کد مطلب: ۴۱۷۶۶۳

مجلس نمایندگان آمریکا به طرح استیضاح ترامپ رای مثبت داد

مجلس نمایندگان آمریکا به طرح استیضاح ترامپ رای مثبت داد

مجلس نمایندگان آمریکا در جلسه‌ای که از ساعاتی پیش آغاز شد، پس از آن که قانونگذاران موافق و مخالف استیضاح، به بیان نظرات خود پرداختند، لحظاتی پیش وارد مرحله رأی‌گیری شد و پس از ساعت‌ها بحث و بررسی، دو ماده طرح استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری این کشور را تصویب کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مجلس نمایندگان آمریکا در جلسه‌ای که از ساعاتی پیش آغاز شد، پس از آن که قانونگذاران موافق و مخالف استیضاح، به بیان نظرات خود پرداختند، لحظاتی پیش وارد مرحله رأی‌گیری شد و پس از ساعت‌ها بحث و بررسی، دو ماده طرح استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری این کشور را تصویب کرد. «سوءاستفاده از قدرت» و «کارشکنی در کار کنگره» دو ماده طرح استیضاح دونالد ترامپ است. این طرح اکنون برای رسیدگی نهایی به مجلس سنا ارجاع می شود.

دونالد ترامپ سومین رئیس جمهوری تاریخ آمریکا شناخته می‌شود که طرح استیضاحش در مجلس نمایندگان به تصویب رسیده است.

ماده اول طرح استیضاح که دونالد ترامپ در آن به «سوءاستفاده از قدرت» متهم شده است با ۲۳۰ رای موافق در مقابل ۱۹۷ رای مخالف به تصویب مجلس نمایندگان رسید. نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد دومین بند قطعنامه استیضاح ترامپ با ۲۲۹ رأی مثبت و ۱۹۸ رأی منفی به تصویب رسیده است.

استیضاح رییس‌جمهوری آمریکا پس از موافقت اکثریت اعضای مجلس نمایندگان، در قالب یک جلسه سنا برگزار می‌شود.

اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا در اختیار دموکرات‌ها قرار دارد که اغلب حامی استیضاح رییس‌جمهوری جمهوری‌خواه کشورشان هستند. از این رو، موافقت مجلس نمایندگان آمریکا با استیضاح قابل پیش‌بینی بود. اکثریت سنای آمریکا اما در اختیار هم‌حزبی‌های ترامپ قرار دارد که این امر، موفقیت‌آمیز بودن استیضاح او در سنا را دشوار می‌کند.

برکناری ترامپ تنها در صورتی ممکن است که دست‌ کم دوسوم سناتورها (حداقل ۶۷ سناتور) در جریان استیضاح او، رییس‌جمهوری آمریکا را در خصوص اتهاماتی که علیه او مطرح شده، مجرم بشناسند.

دموکرات‌ها اکنون ۴۷ کرسی از مجموع ۱۰۰ کرسی سنا را در اختیار دارند و مفروض بر این که تمامی این ۴۷ سناتور رأی به برکناری ترامپ بدهند، دست‌ کم ۲۰ سناتور جمهوری‌خواه دیگر باید به جمع موافقان برکناری رییس‌جمهوری آمریکا ملحق شوند تا استیضاح منجر به پایان کار ترامپ در رأس قوه مجریه ایالات متحده شود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.