کد مطلب: ۵۸۲۸۸۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

واردات کدام خودروها مجوز خواهد گرفت؟

واردات کدام خودروها مجوز خواهد گرفت؟

در صورت قانونی شدن آزادسازی واردات خودرو، کدام خودروها مجوز واردات خواهند گرفت؟ رئیس شورای رقابت در این مورد خودروهایی را اعلام کرده که امکان واردات خواهند داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در صورت قانونی شدن آزادسازی واردات خودرو، کدام خودروها مجوز واردات خواهند گرفت؟ رئیس شورای رقابت در این مورد خودروهایی را اعلام کرده که امکان واردات خواهند داشت.

رضا شیوا، رئیس شورای رقابت در این زمینه عنوان کرده تمرکز باید بر ورود خودروهایی باشد که عموم مردم بتوانند از آن استفاده کنند. چرا که ورود این دست خودروها می‌تواند سبب ایجاد رقابت در بازار خودروی کشور شود.

آن طور که دنیای اقتصاد روایت کرده، بنابراین نظر شورای رقابت روی واردات خودرویی است که برای بیشتر مصرف‌کنندگان قابل دسترس باشد و خودروهای لوکس که قیمت بالاتری دارند و به دنبال آن مصرف‌کننده کمتری نیز در داخل خواهند داشت مدنظر نیست.

بدین ترتیب با توجه به اظهارات شیوا اگر قرار بر آزادسازی واردات باشد، نباید برخلاف گذشته در انتظار ورود خودروهای لوکس و لاکچری باشیم و آنچه مدنظر رئیس شورای رقابت برای واردات است خودروهایی با قیمت متوسط و پرتیراژ خواهد بود.

رضا شیوا اما در ادامه به دلایل تصویب ماده ۴ در مجلس پرداخته و عنوان کرده که نمایندگان مجلس با توجه به شرایط کنونی بازار و خودروسازی‌های کشور به واردات ورود کرده‌اند.

وی در ادامه تاکید کرده که بازار خودروی کشور یک بازار انحصاری است و در دولت‌های گذشته وزرایی که سکاندار هدایت وزارت صمت بودند یا مدیران ارشد سازمان گسترش با تلاش‌های فراوان هم نتوانستند بازیگران جدیدی را وارد این بازار کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز با این روند به نظر می‌رسد در صورت تایید نهایی طرح مجلس برای واردات خودروهای خارجی احتمال واردات خودروهای خارجی زیر دو یا سه میلیارد تومان وجود دارد.

از جمله خودروهایی که زیر سه میلیارد تومان در بازار هستند خودروهایی مثل میراژ، آی ۱۰، آی ۲۰، آی ۳۰، چند مدل میتسوبیشی، انواع هیوندای مثل هیوندای سوناتا، کیا اپتیما، النترا، انواع خودرو رنو مثل تلیسمان و انواع جوک مثل نیسان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مردم

    یاداری عادی سازی میکنی تورم رو یا واقعا باچشم پولدار جامعه رومیسنجی. دو الی سه میلیاردی برای اکثر عموم جامعه؟ نمیفهمم قیمت گذاریت چی بود عادی نشون دادنت چی بود و چرااینجوری مردم ایران رومیبینی کسی که سه میلیارد پول ماشینش نباشه از عموم جامعه کمتره پس؟

    • ناشناس

      همچین دهنشونو با میلیارد پر میکنند انگار پول ریزه. حقوق ما کارمندان از 8 تا 12 تومن (کارمند معمولی تا خوب) که 6 تومنش در ماه خرج میشه و نمیدونم منظور از عموم مردم یا شاید معمولی جامعه رو گفته چی بوده؟ حتی ماهی زرنگ باشی 10 تومن بزاری کنار ملیارد چطوری جور میشه؟

  • ناشناس

    هر طرحی تو این مملکت تصویب بشه و هر اتفاقی بیفته تا زمانی که قیمت خودرو مطابق با قیمت بازار جهانی نباشه و خودرو به عنوان یک کالای سرمایه ای تو این مملکت تلقی بشه وضع همینه.زمانی این طرحها بدرد میخوره که پراید مطابق قیمت بازار جهانیش ۳ -۴ میلیون تومن باشه.اگر نباشه یعنی هر طرحی مساویست با کشک

  • ناشناس

    خودرو های دو سه میلیاردی؟؟؟؟؟ با ازاد سازی باید اینهایی که گفتی زیر 1 میلیارد بشن دو سه میلیاردی چیه؟ دوما چرا جو سازی میکنین و یه جورایی قیمت گذاری ؟ اصلا شاید خیلی بیشتر از تصور ما بیاد پایین. لاقل قبل از اعلام قیمت ها بگو خودروهایی که در حال حاضر قیمتهاشون دو تا سه میلیارد هست . یا بی سوادی یا نه سواد داری و با سیاستی. ما داریم واردات خودرو رو ازاد میکنیم رقابتی بشه و ارزان نه اینکه واردات کنیم باز با همون قیمت ها بدیم مردم و سود کلان کنیم

  • ناشناس

    واردات باید کلا برای عموم ازاد باشه . چیزی دستوریش خوب نیست

  • سالار

    جدی و جدی قرار است ک کارکرده ها یا دست دومی ها آزاد بشه.

  • یوسف

    یه عده ای این گونه تورم و افزایش وحشتناک قیمت خودرو های داخل رو خیلی دوس دارن چون سودش به جیب همین ها میریه،خب طبیعی هم هست که مخالف وارداد خودرو های خارجی باشن و حرف ازخودرو های دو سه میلیاردی بزنند،احتمالا این آقا تو سوئیس زندگی می کنه!! آخه مرد حسابی ملت پول همون لگنی که شما دوستانتان درستش می کنید و اسمشو گذاشتی پراید رو ندارن،چطور فهمیدی اکثر مردم دو سه میلیارد دارن که بدن به خودرو،داری به شعور مردم میخندی !؟!!

  • ناشناس

    یه عده بیسواد برین سرمایه گذاری کنید برای مهندسان علم ساخت خودرویک الی صد کارخانه تولید خودرو

  • ناشناس

    اخه این قیمتی شما میگید زیر ۳ میلیارد انگار مردم میلیارددر هستند همه چیز به دلار شده حداقل قیمت به دلار بگو تکلیف ملت مشخص بشه قیمت متعادل برای این ملت خودرو های زیر ۲۰۰۰۰ هزار دلار هست حالا با تعرفه گمرک هر چقدر میخواد بشه حداقل دردی دوا میکنه

  • ناشناس

    قیمت خودرو در ایران نسبت به درآمد عامه مردم به‌شدت گران است و دولت محترم باید برای کاهش قیمت خودرو راهکاری ارائه دهد

  • ناشناس

    یک راهکار ساده برای ارزان شدن قیمت خودرو پایین آمدن نرخ دلار است قیمت دلار باید زیر ده هزار تومان برسد تا هم قیمت خودرو بیاد پایین وهم بنزین و احشام از مملکت قاچاق نشه