کد مطلب: ۴۰۲۱۹۰

روایت اکونومیست از اقتصاد جهان در هفته‌ پایانی سپتامبر

محاکمه مدیران فولکس‌واگن / ادغام فیلیپ‌موریس و آلتریا منتفی شد

محاکمه مدیران فولکس‌واگن / ادغام فیلیپ‌موریس و آلتریا منتفی شد

اکونومیست در گزارشی به وقایع هفته گذشته از انتصاب رئیس جدید صندوق بین‌المللی پول تا محاکمه مدیران ارشد فعلی و پیشین فولکس‌واگن پرداخته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اکونومیست در گزارشی وقایع اقتصادی هفته گذشته را مورد بررسی قرار داده است.

مدیرعامل کمپانی وی‌ورک (WeWork) پس از آنکه به دلیل به‌تعویق انداختن عرضه اولیه این شرکت از سوی سرمایه‌گذاران مورد سرزنش قرار گرفت، استعفا داد.

او همچنان به‌عنوان رئیس هیات‌مدیره این شرکت به فعالیت خود ادامه می‌دهد اما حق رای خود را به عنوان سهامدار واگذار کرد.

فعالیت اصلی این کمپانی ارائه خدمات از جمله دفتر کار برای استارتاپ‌ها و شرکت‌های نوپا است. بسیاری از کارشناسان بر این باور بودند که وی‌ورک می‌تواند از طریق این عرضه اولیه تحولی بزرگ را در صنعت شرکت‌های استارتاپ ایجاد کند.

***

کریستلینا جورجیوا، اقتصاددان بلغارستانی به‌عنوان رئیس جدید صندوق بین‌المللی پول انتخاب شد. این اولین بار است که یک اقتصاددان از یک کشور در حال توسعه، ریاست این نهاد را برعهده می‌گیرد.

او در سخنرانی خود بر لزوم مقابله با رکود اقتصادی تاکید کرد.

***

کمپانی جول تولیدکننده سیگار الکترونیکی به دنبال افزایش نگرانی‌ها از خطرات مربوط به استفاده از این محصولات، مدیرعامل خود را تغییر داد. 35 درصد از سهام این شرکت متعلق به کمپانی توتون و تنباکوی آلتریاست و مدیر جدید از سوی این شرکت مشخص شده است.

مقامات بهداشت این کشور صدها مورد بیماری‌های ریوی مربوط به استفاده از این نوع سیگار را شناسایی کرده‌اند. فروشگاه‌های زنجیره‌ای وال‌مارت نیز اعلام کرده که فروش این محصولات را در تمام شعبات خود در آمریکا متوقف می‌کند.

به دنبال انتشار این اخبار، ادغام 200 میلیارد دلاری فیلیپ‌موریس و آلتریا نیز منتفی شد.

***

مدیران ارشد فعلی و پیشین فولکس‌واگن محاکمه می‌شوند.

دادستانی آلمان علیه سه تن از مدیران غول خودروسازی این کشور شکایت کرد. آنها متهم هستند که سهامداران شرکت را به موقع از پیامدهای رسوایی خودروهای دیزلی مطلع نکرده و به آن‌ها زیان زده‌اند.

گفته شده این سه نفر متهم هستند که عمدا اطلاعات مربوط به پیامدهای مالی رسوایی این شرکت در سال 2015 را از سهامداران آن مخفی کرده‌اند. در نتیجه قیمت سهام این خودروساز به صورت غیرقانونی تحت تاثیر قرار گرفت.

به نوشته اکونومیست ، فولکس‌واگن این اتهامات را رد کرده است.

***

نیسان و کارلوس گوسن در توافقی با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا موظف شدند تا به‌ترتیب جریمه‌های 15 و یک میلیون دلاری پرداخت کنند.

چند ماه پیش سهامداران شرکت نیسان به اخراج کارلوس گوسن، رئیس سابق این شرکت ژاپنی رای مثبت دادند. پیش‌تر نیز هیات‌مدیره این کمپانی اعلام کرده بود که گوسن را از سمت خود برکنار کرده است.

***

کمپانی فیس‌بوک هفته گذشته از خرید استارتاپ CTRL-labs خبر داد. این استارتاپ در بخشی از فعالیت خود در تلاش برای تولید دستبندهایی است که بدون داشتن صفحه کلید و صفحه لمسی، گوشی‌های هوشمند، رایانه‌ها و دیگر دستگاه‌های دیجیتالی را کنترل می‌کند.

جدیدترین مطالب این نشریه انگلیسی را می‌توانید در سلسله گزارش‌های اکونومیست ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.