کد مطلب: ۸۱۴۱۶۵

متهم ۱۲ هزار میلیارد ریالی بانک پاسارگاد کیست؟

متهم ۱۲ هزار میلیارد ریالی بانک پاسارگاد کیست؟

دیروز علی صالحی، دادستان تهران از صدور کیفرخواست برای ۵نفر از مدیران مالی و بانکی کشور خبر داد. بر این اساس متهم ردیف اول این پرونده که مربوط به سال ۱۳۹۸ است، مدیرعامل وقت بانک پاسارگاد اعلام شده است. اما او کیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، مرور وضعیت مدیریت بانک پاسارگاد حاکی از آن است که این شخص کسی نیست به جز مجید قاسمی.

قاسمی به همراه مدیر هلدینگ تابعه این بانک (متهم ردیف دوم) به مشارکت در اخلال کلان در نظام اقتصادی کشور از طریق تحصیل نامشروع به میزان ۱۲ هزار میلیارد ریال متهم است.

او که در سال‌های ۶۸ - ۱۳۶۵ رییس کل بانک مرکزی بوده، از سال ۱۳۸۴ با تاسیس بانک پاسارگاد، همواره سمت مدیرعاملی را بر عهده داشته است.

از دیرباز انتقادات فراوانی به عملکرد قاسمی در شبکه بانکی و اقدامات خاص این بانک وجود داشته است.

او پیشتر هم یک بار توسط بانک مرکزی از مدیرعاملی عزل شده بود، اما با رای دیوان عدالت دوباره برگشته بود ( اقتصاد آنلاین ).

روز گذشته، علی صالحی دادستان تهران از پیگیری قضایی و صدور کیفرخواست برای مدیران وقت بانک‌های صادرات و پاسارگاد به اتهام اخلال کلان در نظام اقتصادی کشور با تصرف غیرقانونی در وجوه بانکی و تحصیل مال نامشروع به مبلغ ۱۲ هزار میلیارد ریال خبر داد.

علی صالحی دادستان تهران اظهار کرد: متهمان ردیف اول و دوم این پرونده مدیر عامل وقت بانک پاسارگاد و مدیر هلدینگ تابعه آن بانک هستند که به مشارکت کلان در اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق تحصیل نامشروع به میزان ۱۲ هزار میلیارد ریال متهم شده‌اند.

دادستان تهران گفت: این مبلغ از طریق مدیران وقت بانک صادرات ایران در سال ۱۳۹۸ به منظور تسویه بدهی هلدینگ وابسته به بانک پاسارگاد در قالب تسهیلات کلان بانکی پرداخت شد و تحصیل آن فاقد مشروعیت قانونی و مغایر با ضوابط و مقررات و در راستای منافع شخص حقوقی ذینفع، یعنی هلدینگ تابعه بانک پاسارگاد و ۲ شرکت زیر مجموعه آن بوده است (میزان).

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.