»

«خدا کنه کسی به بابام نگه اندروید دارم.»

«ای اندروید فاسد»

«نامحرم نباشه با اندروید وارد شدم.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محمد

    واقعا فاز این به اصطلاح نماینده مجلس ها چیه ؟ ظاهرا اینا در یک فضای دیگری سیر می کنند و راهشون را از مردم عادی جدا کرده اند ..از واقعیات روز ایران و جهان بی خبرند و فقط نظر و رای خودشون مهم است .ای کاش یه خود می آمدند و می فهمیدند چه به سر این ملت آمده فقر ،بیکاری ….

  • ناشناس

    دیده عبارت “فضای مجازی” دیگه خیلی تکراری و خسته کننده شده خواسته نو آوری به خرج بده گفته “فضای آندروید”!

  • ناشناس

    ســـلام به مسعولین محتــرم وعزیزانی که زحمت می کشند ما که نه پولی. آنچنان که خرج یک مسافرت وگردش نمیتوانیم جور کنیم با این همه گرانی به خدا اول از خانواده ام خجالت می کشم که فقط تواین بهران گرونی واین درآمد قشر زحمت کش تفریحی چه سالم چه نا سالم نداریم خودمان را بااین چیزهایی که تو اینترنت هست مشغول نکنیم پس شما بگید ما چکار کنیم وهر مردی وهر زنی احتیاج به یک کارهایی دارد که خودش را بالاخره سرگرم کند متشکرم

  • علی

    همه با هم تلوزیون اندرویدارو امشب اتیش میزنیم…