کد مطلب: ۶۱۶۷۶۷

مالیات جدید برای خریداران سایپا

مالیات جدید برای خریداران سایپا

ثبت‌نام‌کنندگان فروش نقدی سایپا متوجه بند جدید مالیات نقل و انتقال در صورت‌حساب خود شده‌اند و حالا گویا طرح مالیاتی جدید برای معامله خودرو اجرایی شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هفته گذشته معاون سازمان امورمالیاتی اعلام کرده بود از کارخانه‌های سازنده و یا مونتاژ کننده داخلی و یا واردکنندگان خودرو در نخستین انتقال به خریداران مالیات دریافت می‌شود و این طرح برای اولین بار از سوی شرکت سایپا به اجرا درآمده است.

به نقل از اقتصادآنلاین ، در فضای مجازی تصاویری منتشر شد که نشان می‌داد مشارکت‌کنندگان در طرح فروش نقدی خودروی پادرا پلاس سایپا، بند هزینه‌ای جدیدی را باید متقبل شوند و آن مالیات نقل و انتقال خودرو است. جماران در همین زمینه نوشته است که اولین فروش خودروسازان با احتساب یک درصد هزینه مالیات نقل و انتقال، برای اولین بار از سوی شرکت سایپا اجرایی شده است.

هفته گذشته معاون سازمان امورمالیاتی اعلام کرده بود: از کارخانه‌های سازنده و یا مونتاژ کننده داخلی و یا واردکنندگان خودرو در نخستین انتقال به خریداران مالیات دریافت می‌شود و این طرح برای اولین بار از سوی شرکت سایپا به اجرا درآمده است.

محمد مسیحی افزود: بر اساس قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده، اولین انتقال خودرو از کارخانه‌های سازنده و یا وصل‌کننده قطعات پیش ساخته (مونتاژ کننده) داخلی و یا واردکنندگان (نمایندگی‌های رسمی شرکت‌های خارجی) به خریداران، مشمول پرداخت مالیات نقل و انتقال است.

او گفت: با توجه به اجرای قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰/۳/۲ از تاریخ ۱۴۰۰/۱۰/۱۳ و بر اساس تبصره (۲) ماده (۳۰) قانون مذکور، اولین انتقال خودرو از کارخانه‌های سازنده و یا وصل کننده قطعات پیش ساخته (مونتاژ کننده) داخلی و یا واردکنندگان (نمایندگی‌های رسمی شرکت‌های خارجی) به خریداران و همچنین هرگونه انتقال به صورت صلح و هبه به نفع دولت مشمول پرداخت مالیات نقل و انتقال موضوع این ماده می‌شود.

مسیحی افزود: واردکنندگان و کارخانه‌های سازنده و مونتاژ کننده انواع خودرو، ضرورت دارد از تاریخ اجرای قانون یاد شده نسبت به پرداخت مالیات نقل و انتقال موضوع این ماده بر اساس ماخذ مذکور در تبصره (۱) ماده (۲۸) قانون موصوف، به نرخ یک درصد برای انواع خودرو‌های تولید داخل و دو درصد برای انواع خودرو‌های وارداتی اقدام کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • انلاین

    خداوکیلی این شرکت سایپا همه جوره داره گرون فروشی
    و جیب مردم خالی میکنه.
    سیرمونی نداره

    • ناشناس

      سایپا کیه؟ این نقشه دولت رییسیه داداش!طرح اخذ مالیات انتقال از چی وکجا روی ماشین صفر خنده دار نیست

  • ناشناس

    یه ماشین نو به اسمم دربیاید هرچی باشه ساینا تیبا پارس ۲۰۶ از هر کدوم از این کارخانه های وزرا و وکلا هم باشه فرق ندار
    یک درصد مالیات هم نوش جونتون
    زورتون زیاده همین برا قانع شدن کافیه!

  • علی

    متاسفم بابت آشغال مالیات میگیرن….بخندیم یا گریه کنیم

  • ناشناس

    آیا فقط ایران خودرو و سایپا تولید کننده هستن یا اینکه آیا فقط خودرو کالای تولیدی است تنها به دلیل اینکه تقاضا برای این کالا زیاد می باشد دولت جهت تامین درآمد از این روش استفاده میشود
    خودرو یک کالاست که به دیگری طی یک فاکتور به فروش می رسد و دولت ارزش افزوده کالای تولیدی را از مصرف کننده میگیرد
    کالاهای دیگر هم به همین شکل هستن می بایست برای یک شرکت تولید کننده فرغون هم مالیات انتقال فرغون تنظیم شود

  • ناشناس

    دولت مدافع محرومان داره چکار می‌کنه ؟
    چرا بلد نیست یه چیزی رو ارزون کنه همش گرونی و مالیات برره ای بلده بگیره
    واقعا هدف از این همه تبلیغ و وعده بدبخت کردن مردم بود؟

  • ناشناس

    امیدوارم به حق اون خدا از گلوتون پائین نره من ساینااس نوشتم ۲بارافزایش قیمت خرد بهش آخرسرم این مالیات اضافه شدبهش الانم مجبورم بخاطر۱۰ملیون بدهی بفروشم دوباره باید مالیات بدم تف به اون سیاست گذاری که حق امثال منو میخوره بدون ترس از خدا