خبر مهم:

کد مطلب: ۵۱۰۰۳۳

آپارتمان‌های خالی پردیس مشمول مالیات می‌شوند

آپارتمان‌های خالی پردیس مشمول مالیات می‌شوند

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: طی هماهنگی با دادگستری استان تهران و دادستانی شهرستان پردیس، واحدهای مسکن مهر که مالکان‌ آنها از تحویل آن خودداری می کنند مطابق قانون مالیات بر خانه‌های خالی مشمول جرایم مالیاتی خواهند شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ،سید مهدی هدایت اظهار کرد: امروز جلسه ای با دیزجی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران و آقاجری دادستان شهرستان پردیس داشتیم که تصمیماتی درباره تعیین تکلیف بلوک‌ها، صدور اسناد و مالیات بر واحدهای خالی از سکنه اتخاذ شد.

وی افزود: تا روزهای آینده اساسنامه بلوک‌های ساختمانی به تمام ساکنان ابلاغ می شود تا هیات مدیره بلوک‌ها مشخص شود و با همکاری دادستانی پردیس از این پس مشکلات بلوک‌ها به حداقل برسد.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس گفت: موضوع دوم اینکه قرار شد در روند اخذ پایان کار و صدور اسناد واحدهای مسکن مهر تسریع شود.

هدایت با اشاره به اصلاحیه تبصره ۲ قانون مالیات‌های مستقیم موسوم به مالیات بر خانه های خالی مصوب مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه با مسئولان دادگستری و دادستانی همچنین مقرر شد واحدهایی که مالکان آنها از تحویل آن خودداری می کنند مطابق قانون مالیات بر خانه‌های خالی، مشمول مالیات شوند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بهترین و موثرترین و تتها راه مبارزه با گرانی مسکن ضربه و شوک به بازار با ساخت و ساز ضربتی و سریع در شهرهای مختلف با تسهیلات به سازندگان خصوصی و دولتی و حسابرسی محکم از اونهاست و همینطور تسهیلات ویژه و ارزان برای خریدارن خانه های جدید .فقط در این صورت هست که خانه های موجود ارزان و بازار رونق میگیرد و از خواب سرمایه هایی که سرمایه داران در خانه های اضافی احتکار کرد هاند جلوگیری میکند و آن را به بازار اصلی که تولید هست با هدایت درست میتوان فرستاد .
    هر کار دیگری جز این هدر وقت هست .شاید خانه وارداتی نباشد که بتوان قیمتها را شکست اما با بستن قرارداد با شرکتهای بزرگ داخلی و خارجی میتوان به مونتاژ خانه های پیش ساخته با توجه به اقلیم استانی اقدام کرد .این مهم روی سایر اقتصاد هم تاثیر خوب صد در صدی دارد و البته مشکل کاهش جمعیت هم تا حدی با حل مسکن مرتفع خواهد شد .نداشتن مسکن مطمین بزرگترین دغدقه ایرانیان هست نه بورس و دلار و …..