کد مطلب: ۶۲۶۷۸۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کره دولتی وارد بازار شد؟ / ترفند فروشگاه‌ها برای فروش کره!

کره دولتی وارد بازار شد؟ / ترفند فروشگاه‌ها برای فروش کره!

طی روزهای اخیر برخی فروشگاه‌های شهر مدعی فروش کره دولتی شده‌اند. این در حالی است که دولت نه وارداتی در این زمینه انجام می‌دهد و نه آن را مشمول دریافت ارز ترجیحی می‌داند. گویا این جدیدترین ترفند برخی فروشگاه‌ها برای آب‌کردن کره‌هایی است که تاریخ مصرف ندارند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، برخی فروشگاه‌ها و مغازه‌های سطح شهر کره‌های خود را با عنوان «کره دولتی» می‌فروشند. این در حالی است که اردیبهشت ۹۸ ارز ترجیحی کره حذف و یک سال بعد هم واردات آن ممنوع شد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت کره با توجه به نحوه بازاریابی، کیفیت و هزینه نهایی بین ۱۰ هزار تا ۱۳ هزار تومان نوسان دارد. در سایت بازرگام نیز پنج کره ۱۰۰ گرمی با نرخ تنظیم بازار با قیمت ۵۰ هزار تومان عرضه می‌شود. یعنی هر کره، ۱۰ هزار تومان.

با توجه به این توضیحات دیگر عرضه کره دولتی معنایی ندارد. اما هنوز هستند فروشگاه‌هایی در سطح شهر که کره دولتی عرضه می‌کنند. به‌عنوان مثال می‌توان به فروشگاهی در جنب پارک شهر تهران اشاره کرد که برای فروش کره دولتی تبلیغ هم می‌کند!

WhatsApp Image 2022 02 12 at 18.13.16 1

سخنگوی انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی در این مورد گفت: کره با ارز آزاد تولید می‌شود؛ بنابراین فروش کره با نرخ دولتی معنایی ندارد. ممکن است تاریخ انقضای برخی کالاها رو به اتمام باشد، از این‌رو فروشندگان کره را با قیمت کمتری به مردم می‌فروشند. ادعای دولتی‌بودن کالا نیز یکی از ترفندهای برخی فروشندگان است.

سید محمدرضا بنی‌طبا به تجارت‌نیوز توضیح داد: از مردم تقاضا داریم قبل از خرید کالا حتما تاریخ مصرف کالاهای لبنی را چک کنند. ممکن است به دلیل کاهش تقاضا کالای روی دست برخی فروشگاه‌ها مانده باشد. در این صورت افراد باید کالای مربوطه را امحا کنند. واحدهای صنفی به هیچ وجه حق فروش کالای تاریخ‌مصرف‌گذشته را ندارند.

ثبات قیمت کره

او همچنین این را هم افزود که ممکن است مصرف برخی خانوار بالا باشد و از خرید این کره‌ها استقبال کنند. اما آن‌ها متقاضی کره‌هایی هستند که حداقل چند روز تاریخ مصرف دارند.

بنی‌طبا گفت: چنانچه قرار باشد کره دولتی عرضه و فروخته شود باید از طریق شبکه انجمن توزیع آن انجام بگیرد. خوشبختانه هیچ کمبود و تغییر قیمتی در کره وجود ندارد.

وی یادآور شد: نه‌تنها در کره، که در سایر مواد لبنی هم کمبودی احساس نمی‌شود. مواد اولیه کره نیز به وفور برای تولیدکنندگان پیدا می‌شود.

پیش‌تر اعلام شد به دلیل افزایش قیمت‌ها، محصولات لبنی مثل شیر از سبد خانواده‌های کم‌درآمد و ضعیف جامعه حذف شده است، حالا زمزمه‌هایی از آزادسازی قیمت این محصول در پی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به گوش می‌رسد.

برای مطالعه بیشتر خب ر آزادسازی قیمت لبنیات را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.